Eντονα προβλήματα αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, καθώς η πτωτική πορεία που ακολουθεί η ναυλαγορά σε συνδυασμό με τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην τραπεζική χρηματοδότηση, έχει οδηγήσει τόσο στη ματαίωση ναυπηγήσεων, όσο και στη μείωση των τιμών για τα νεότευκτα.
Τελευταίο παράδειγμα τα ναυπηγεία της Daewoo τα οποία ανακοίνωσαν χθες ότι ναυτιλιακή εταιρεία από την Ευρώπη ακύρωσε παραγγελία ύψους 589,3 εκατ. δολαρίων, η πρώτη για το 2011. Η παραγγελία αφορούσε δύο δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, καθώς και δύο bulker τα οποία είχαν υπογραφεί συμφωνίες το 2008. Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσαν τα ναυπηγεία, η παραγγελία ακυρώθηκε διότι η ναυτιλιακή εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε στις οικονομικές υποχρεώσεις της απέναντι στα ναυπηγεία.
Σημειώνεται ότι στο σύνολό τους τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Κορέας έχουν δεχθεί αιτήσεις για καθυστέρηση παράδοσης ή ακύρωση συμβολαίων σε 24 παραγγελίες συνολικής αξίας περίπου 3 δισ. δολαρίων.
Η αξία των συνολικών παραγγελιών που βρίσκονται σε εξέλιξη φτάνουν τα 364 δισ. δολάρια. Η αξία των νέων παραγγελιών μετά τη κρίση του 2008 υπολογίζονται στα 220 δισ. δολάρια, οι οποίες σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών σε ορισμένες περιπτώσεις θα είναι δύσκολο να χρηματοδοτηθούν. Όσον αφορά τις νέες τράπεζες που μπαίνουν στο «παιχνίδι» της χρηματοδότησης, τις ασιατικές, θεωρούνται ακόμα μικροί παίκτες ώστε να αντεπεξέλθουν σε μία πιθανή μεγάλη ζήτηση για χρηματοδότηση.
Ταυτόχρονα σύμφωνα με τους Clarksons οι τιμές των πλοίων όλων των κατηγοριών από νέες παραγγελίες έπεσαν μέσα στο Δεκέμβριο στα επίπεδα του 2009. Οι τιμές για τα bulker έχουν πέσει κατά 16% περίπου στα panamax, 13,15% στα capsize και 12,9% στα handymax.
Στα δεξαμενόπλοια στα suezmax η μείωση φτάνει, πάντα σε σχέση με τα μέσα του 2011, στο 9,42%, στα aframax στα 7,45%, ενώ τα VLCC το 5,23%.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΠΟ-marinews.gr