Έτσι τιμήθηκαν οι τρεις πλοίαρχοι της ANEK LINES, που προΐσταντο στην επιχείρηση θαλάσσιας μεταφοράς Κινέζων πολιτών από τη Λιβύη.
Ενημέρωση για την Ελληνική και την παγκόσμια ναυτιλία. Όλη η ηλεκτρονική και έντυπη ενημέρωση σε ένα blog. -Information about the Greek and international shipping.
Fitch: Το κούρεμα φέρνει χρεωκοπία στην Ελλάδα
Για ελληνική χρεωκοπία που επιφέρει το «κούρεμα» κατά 50%, έκανε λόγο ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch Ratings.
Εφόσον γίνει αποδεκτή «η ονομαστική μείωση κατά 50% στην προτεινόμενη ανταλλαγή ομολόγων θα θεωρηθεί από τον οίκο ως γεγονός χρεοκοπίας (default event)», σύμφωνα με τα κριτήρια που έχει, τονίζεται στην ανακοίνωση του Fitch.
Μικτά τα αποτελέσματα της Costamare
H Costamare ανακοίνωσε χθες τα αποτελέσματα της για το τρίτο τρίμηνο του 2011 και το εννεάμηνου του δεύτερου έτους.
Ειδικότερα τα έσοδα στο τρίμηνο του 2011 αυξήθηκαν κατά 12,8% στα 99,9 εκατ. δολ έναντι 88,6 εκατ.δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2010 λόγω της προσθήκης νέων πλοίων στο στόλο της εταιρείας.
Δύο λιμάνια και ένα «πεδίο»
Ήταν είναι και παραμένουν πρώτα στη λίστα του διεθνούς επιχειρηματικού ενδιαφέροντος δύο εκ των στρατηγικής σημασίας λιμένων του «άξονα της Εγνατίας». Ο λόγος για τα λιμάνια της Καβάλας και Αλεξανδρούπολης για τα οποία φαίνεται να «ξεπαγώνουν» προχωρημένοι σχεδιασμοί για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής τους κάλυψης με φόντο της κινήσεις σε φορείς του ΟΣΕ.
G Moundreas: Τι προβλέπει για Παγκόσμια Οικονομία και Ναυτιλία
Σε προηγούμενες ανασκοπήσεις είχαμε αναφέρει την έλλειψη πολιτικής βούλησης από τους Ευρωπαίους ηγέτες στο να καταλήξουν σε ένα συγκεκριμένο σχέδιο λεπτομερής λύσης για την κρίση χρέους της ευρωζώνης.
Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα συνεχίζουμε να παρατηρούμε αυτή την έλλειψη, αφού για άλλη μία φορά η σύνοδος των Ευρωπαίων ηγετών το Σαββατοκύριακο κατέληξε σε ένα γενικό πλαίσιο ανανεώνοντας το ραντεβού τους για την ερχόμενη Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου, ελπίζοντας ότι τελικά θα καταλήξουν σε ένα κοινά αποδεκτό στρατηγικό πλάνο επίλυσης του χρέους.
Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα συνεχίζουμε να παρατηρούμε αυτή την έλλειψη, αφού για άλλη μία φορά η σύνοδος των Ευρωπαίων ηγετών το Σαββατοκύριακο κατέληξε σε ένα γενικό πλαίσιο ανανεώνοντας το ραντεβού τους για την ερχόμενη Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου, ελπίζοντας ότι τελικά θα καταλήξουν σε ένα κοινά αποδεκτό στρατηγικό πλάνο επίλυσης του χρέους.
Θα «βουλιάξει» το Ηράκλειο από τουρίστες
Μέχρι το τέλος του μήνα θα το επισκεφτούν 20.178 επιβάτες!
Έντεκα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να καταπλεύσουν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου στο λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη. Οι 20.178 επιβάτες που θα μεταφέρουν αναμένεται να γεμίσουν τα τουριστικά καταστήματα και να ενισχύσουν γενικότερα τον τουρισμό του νησιού, που μέχρι πρότινος κινούνταν σε χαμηλά επίπεδα.
Αντ. Σαμαράς: «Ο κύκλος της κυβέρνησης έκλεισε»
Επικρίσεις για τη συμφωνία των Βρυξελλών.
Αρνητική είναι η θέση της ΝΔ απέναντι στη συμφωνία των Βρυξελλών για κούρεμα 50% του ελληνικού χρέους, έτσι όπως εκφράστηκε διά στόματος του προέδρου της, Αντώνη Σαμαρά.
Σε δήλωσή του σχετικά με τη συμφωνία της Συνόδου Κορυφής, ο κ. Σαμαράς υποστήριξε ότι το κούρεμα 50% του χρέους της χώρας μας, γυρίζει την Ελλάδα του 2020 πίσω στο 2009.
Αρνητική είναι η θέση της ΝΔ απέναντι στη συμφωνία των Βρυξελλών για κούρεμα 50% του ελληνικού χρέους, έτσι όπως εκφράστηκε διά στόματος του προέδρου της, Αντώνη Σαμαρά.
Σε δήλωσή του σχετικά με τη συμφωνία της Συνόδου Κορυφής, ο κ. Σαμαράς υποστήριξε ότι το κούρεμα 50% του χρέους της χώρας μας, γυρίζει την Ελλάδα του 2020 πίσω στο 2009.
Το Plan Β των Ελλήνων εφοπλιστών
Σε μία περίοδο που η παγκόσμια ναυτιλία έχει κλονιστεί λόγω της οικονομικής κρίσης με τα χειρότερα να μην έχουν έρθει ακόμα αφού αναμένεται να αυξηθούν οι ναυτιλιακές εταιρείες που θα βάλουν λουκέτο ή θα αναγκαστούν να συγχωνευθούν, με τις τράπεζες να αδυνατούν να βάλουν «πλάτη» στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις αφού έχουν σφίξει οι στρόφιγγες χρηματοδότησης, φουντώνει η αντιπαράθεση κυβέρνησης με την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σβήνουν οι μηχανές στην ακτοπλοΐα
Ζημιές:Πλήγμα το ακριβό πετρέλαιοκαι η έλλειψη ρευστότητας |
Στα «βράχια» οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια η ακτοπλοΐα, λόγω των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης.
Μπορεί η απεργία της ΠΝΟ να έληξε και τα πλοία να ξεκίνησαν και πάλι τα δρομολόγια, όμως δεν αποκλείεται, σύντομα, ορισμένα εξ αυτών τουλάχιστον να ξαναδέσουν, λόγω οικονομικών συνθηκών.Οδηγίες για το ΦΠΑ σκαφών αναψυχής
Εγκύκλιος: Πότε καταβάλλεται ο φόρος και ποια πρόστιμα προβλέπονται για τους παρανομούντες.
Πρόστιμα και προσαυξήσεις απειλούν όλους όσοι έχουν χαρακτηρίσει επαγγελματικό το σκάφος αναψυχής και δεν έχουν καταβάλει ΦΠΑ ή δασμούς στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τονίζεται σε εγκύκλιο του γ.γ. του υπουργείου Οικονομικών, Γιάννη Καπελέρη.
Έκλεισε 50% «κούρεμα»
Εθελοντική η συμμετοχή των τραπεζών.
Έκλεισε τελικά η συμφωνία των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τους τραπεζίτες, η οποία προβλέπει οι τράπεζες να αποδέχονται ζημιές της τάξης του 50% στα ελληνικά ομόλογα που κατέχουν. Η Γερμανίδα Καγκελάριος κα Άγκελα Μέρκελ έβλεπε αυτή τη διέξοδο ως τη μοναδική προκειμένου να σταματήσει η εξάπλωση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη.
Έκλεισε τελικά η συμφωνία των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τους τραπεζίτες, η οποία προβλέπει οι τράπεζες να αποδέχονται ζημιές της τάξης του 50% στα ελληνικά ομόλογα που κατέχουν. Η Γερμανίδα Καγκελάριος κα Άγκελα Μέρκελ έβλεπε αυτή τη διέξοδο ως τη μοναδική προκειμένου να σταματήσει η εξάπλωση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη.
Η έλλειψη ρευστού "βουλιάζει" την ελληνική ακτοπλοΐα
Μπροστά σε νέες μεγάλες δυσκολίες βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοϊα, λόγω των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται, σύντομα, ορισμένα πλοία να δέσουν, λόγω οικονομικών συνθηκών.
Οπως αναφέρει σημερινό δημοσίευμα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υπολογίζουν ότι ούτε ένα δρομολόγιο δεν είναι κερδοφόρο, ενώ και τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, που περιλαμβάνουν τη θερινή περίοδο, δεν κάλυψαν τις ζημίες του πρώτου εξαμήνου, με αποτέλεσμα το εννεάμηνο να είναι ζημιογόνο.
Έρχονται αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ),καταγγέλλοντας την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ναυτικών, που επιτεύχθηκαν για τα έτη 2010 και 2011, ύψους 1,5% και 1% αντίστοιχα, με αναδρομική ισχύ,προαναγγέλλει με ανακοίνωσή του αυξήσεις στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας.
Προσεχώς φορόλογηση των καταθέσεων στις Ελβετικές τράπεζες
Προχωρούν, σύμφωνα με ρεπορτάζ που φιλοξενείται στην οικονομική ιστοσελίδα Capital, οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Οικονομικών με τις ελβετικές αρχές για τη φορολόγηση των καταθέσεων που διατηρούν Έλληνες στην Ελβετία.
«Βλέπει» EFSF η Κίνα
Από είδηση σε είδηση για τις προθέσεις της Κίνας αναφορικά με την Ευρωζώνη. Σχεδόν ένα εικοσιτετράωρο από των δηλώσεων της επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάθριν Άστον που είχε συναντήσεις με τον υπουργό Εξωτερικών της Κίνας Γιανγκ Τζιετσί και τον υπουργό Άμυνας της Κίνας Λιανγκ Γκουανγκλί και τις δηλώσεις της περί «ποιοτικών σχέσεων» αλλά και «στρατηγικού εταίρου κλειδί» για την Κίνα έγινε γνωστό ότι η Κίνα ενδιαφέρεται να «επενδύσει» στο EFSF.
Προς πλήρη άρση του καμποτάζ στα ξένα κρουαζιερόπλοια
Tην πλήρη άρση του καμποτάζ στην ελληνική αγορά για τα ξένα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες, εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης - Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα συζητείται πλέον ακόμα και η οριστική κατάργηση της ειδικής σύμβασης που επιβάλλεται από τον υπάρχοντα νόμο να υπογράφεται μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας που επιθυμεί να πραγματοποιεί με πλοία της κυκλικά ταξίδια στις ελληνικές θάλασσες.
Συγκεκριμένα συζητείται πλέον ακόμα και η οριστική κατάργηση της ειδικής σύμβασης που επιβάλλεται από τον υπάρχοντα νόμο να υπογράφεται μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας που επιθυμεί να πραγματοποιεί με πλοία της κυκλικά ταξίδια στις ελληνικές θάλασσες.
Αβέβαιο το 2012 για τον ελληνικό τουρισμό
Εξαιρετικά αβέβαιη χρονιά για τον τουρισμό θα είναι το 2012, καθώς αναμένεται να επηρεαστεί από μία πιθανή διεθνή οικονομική ύφεση, από την επανάκαμψη των χωρών της Βόρειας Αφρικής και κυρίως από την όποια εικόνα σοβαρού και ευνομούμενου κράτους διαμορφωθεί για την Ελλάδα στο εξωτερικό, εκτίμησε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ανδρέας Ανδρεάδης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου.
Κρίσιμες ώρες για τις ελληνικές τράπεζες
Η δημόσια αντιπαράθεση της κυβέρνησης με τους τραπεζίτες δείχνει ότι η κόντρα των δύο πλευρών βρίσκεται στο απόγειό της. Οι τραπεζίτες προσπαθούν να αποτρέψουν ένα κούρεμα της ονομαστικής αξίας των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου της τάξης του 50% (ή και περισσότερο), θεωρώντας ότι η εξέλιξη αυτή θα συμπαρασύρει τις ελληνικές τράπεζες και θα τις αναγκάσει να κρατικοποιηθούν.
Ο κλάδος της ναυτιλίας παρουσίασε ανάκαμψη το 2010 αλλά ανησυχεί για το 2011
Η σχετική βελτίωση των ναύλων σε όλους τους κλάδους της ναυτιλίας, σε συνδυασμό με πρόγραμμα περικοπών κόστους που εφάρμοσαν οι ναυτιλιακές εταιρείες το 2009, οδήγησαν σε βελτίωση της κερδοφορίας τους το 2010.
Η ανάλυση της PwC δείχνει ότι ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς ξηρού φορτίου είχαν την καλύτερη απόδοση το 2010, ενώ τα δεξαμενόπλοια τη χειρότερη.
Η ανάλυση της PwC δείχνει ότι ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς ξηρού φορτίου είχαν την καλύτερη απόδοση το 2010, ενώ τα δεξαμενόπλοια τη χειρότερη.
Λύνουν τους κάβους την Τρίτη
Σε αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων προχωρούν οι ναυτεργάτες μετά από απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Άρα τα δρομολόγια των πλοίων θα εκτελούνται κανονικά από αύριο Τρίτη 6 το πρωί.
Υπενθυμίζεται ότι υπό εξέλιξη βρίσκεται η απεργία που αποφασίστηκε το Σάββατο, ξεκίνησε την Κυριακή στις 06.00 και ολοκληρώνεται την Τρίτη την ίδια ώρα.
Containers: Σοβαρές ενδείξεις υπερπροσφοράς
Εντείνεται ο προβληματισμός για το που κατευθύνεται η αγορά των containers καθώς οι παραδόσεις για pots panamax πάνω από 10.000 teu, έχουν αυξηθεί δημιουργώντας πονοκέφαλο για το που και πως θα απασχοληθούν.
Από την αρχή του έτους έχουν παραδοθεί 37 πλοία, που αναλογούν περίπου στο μισό των νεότευκτων container που έχουν πέσει στην αγορά. Ως και το τέλος τους 2012 εκτιμάται πως θα προστεθούν άλλα 64.
Από την αρχή του έτους έχουν παραδοθεί 37 πλοία, που αναλογούν περίπου στο μισό των νεότευκτων container που έχουν πέσει στην αγορά. Ως και το τέλος τους 2012 εκτιμάται πως θα προστεθούν άλλα 64.
Alapis: Αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99
Η εταιρεία Alapis ανακοίνωσε ότι την Δευτέρα προέβη στην κατάθεση αίτησης υπαγωγής της στην διαδικασία εξυγίανσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 99 του Ν.3588/2007.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο Χρηματιστήριο, «με δεδομένο ότι η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τις κυριότερες πιστώτριες τράπεζες και λοιπούς πιστωτές, η ενέργεια αυτή αποσκοπεί στο να μπορέσει η εταιρεία να συμφωνήσει μαζί τους και να υλοποιήσει σε σύντομο χρόνο πρόγραμμα άμεσης εξυγίανσης και περαιτέρω ανάπτυξής της.»
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο Χρηματιστήριο, «με δεδομένο ότι η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τις κυριότερες πιστώτριες τράπεζες και λοιπούς πιστωτές, η ενέργεια αυτή αποσκοπεί στο να μπορέσει η εταιρεία να συμφωνήσει μαζί τους και να υλοποιήσει σε σύντομο χρόνο πρόγραμμα άμεσης εξυγίανσης και περαιτέρω ανάπτυξής της.»
Clarksons: Η Ναυτιλία πρέπει να επαναχαράξει στρατηγική
Αλλαγή πλεύσης όσον αφορά την διαχείριση δεξαμενόπλοιων, προς πιο αποτελεσματικό έλεγχο εξόδων, βλέπει ο Martin Stopford επικεφαλής του ερευνητικού τμήματος των Clarksons.
Όπως τόνισε, τώρα ξεκινούν οι δύσκολες συνθήκες και την επόμενη δεκαετία οι πλοιοκτήτες πρέπει να επικεντρωθούν στην διαχείριση του κόστους καθώς δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.
Όπως τόνισε, τώρα ξεκινούν οι δύσκολες συνθήκες και την επόμενη δεκαετία οι πλοιοκτήτες πρέπει να επικεντρωθούν στην διαχείριση του κόστους καθώς δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.
Έφτασε στον Πειραιά το “Κνωσσός Παλλάς”
Στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσε το βράδυ της Κυριακής το πρώτο πλοίο που έσπασε την απεργία της ΠΝΟ. Το «Κνωσσός Παλλάς», λοιπόν απέπλευσε νωρίτερα από το Ηράκλειο μεταφέροντας 660 επιβάτες, 58 ΙΧ, 112 φορτηγά και 19 δίκυκλα.
«Οι αγρότες θα έπρεπε να τα βάλουν με την κυβέρνηση και όχι με τους ναυτικούς. Για εμάς η απεργία υπάρχει, οι ναυτικοί απεργούν, αλλά φαίνεται ότι αυτοί στην Κρήτη εκβιάστηκαν», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς.
Υποστέλλουν την ελληνική σημαία οι εφοπλιστές
Έτοιμοι να μεταφέρουν το κέντρο των επιχειρήσεών τους στο εξωτερικό δηλώνουν οι έλληνες εφοπλιστές, αρνούμενοι τη σχεδιαζόμενη φορολόγησή τους, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου.
Οι εφοπλιστές ισχυρίζονται, πως σε μια τόσο άσχημη οικονομική συγκυρία όπως η σημερινή είναι λάθος να φορολογήσεις τη μόνη «βιομηχανία», που φέρνει συνάλλαγμα στη χώρα ύψους 15-17 δισ. ευρώ και δίνει δουλειά σε χιλιάδες ναυτικούς και υπαλλήλους γραφείων.
Κινεζικά «δώρα» 550 εκατ. ευρώ για την Ελλάδα
Με συμφωνίες 550 εκατ. ευρώ και στόχο την αποστολή μηνύματος προς την ΕΕ πως η Κίνα συμπαρίσταται στην κρίση χρέους της ηπείρου μας, αλλά και της Ελλάδας, κατέφθασε την Κυριακή και θα μείνει μέχρι την Πέμπτη στην Ελλάδα, κινεζική αποστολή, με επικεφαλής τον πρόεδρο της κινεζικής Βουλής (National Consultative Assembly of China), Jia Qinglin (4ος στην κινεζική πολιτική ιεραρχία) και τον υφυπουργό Εμπορίου, Zhong Shan. Μαζί τους θα είναι πολυπληθής αποστολή, αποτελούμενη από κυβερνητικά και τραπεζικά στελέχη, καθώς και από 20 επιχειρηματίες.
ΣΕΕΝ: «Οι περισσότερες εταιρείες πλοιοκτησίας θα δηλώσουν αδυναμία επιβίωσης»
Φωτό: Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Απ.Βεντούρης. |
«Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σχολιάζοντας τη συνέχιση της απεργίας της ΠΝΟ για ακόμη 48 ώρες θέλει να δηλώσει προς τους νησιώτες, τους ταξιδιώτες και τους επιχειρηματίες του νησιωτικού συμπλέγματος, ότι οι μόνοι που δεν ευθύνονται για τον διαμελισμό της χώρας σε ηπειρωτική και νησιωτική είναι η πλοιοκτησία της επιβατηγού ναυτιλίας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)