Σε τρεις άξονες η στρατηγική ενίσχυσης της ελληνικής σημαίας


Επανασύσταση υπουργείου, μηδενική αύξηση φορολογίας, ένοπλοι κατά πειρατείας

«Η ελληνική σημαία θα γίνει ακριβότερη λόγω της αύξησης ασφαλίστρων εάν δεν υιοθετήσει η Ελλάδα το μέτρο για την πρόσληψη ιδιωτικών φρουρών, για τα πλοία που διαπλέουν τις επικίνδυνες περιοχές, ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Αδωνις Γεωργιάδης.

Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας για την αύξηση του υπό ελληνική σημαίας στόλου, αλλά και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης της εφοπλιστικής κοινότητας με την ελληνική πολιτεία, αποτελούν σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αδωνι Γεωργιάδη, τη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα το υπουργείο, ώστε να συμβάλει στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό που ενημέρωσε, χθες, για πρώτη φορά τους ναυτιλιακούς συντάκτες, η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να στηριχθεί σε τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά την επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μαζί με το Λιμενικό Σώμα ώστε να επαναλειτουργήσει το one stop shop για τη ελληνική ναυτιλία.
Έφερε μάλιστα για παράδειγμα μια συνομιλία που είχε με Ελληνα εφοπλιστή του Λονδίνου ο οποίος του τόνισε ότι για να υψώσει την ελληνική σημαία στα πλοία του θα χρειαστεί τρεις μήνες, ενώ σε άλλες σημαίες τελειώνει η υπόθεση μέσα σε 72 ώρες. Σημείωσε όμως ότι το θέμα της επανασύστασης του ΥΕΝ είναι στο «χέρι» του πρωθυπουργού της χώρας, τον οποίο και θα ενημερώσει και εγγράφως.
Ο κ. Γεωργιάδης δεν έχασε την ευκαιρία να εξαπολύσει βολές κατά συναδέλφων του, επισημαίνοντας ότι το θέμα του One stop shop «δεν είναι πάντα εύκολο να το εξηγήσεις σε ανθρώπους που δεν έχουν ξαναδουλέψει».
Βολές κατά Παπουτσή
Επίσης σχολίασε και τη προχθεσινή δήλωση του υπ. Προστασίας του Πολίτη, Χρήστου Παπουτσή, ο οποίος επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι, σε ό,τι αφορά το ΥΕΝ, παλινόρθωση του παλαιού καθεστώτος δεν μπορεί να υπάρξει στη νέα εποχή, υπογραμμίζοντας ότι αν η νέα εποχή σημαίνει μείωση του υπό ελληνική σημαία στόλου κατά 4% το χρόνο, τότε καλύτερα να γυρίσουμε στη «παλιά εποχή».
Το δεύτερο σημείο που έθιξε ο κ. Γεωργιάδης ήταν το θέμα της φορολόγησης της ναυτιλίας. Ο κ. Γεωργιάδης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία σκέψη στο υπουργείο για αύξηση της φορολογίας. Όπως μάλιστα δήλωσε χαρακτηριστικά, «η αύξηση των φόρων μειώνει την ανταγωνιστικότητα, την οποία χρειαζόμαστε για να μπει σε πορεία ανάπτυξης η χώρα»
Τρίτο σημείο είναι το θέμα της πειρατείας. Όπως επισημαίνει είναι θέμα ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας η άμεση κατάθεση νομοσχεδίου που θα επιτρέπει τη χρήση ένοπλων φρουρών στα υπό ελληνική σημαία πλοία που πλέουν σε περιοχές επικίνδυνες για εκδήλωση πειρατείας.
«Η ελληνική σημαία θα γίνει ακριβότερη λόγω της αύξησης ασφαλίστρων για τα πλοία που διαπλέουν τις επικίνδυνες περιοχές. Εάν δεν υιοθετήσει η Ελλάδα το μέτρο για την πρόσληψη ιδιωτικών φρουρών, τότε τα πλοία θα αλλάξουν σημαία», ανέφερε.
Ακτοπλοΐα
Αναφορικά με τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι τον απασχολεί ιδιαίτερα ο κίνδυνος να βρεθούν τα νησιά χωρίς πλοία.
Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν σκέψεις για τη πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, και στο θεσμικό πλαίσιο, όπως είναι οι οργανικές συνθέσεις και η απασχόληση. «Έχω δώσει στους συνεργάτες μου τις κατευθύνσεις και επεξεργαζόμαστε κάποιο σχέδιο για να δράσουμε έστω υποβοηθητικά στην ακτοπλοΐα και να δώσουμε μικρές ανάσες».
Στο μεταξύ, ενώ απέκλεισε την αύξηση του προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές λέγοντας ότι το υπουργείο δεν έχει χρήματα, τόνισε ότι για παράδειγμα το ενδεχόμενο, να γινόταν εφικτό, να επιτευχθεί συμφωνία να προμηθεύονται τα καύσιμα πληρώνοντας ένα ποσοστό άμεσα, ίσως το 50%, και το υπόλοιπο κατά τη διάρκεια της χρονιάς από την εκχώρηση των χρημάτων που τους δίνει το κράτος.
Η Νέα Δημοκρατία
Εν τω μεταξύ για το θέμα επανασύστασης του ΥΕΝ με αφορμή τις τοποθετήσεις του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Χρ. Παπουτσή ο βουλευτής της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης, υπογράμμισε:
«Το τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία όταν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, το έχει ξεκαθαρίσει προς κάθε κατεύθυνση, με κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο. Θα προχωρήσει άμεσα στην επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και την επανασύνδεσής του με το Λιμενικό Σώμα. Μια επανεκκίνηση που δεν αντιλαμβανόμαστε με ποιο τρόπο θα επηρεάσει αρνητικά τη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων της πατρίδας μας».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
  ΑΠΟ-naftemporiki.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.