ΕΛΠΕ: Στα 179 εκατ. ευρώ τα κέρδη Η1


Στα 179 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη του Ομίλου των στο α΄εξάμηνο 2011 έναντι κερδών 59 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, σημειώνεται πως τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του Ομίλου, τα οποία λαμβάνουν υπόψη την επίπτωση των αποθεμάτων και εκτάκτων γεγονότων για το β’ τρίμηνο, ανήλθαν σε €144 εκατ., μειωμένα κατά 21% έναντι του 2010, ενώ η αντίστοιχη πτώση του α’ τριμήνου του 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2010 ήταν 42%.

Ναυτιλία: Ο ακήρυχτος πόλεμος για την ατμοσφαρική ρύπανση

Η ατμοσφαιρική ρύπανση από εκπομπές αερίων από τα πλοία συνεχίζει να απασχολεί έντονα την ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία αναζητά τρόπους περιορισμού της. Ένας σκληρός επιχειρηματικός «πόλεμος» συμφερόντων βρίσκεται σε εξέλιξη στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. 

Η Ασφυξία ως αποτέλεσμα Συστημικής Αδυναμίας

Η ασφυξια στις ναυλαγορες δεν ειναι αιτια, αλλα αποτελεσμα κακης προσαρμογης της προσφορας ναυτιλιακων υπηρεσιων προς τη ζητηση. Αν δει κανεις το ζητημα απο τη δυναμικη – δηλαδη μεσα στην εξελιξη του χρονου – σκοπια, εχουμε μια συσσωρευση των ανα μοναδα χρονου πλεονασματων στην προσφορα, τα οποια αθροιζονται εις τροπον ωστε να καταληγουμε στη γνωστη εικονα οπου τα προσφερομενα πλοια ξεπερνουν κατα πολυ τα εμφανιζομενα φορτια.

Σε ύψη ρεκόρ οι αφίξεις των τουριστών-Περίπου στα 16,5 εκατομμύρια

Βαθιά ανάσα στη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία δίνει φέτος ο τουρισμός. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέα Ανδρεάδη, οι αφίξεις ξένων επισκεπτών στη χώρα μας θα προσεγγίσουν, εάν δεν ξεπεράσουν, τα 16,5 εκατομμύρια, πολύ κοντά στο ιστορικό ρεκόρ που είχε σημειωθεί το 2007.

Θα καθυστερήσει η ανάκαμψη στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου

Καθυστέρηση στην ανάκαμψη της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου δείχνουν τα σημάδια από την παγκόσμια οικονομική ύφεση, αλλά και από την υπερπροσφορά χωρητικότητας στα bulk carriers.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Indermodal, δεν θα πρέπει να αναμένονται σημάδια ανάκαμψης πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2011.

Πιθανή η άρση των κυρώσεων για έξι λιμάνια στη Λιβύη


Σε ισχύ από την Παρασκευή
Οι 27 κυβερνήσεις της ΕΕ κατέληξαν σε μια προκαταρκτική συμφωνία την Τετάρτη για την άρση των κυρώσεων εναντίον 28 εταιριών και νομικών προσώπων σε μια κίνηση με στόχο να βοηθήσουν το Εθνικό Μεταβατικό Συμβούλιο της Λιβύης και να ξαναρχίσει η ομαλή οικονομική δραστηριότητα στη χώρα. Οι κυρώσεις που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση αφορούσαν έξι λιμάνια, τέσσερις πετρελαϊκές εταιρίες και άλλα πάνω από 10 νομικά πρόσωπα στη Λιβύη. Αύριο αναμένεται η οριστικοποίηση της συμφωνίας.

Πρωτοπορεί ο Οίκος του Ναύτου!

Στην Ελαφόνησο σώθηκε μια ζωή χάρη στην Τηλεϊατρική! 

Θα μπορούσε να καταγραφεί στα παράδοξα και όμως ελληνικά, αφού μόλις τελευταία στιγμή ο Οίκος του Ναύτου, πριν λίγους μήνες,  δεν διαλύθηκε για να ενταχθεί στα ΠΥΣ μαζί με άλλα πρωτοβάθμια Ταμεία Υγείας και Περίθαλψης, αλλά κάτι τέτοιο θα αδικούσε την είδηση. Ότι, δηλαδή, ο Οίκος του Ναύτου πρωτοπορεί στην τηλεϊατρική εφαρμόζοντας  πιλοτικά ένα πρότυπο σύστημα στο δημοτικό ιατρείο της Ελαφονήσου. 

Στη Κίνα για ευκαιρίες η Chartworld

Κοντά σε συμφωνία με τα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao για την ναυπήγηση δύο Kamsarmax με δικαίωμα ναυπήγησης άλλων τεσσάρων, φέρεται να είναι η Chartworld του κ. Λου Κολλάκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Golden Destiny, η τιμή εκάστου πλοίου υπολογίζεται στα 30 εκ. δολ, τιμή που ωστόσο είναι πολύ χαμηλή αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια κέρδους για τα ναυπηγεία.

Ινδία: Απαγόρευση κατάπλου σε πλοία άνω των 25 ετών

Τέλος στα υπερήλικα πλοία για την Ινδία καθώς η Κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε να εκδώσει απαγορευτικό για όσα πλοία είναι άνω των 25 ετών, με άμεση εφαρμογή.

Επίσης όσα πλοία πιάνουν εφεξής σε λιμάνια της χώρας θα πρέπει να είναι υπό την επίβλεψη νηογνώμονα μέλους του IACS.

Containers: H κρίση δείχνει τα δόντια της

H παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση άρχισε να δείχνει τα δόντια της στον κλάδο των containers, όπως μπορεί να συνάγει κανείς από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των μεγάλων, καθώς κάποιοι καταγράφουν αξιοσημείωτες ζημιές και κάποιοι άλλοι είδαν τα κέρδη τους να βουλιάζουν. 

Ελεύθερο το “Μαρία Λ”

Η Εταιρεία Vrontados S.A. ενημέρωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ότι το υπό ελληνική σημαία υπό διαχείρισή  της πλοίο “Μαρία Λ” 50.388 dwt, απέπλευσε ελεύθερο στις 30 Αυγούστου  2011 από το λιμάνι José της Βενεζουέλας, με προορισμό την Ευρώπη, με  φορτίο γαιανθράκων και τον πλοίαρχο, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα σε πλήρη υγεία. 

Έκτακτες ζημιές για την Dryships

Ζημιές ύψους 114,08 εκ. δολαρίων στο β' τρίμηνο και 88,32 εκ δολ. στο εξάμηνο σημείωσε η Dryships του κ. Γιώργου Οικονόμου, σύμφωνα με ανακοίνωση της.

Τα έσοδα της στο β' τρίμηνο υποχώρησαν στα 97,3 εκ. δολ .από 115,26 εκ. δολάρια  όσον αφορά τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, κατά το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, ενώ στο εξάμηνο υποχώρησαν στα 195,47 εκ. δολ. από 229,16 εκ. δολ.

Ασφυξία από την πληθώρα πλοίων

Toν «κώδωνα του κινδύνου» για τις λεπτές ισορροπίες στη ναυτιλιακή αγορά, που είναι πολύ εύκολο να διαταραχθούν από τις αλλεπάλληλες ναυπηγήσεις νέων πλοίων, κρούουν με μια μία φωνή όλοι οι αναλυτές, αλλά ακόμα και στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σε μία πολύ ρευστή περίοδο για την παγκόσμια οικονομία, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επιδοθεί σε ένα ράλι ναυπηγήσεων, αφού και οι τιμές που δίνουν τα ναυπηγεία είναι σε καλά επίπεδα και πολύ χαμηλότερες σε σχέση με τα ιστορικά ρεκόρ των τιμών την διετία 2008 και 2009. 

Συμφωνία - σταθμός για εκμετάλλευση κοιτασμάτων στη ρωσική Αρκτική


Είναι η - μέχρι στιγμής - κορωνίδα των προσπαθειών του Μπαράκ Ομπάμα για βελτίωση των σχέσεων ΗΠΑ - Ρωσίας με το πάτημα του περίφημου "reset": Exxon Mobil και Rosneft ανακοίνωσαν ότι θα εκμεταλλευτούν από κοινού κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου στη ρωσική Αρκτική, καταδικάζοντας έτσι κάθε ελπίδα της βρετανικής ΒΡ να «εισβάλει» στην ίδια περιοχή μέσω αντίστοιχης συμφωνίας με το ρωσικό κρατικό όμιλο.

Αυξημένος ο τζίρος για τη Minoan


Με αυξημένο τζίρο έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2011 η Minoan Lines η οποία ωστόσο, λόγω καυσίμων, εμφάνισε και αυξημένες ζημίες.

Όπως αναφέρει η εταιρεία τα οικονομικά αποτελέσματά της επηρεάστηκαν σε σημαντικό βαθμό τόσο από την επιδείνωση των μακροοικονομικών και δημοσιονομικών μεγεθών της χώρας όσο και από τα οικονομικά μέτρα λιτότητας τα οποία οδήγησαν σε μείωση του συνολικού μεταφορικού έργου σε επιβάτες, Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά σε όλες στις γραμμές που δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Σε αρνητική τροχιά τα οικονομικά αποτελέσματα του NΕΛ


Οι πωλήσεις του Ομίλου (ΝΕΛ) Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου ανήλθαν σε 36.121,87 χιλ. ευρώ έναντι πωλήσεων 20.894,24 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και συγκριτικά αυξήθηκαν κατά 72,88 % κυρίως λόγω των εσόδων από τα πλοία που δραστηριοποιήθηκαν στις γραμμές της Αδριατικής και της αύξησης των εσόδων των ιδιόκτητων και μισθωμένων πλοίων που δραστηριοποιήθηκαν στις γραμμές του εσωτερικού.

Στοίχημα για τους εφοπλιστές το αέριο


Kλείνουν συμφωνίες για τη ναυπήγηση νέων πλοίων 

Tεράστιο ενδιαφέρον και για τις γεωτρήσεις

Το πυρηνικό ατύχημα στη Φουκουσίμα, αναμένεται να αυξήσει τη χρήση LNG μέχρι το 2020 ανά 25 εκατ. τόνους το χρόνο παγκοσμίως, ώστε το 2020 να φτάσει τους 401 εκατ. τόνους, από 378 εκατ. τόνους που είχε προβλεφθεί αρχικά.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ:H στρατηγική επέκταση του «Mr NISSAN»


Πώς ο «αυτοκινητάς» που ξεκίνησε από ένα συνεργείο μπήκε δυναμικά στις τράπεζες, τη ναυτιλία, τις ασφάλειες και την υγεία

Ο επιχειρηματίας κατέχει το 30% του Metropolitan, συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της Mινέττα και της Marfin Egnatia Bank και διαθέτει την ναυτιλιακή Teo Shipping

Μέσα σε... φόντο μελανών χρωμάτων που «σκιάζουν» την αγορά των αυτοκινήτων καλείται να ισορροπήσει ο Βασίλης Θεοχαράκης. Ο «ζωγράφος» της Nissan χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία του για να δημιουργήσει την... αντίθεση, κόντρα στον ανταγωνισμό και στην κρίση που έχει επιφέρει κραχ στον κλάδο των τεσσάρων τροχών της τάξεως του 40%.

ΠΝΟ: Συντονισμένη επίθεση κυβέρνησης στους ναυτεργάτες


Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση άσκησε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, που συνεδρίασε σήμερα με αντικείμενο τα μείζονα προβλήματα των ναυτεργατών.
«Οι Έλληνες ναυτεργάτες δέχονται μια συντονισμένη επίθεση από την Κυβέρνηση στα εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματά τους από τη μια μεριά και τα θεμελιώδη συνδικαλιστικά δικαιώματά τους, από την άλλη» καταγγέλλει η ΠΝΟ.

Μείωση 3,8% στη Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον Ιούνιο


Μείωση κατά 3,8% παρουσίασε η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το μήνα Ιούνιο 2011 σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Ιουνίου 2010, έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

Λιγότερα πλοία, λιγότερα δρομολόγια στο Αιγαίο

Με λιγότερα πλοία και άρα με λιγότερα δρομολόγια κινδυνεύουν να μείνουν πολλά νησιά του Αιγαίου μετά τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, παρά την παρένθεση των μηνών Ιουλίου - Αυγούστου όπου κατέγραψαν κέρδη, αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα εξαιτίας της αύξησης της τιμής των καυσίμων αλλά και της μείωσης της διακίνησης επιβατών και οχημάτων κατά 14% σε σχέση με το 2010.

H Cosco ψάχνει για φιλική διευθέτηση ναύλων

Η Cosco Holdings, μέσω του Zhang Liang, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ,προσπαθεί να κατευνάσει τις αρνητικές εντυπώσεις που έχει αφήσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, με τη μη καταβολή των οφειλών της προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.
 Όπως αναφέρει η εταιρεία, ήδη έχει καταλήξει σε συμφωνία για 18 από αυτά τα πλοία έχει επέλθει συμφωνία με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες. «Μετά από διαπραγματεύσεις, διαβούλευση και επικοινωνία καταφέραμε να καταλήξουμε σε γραπτές συμφωνίες με πολλούς από τους συνεργάτες μας, για 18 πλοία», υπογράμμισε, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Ο Λάτσης θέλει και τα… σκουπίδια

Συγκρούεται με τους ισχυρούς της ενέργειας για τα 430 εκ.
H συνολική αξία της σύμβασης υπολογίζεται ότι θα αγγίξει κατά τη συνολική περίοδο των 20 – 25 ετών το 1 – 1,5 δισ. ευρώ
 Πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις επενδυτικές εξελίξεις επιδιώκει να παίξει ο Σπύρος Λάτσης, ρίχνοντας στη μάχη όλα τα όπλα του, ακόμα και για τα... σκουπίδια της Αττικής, όπου θα συγκρουστεί μετωπικά με τους ισχυρότερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας στην ενέργεια.

Αύξηση 34% στα κέρδη μετά από φόρους της Revoil το α΄ εξάμηνο


Στην ανακοίνωση των οικονομικών του αποτελεσμάτων για το πρώτο εξάμηνο του 2011 προχώρησε o Όμιλος REVOIL.
Σημαντική αύξηση κατά 72.3% εμφάνισαν τα λειτουργικά κέρδη σε επίπεδο EBITDA του Ομίλου REVOIL κλείνοντας στα € 6.27 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2011 έναντι €3.64 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010 αποτυπώνοντας την αύξηση των πωλούμενων όγκων καυσίμων και των εσόδων από τη ναυτιλία η οποία αντιπροσωπεύει το 1/3 περίπου του συνολικού EBITDA του Ομίλου (€2,05 εκατ.).

Αποκαλύψεις για την πραγματικότητα των ελληνικών media από το wikileaks


Σοβαρές αποκαλύψεις για την εγχώρια δημοσιογραφία και τους «λειτουργούς» της περιέχουν τρία τηλεγραφήματα της αμερικανικής Πρεσβείας που δημοσιοποιήθηκαν τα τελευταία 24ωρα μέσω του wikileaks. 

Το πρώτο, με ημερομηνία 13 Ιουλίου 2006, αποτελεί ένα είδος οδηγού "για την ανάγνωση του ελληνικού Τύπου", το δεύτερο αποτελεί μια αναφορά από εκδήλωση που οργανώθηκε με θέμα τα "free press" έντυπα και το τρίτο σχολιάζει το αφιέρωμα της εκπομπής "Φάκελοι" του τηλεοπτικού σταθμού Σκάι (τον Οκτώβριο του 2008) για την τότε κρίση στις σχέσεις Ρωσίας-Γεωργίας και για τις θέσεις των ΗΠΑ.

Επίθεση δέχτηκε πλοίο του Καμερούν-Απήχθη ο καπετάνιος


Το πλοίο του Καμερούν, Monica, που μετέφερε 150 ανθρώπους δέχθηκε σήμερα επίθεση καθώς βρισκόταν ανοιχτά της Νιγηρίας από επτά άτομα, τα οποία απήγαγαν τον καπετάνιο το.

Containers: Καμπανάκι από Morgan Stanley, Sealntel και Drewry


Καμπανάκι για τον κλάδο των containers χτυπά η Morgan Stanley όσον αφορά τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου καθώς μείωσε τις προβλέψεις για την παγκόσμια ζήτηση στο 5-7% για την επόμενη διετία από 6-8% το 2011 και 7-9% το 2012. Αιτία τι άλλο από την πρόβλεψη της για επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι για μία ακόμη φορά θα υπάρξει εξορθολογισμός τόσο με την χωρητικότητα των εταιριών, όσο και με τις γραμμές, ενώ όπως υποστηρίζουν θα ακολουθήσει νέος κύμα παροπλισμών, μέχρι να επιτευχθεί σταθεροποίηση.

Σομαλοί πειρατές άφησαν ελεύθερο πλοίο ελληνικών συμφερόντων


Ένα πετρελαιοφόρο που κατελήφθη από πειρατές στον Ινδικό Ωκεανό τον Οκτώβριο με 24μελές πλήρωμα αφέθηκε ελεύθερο σήμερα μετά από «μακρά και πολύ οδυνηρή ομηρία», και μετά την απώλεια ενός μέλους του πληρώματος, ανακοίνωσε η εταιρεία στην οποία ανήκει το πλοίο.

Ανακήρυξη ΑΟΖ Ελλάδας-Κύπρου ζητά ο Παναγιωτόπουλος


Την ανακήρυξη της αποκλειστικής ζώνης (ΑΟΖ) της Ελλάδας με την Κύπρο, ζητά από την κυβέρνηση ο τομεάρχης Εξωτερικών της ΝΔ, Πάνος Παναγιωτόπουλος, σε συνέντευξή του στον «Τύπο της Κυριακής».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος τονίζει πως η συμπεριφορά της Τουρκίας κινείται εκτός νομιμότητας και Διεθνούς Δικαίου και θα πρέπει να τύχει ανάλογης αντιμετώπισης, από τη διεθνή κοινότητα. Εκτιμά πως η εσωτερική επικράτηση του Ερντογάν έναντι των στρατηγών δεν έχει μεταβάλει την εξωτερική πολιτική της Τουρκίας καθώς, όπως δηλώνει, «υιοθετεί θέσεις των πιο ακραίων στρατοκρατικών κύκλων" και αξιολογεί ως εθνικά συμφέρουσα τη συνεργασία με το Ισραήλ.

"Ο κ. Παμπούκης κατάλαβε πλήρως το τεράστιο λάθος του κυβερνώντος κόμματος"


Μιχ.Λάμπρος
"Είναι αξιοπερίεργο αυτό που αντικρίσαμε σήμερα να εξαναγκάζεται ένας Υπουργός σε παραίτηση επειδή απλά είχε το θάρρος και την παρρησία να πεί τα πράγματα με το όνομά τους".
« Ως κεραυνός εν αιθρία χτύπησε το Ναυτιλιακό κόσμο του Πειραιά η παραίτηση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Χάρη Παμπούκη.

«Fast track» διάλογος με τους εφοπλιστές

Στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, θα «περάσουν» οι αρμοδιότητες του παραιτηθέντος αναπληρωτή υπουργού, Χάρη Παμπούκη, καθώς ο πρωθυπουργός, Γ.Α. Παπανδρέου, δεν επιθυμεί -στην παρούσα φάση- να αναδιατάξει τις νέες ισορροπίες που προέκυψαν από την παραίτηση.

Committee: Ζητεί την επανασύσταση του υπ. Ναυτιλίας

Φωτό: Ο πρόεδρος του
Committee, Χ.Φαφαλιός.
"Η παραίτηση του κ. Χάρη Παμπούκη, τέως αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, δεν μπορεί παρά να εντείνει τις ήδη πολύ σοβαρές ανησυχίες όσον αφορά τη διοίκηση της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας".

Αυτό επισημαίνει σε χθεσινή ανακοίνωσή της η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee),

Επιμένει η κυβέρνηση ότι δεν χρειάζεται αυτόνομο ΥΕΝ

Η μη σύσταση αυτόνομου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας εντάσσεται στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της δομής του κυβερνητικού σχήματος σύμφωνα με δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου και υπουργού Επικρατείας Ηλία Μόσιαλου.
"Ο τομέας της Εμπορικής Ναυτιλίας ανήκει στο υπουργείο Ανάπτυξης και, κατά τη γνώμη του, αυτός «είναι και ο φυσικός του χώρος.

Κραυγή αγωνίας από την Οδό Αθηνών

Σήμα κινδύνου εξέπεμψαν την Παρασκευή το Χρηματιστήριο και οι τραπεζικές μετοχές. Δεν είναι πλέον το νέο καθημερινό χαμηλό, αλλά όλα όσα έρχονται τους επόμενους μήνες: οι τραπεζικές μετοχές αντιμετωπίζουν το φάσμα της κρατικοποίησης -η οποία δεν νοείται όπως την καταλαβαίνουν όλοι όσοι υποστηρίζουν την επιστροφή στη δραχμή.

Ορατός ο «ιός Παμπούκη»…

- Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης οι υπουργοί.

Η παραίτηση του Χάρη Παμπούκη από το υπουργείο Ανάπτυξης, όχι μόνο έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στην κυβέρνηση, αλλά προκαλεί σοβαρές παρενέργειες, κυρίως στην ψυχολογία των υπουργών και υφυπουργών. Η αίσθηση που επικρατεί στα υπουργικά γραφεία είναι ότι «ξηλώνεται το πουλόβερ» και πως ακόμη και «παπανδρεϊκοί» υπουργοί, που βλέπουν να έρχεται το αδιέξοδο, φροντίζουν να «κατέβουν έγκαιρα από το τρένο».

ΝΔ για Παμπούκη: “Αυτονόητη πράξη αξιοπρέπειας”.

Ο Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γ. Μιχελάκης, για την παραίτηση του κ. Χ. Παμπούκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο κ. Παμπούκης το κατάλαβε έστω και αργά.

Υπέβαλε την παραίτησή του.

Την οποία χαρακτήρισε μάλιστα, ως “αυτονόητη πράξη αξιοπρέπειας”.

Ο κ. Παπανδρέου, όμως, επιμένει στο λάθος.

Δεν χρειάζεται αυτόνομο ΥΕΝ


Η μη σύσταση αυτόνομου υπουργείο Ναυτιλίας οφείλεται στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της δομής του κυβερνητικού σχήματος, επεσήμανε σε σημερινή συνέντευξη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και υπουργός Επικρατείας Ηλίας Μόσιαλος.

Αγωνία στις τάξεις της ναυτιλίας για τη μετά Παμπούκη εποχή


Αναβρασμός επικρατεί στις τάξεις της ναυτιλιακής κοινότητας τις τελευταίες ώρες καθώς η παραίτηση Παμπούκη, ουσιαστικά ήταν η σύνδεση του κλάδου με την κυβέρνηση.

Ο Χάρης Παμπούκης, είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη της ναυτιλιακής κοινότητας και των φορέων της παραιτήθηκε και μαζί χάθηκε η ελπίδα, όπως τόνιζαν χθες χαρακτηριστικά επιφανείς εφοπλιστές, για να δημιουργηθεί και πάλι ένας ισχυρός διοικητικός φορέας στη ναυτιλία.

Παραιτήθηκε ο Χάρης Παμπούκης για το ΥΕΝ

Ένα ακόμη «θύμα» των κυβερνητικών πειραματισμών με τη δομή των υπουργείων είναι ο Χάρης Παμπούκης. Ο άλλοτε στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού αντιλήφθηκε, έστω και αργά, το λάθος του να συμβάλει, ήδη από τον Οκτώβριο του 2009, στην κατάργηση του αυτόνομου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και επιχείρησε να το «διορθώσει», προτείνοντας προ ημερών την επανασύστασή του, θεωρώντας το αναγκαίο για την άσκηση της πολιτικής στη Ναυτιλία, για την οποία ήταν υπεύθυνος, ως αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης.

Ναυτιλία: Φυσικό αέριο για καύσιμα πλοίων

Σε συνεχή αναζήτηση για τη χρησιμοποίηση νέων μορφών ενέργειας λιγότερο ρυπογόνων για το περιβάλλον βρίσκεται η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Στόχος ο περιορισμός του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Σκληραίνουν οι διαπραγματεύσεις με την Cosco για τους ναύλους

Σκληραίνει τη στάση του απέναντι στην Cosco και στην πρόθεση του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού ομίλου, να μειώσει το ύψος των ναύλων που καταβάλλει στους πλοιοκτήτες για τη ναύλωση των πλοίων τους, ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου.

Αποχωρεί ο captain Wei από το τιμόνι της Cosco

Την ίδια ώρα όπως φαίνεται ο ισχυρός άνδρας της Cosco Captain Wei Jiafu, παραδίδει το «πηδάλιο» του κινεζικού ομίλου. Σύμφωνα με το Reuters θα τον αντικαταστήσει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ό αντιπρόεδρος της China Shipping Group, Ma Zehua.

Ο Captain Wei, 61 ετών σήμερα, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Cosco το 1998 θα διατηρήσει τη θέση του προέδρου.

Έλληνας εφοπλιστής απειλεί με κατάσχεση την Cosco


Η μεγαλύτερη κινεζική ναυτιλιακή εταιρία Cosco απειλείται με κατασχέσεις πλοίων της από τον Έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου, μετά την καταβολή από αυτή μικρότερων ναύλων από τα συμφωνηθέντα, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times.

ΟΛΠ: Κέρδη 3,3 εκ. ευρώ το α’ εξάμηνο

Παρά την κρίση στον τομέα των μεταφορών ο ΟΛΠ εμφανίζει κέρδη το α’ εξάμηνο του 2011 6.318.558 Ευρώ προ φόρων και 3.655.590 Ευρώ μετά τους φόρους έναντι 2.571.772 και 1.645.206 αντιστοίχως το 2010.

ΝΔ για Χ.Παμπούκη: «Είτε πρέπει να διεκδικήσει άμεσα την επανίδρυση του Υπουργείου, είτε να παραιτηθεί»

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, με αφορμή τις δηλώσεις του αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας περί αναγκαιότητας επανίδρυσης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η ανάδειξη του αυτονόητου άργησε μόλις δύο χρόνια. Οι χθεσινές δηλώσεις του κ. Παμπούκη επιβεβαίωσαν, απλά, το προφανές.

Το Μαξίμου αποκλείει την επανασύσταση του πρώην ΥΕΝ

Το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε κάποιες διορθωτικές κινήσεις μελετά ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου όσο αφορά τις δυσλειτουργίες από την κατάργηση του ΥΕΝ. Όμως κύκλοι του Μαξίμου αποκλείουν κάθε ενδεχόμενο να επανασυσταθεί το πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Πηγές του Μαξίμου δεν αρνούνται ότι με τις αλλεπάλληλες μετακινήσεις των αρμοδιοτήτων του πρώην υπουργείου ΕΝ έχουν δημιουργηθεί σοβαρές δυσλειτουργίες τις οποίες έχει επισημάνει στον πρωθυπουργό με επιστολή του ο πρώην υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης.

ΝΔ: Το πλαίσιο προγράμματος για την Εμπορική Ναυτιλία

Με την κοινή συνεδρίαση της Γραμματείας Προγράμματος και του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης για την Εμπορική Ναυτιλία και την Νησιωτική Πολιτική, συνεχίστηκε μετά από οδηγίες του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά, η διαδικασία Εσωτερικής Διαβούλευσης για την ολοκλήρωση του κυβερνητικού προγράμματος.

Development: Πρόγραμμα για την ανάπτυξη των λιμανιών

To Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα med με τίτλο Development και στόχο του την μελέτη και παρουσίαση προτάσεων ανάπτυξης και συνεργασίας των ευρωπαϊκών μεσογειακών περιφερειακών λιμανιών, υλοποιεί το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών ΕΔΜΝ.

Στην Ελλάδα μελετά ιδιαίτερα τη στρατηγική του Πειραιά αλλά και τις δυνατότητες ανάπτυξης του Λιμανιού της Ύδρας.

Οι Eλληνες εφοπλιστές επενδύουν σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου

Στροφή στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) κάνουν σε διεθνές επίπεδο οι εφοπλιστές, μεταξύ αυτών και πολλοί Eλληνες που συγκαταλέγονται στην ομάδα των ισχυρών πλοιοκτητών, διακρίνοντας σε αυτά θαυμάσια αναπτυξιακή ευκαιρία, καθώς η ζήτηση για LNG ενισχύεται, την ώρα που ο υπάρχων στόλος δεν επαρκεί να καλύψει τη ζήτηση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι παραγγελίες για πλοία LNG έφθασαν τις 48, όταν το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010 οι παραγγελίες ήταν 23 πλοία.

ΑΝΕΚ: Αύξηση τζίρου και μείωση ζημιών

 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2011
+ 5% Αύξηση Κύκλου εργασιών Ομίλου: € 117 εκατ.
EBITDA Ομίλου: € -3,3 εκατ. έναντι € -13,8 εκατ. το α’ εξάμηνο 2010

Η ΑΝΕΚ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.