Δυναμικό άνοιγμα στο φυσικό αέριο, καύσιμο που προωθείται μαζικά λόγω των χαμηλών ρύπων της καύσης του, πραγματοποιούν μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές μπαίνοντας στην πρωτοπορία ενός ταχύτατα αναπτυσσόμενου κλάδου. Ξένοι και εγχώριοι κολοσσοί επιδίδονται σε πραγματικό αγώνα για την εξασφάλιση θέσεων στα ναυπηγεία και την κατασκευή των ειδικού τύπου τάνκερ που απαιτούνται.
Μετά την εισηγμένη StealthGas συμφερόντων του Έλληνα πλοιοκτήτη Χάρη Βαφειά η οποία είναι εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου το στόλο της φαίνεται ότι μεγεθύνει δραστικά και η ναυτιλιακή-θρύλος Maran Gas Maritime συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση.
Τα σχέδια της Maran
Συγκεκριμένα ο Αγγελικούσης που έχει υπό ναυπήγηση επτά υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCC) διαπραγματεύεται σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες την μετατροπή των συμβολαίων για 3 από αυτά σε συμβόλαια για την ναυπήγηση δύο τανκερ μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Τα 4 VLCC χωρητικότητας 320.000 τόνων έκαστο και αξίας παραγγελίας $154 εκατ. το καθένα πρόκειται να χτισθούν στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Daewoo ενώ τα άλλα τρία έναντι 99 εκατ.
Η κόντρα των Κινεζών με τους Κορεάτες
Την στιγμή αυτή κορεάτες και Κινέζοι ανταγωνίζονται να πάρουν τη δουλειά καθώς επιθυμούν οι μεν Κινέζοι να αυξήσουν την εμπειρία τους στα υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων αυτά πλοία και οι δε κορεάτες να συνεχίσουν την εξαιρετική σχέση που έχουν με την Maran.
Εκτός όμως από τον Aγγελικούση του οποίου η κρίση και οι αποφάσεις αντιμετωπίζονται ως βαρόμετρο στην παγκόσμια ναυτιλία και άλλοι όμιλοι όπως η Golar LNG, η ρωσική Gazprom και μια ακόμη μεγάλη πετρελαϊκή αναζητούν ελεύθερες θέσεις σε γιάρδες για να κτίσουν τέτοια καράβια. Αιτία βέβαια η αυξημένη ζήτηση για μεταφορική δυναμικότητα του καυσίμου που κερδίζει μερίδια έναντι του πετρελαίου με ραγδαίους ρυθμούς.
Τα deal με του Ρώσους
Είναι χαρακτηριστικό πως πριν λίγες μέρες η γαλλική ενεργειακή Total SA κατέβαλε 4 δισ. δολ. για την αγορά ποσοστού 12%στη ρωσική εταιρεία παραγωγής φυσικού αερίου OAO Novatek προκειμένου να εξασφαλίσει συμμετοχή σε ένα από τα μεγαλύτερα project αερίου στον Αρκτικό Κύκλο. Η συμφωνία της Total της εξασφαλίζει το 20% του project υγροποιημένου φυσικού αερίου, LNG, της Novatek στη ρωσική χερσόνησο Yamal. Η συμφωνία γίνεται δύο μόλις μήνες μετά την ανακοίνωση της βρετανικής BP για συμφωνία 16 δισ. δολαρίων ( με ανταλλαγή μετοχών) για την συμμετοχή της στην ανάπτυξη και διαχείριση τριών υπεράκτιων αδειών στην Αρκτική με τη ρωσική κρατική πετρελαϊκή OAO Rosneft.
ΑΠΟ-newscode.gr Του Γιώργου Γ. Λιάρου
Μετά την εισηγμένη StealthGas συμφερόντων του Έλληνα πλοιοκτήτη Χάρη Βαφειά η οποία είναι εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου το στόλο της φαίνεται ότι μεγεθύνει δραστικά και η ναυτιλιακή-θρύλος Maran Gas Maritime συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση.
Τα σχέδια της Maran
Συγκεκριμένα ο Αγγελικούσης που έχει υπό ναυπήγηση επτά υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCC) διαπραγματεύεται σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες την μετατροπή των συμβολαίων για 3 από αυτά σε συμβόλαια για την ναυπήγηση δύο τανκερ μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Τα 4 VLCC χωρητικότητας 320.000 τόνων έκαστο και αξίας παραγγελίας $154 εκατ. το καθένα πρόκειται να χτισθούν στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Daewoo ενώ τα άλλα τρία έναντι 99 εκατ.
Η κόντρα των Κινεζών με τους Κορεάτες
Την στιγμή αυτή κορεάτες και Κινέζοι ανταγωνίζονται να πάρουν τη δουλειά καθώς επιθυμούν οι μεν Κινέζοι να αυξήσουν την εμπειρία τους στα υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων αυτά πλοία και οι δε κορεάτες να συνεχίσουν την εξαιρετική σχέση που έχουν με την Maran.
Εκτός όμως από τον Aγγελικούση του οποίου η κρίση και οι αποφάσεις αντιμετωπίζονται ως βαρόμετρο στην παγκόσμια ναυτιλία και άλλοι όμιλοι όπως η Golar LNG, η ρωσική Gazprom και μια ακόμη μεγάλη πετρελαϊκή αναζητούν ελεύθερες θέσεις σε γιάρδες για να κτίσουν τέτοια καράβια. Αιτία βέβαια η αυξημένη ζήτηση για μεταφορική δυναμικότητα του καυσίμου που κερδίζει μερίδια έναντι του πετρελαίου με ραγδαίους ρυθμούς.
Τα deal με του Ρώσους
Είναι χαρακτηριστικό πως πριν λίγες μέρες η γαλλική ενεργειακή Total SA κατέβαλε 4 δισ. δολ. για την αγορά ποσοστού 12%στη ρωσική εταιρεία παραγωγής φυσικού αερίου OAO Novatek προκειμένου να εξασφαλίσει συμμετοχή σε ένα από τα μεγαλύτερα project αερίου στον Αρκτικό Κύκλο. Η συμφωνία της Total της εξασφαλίζει το 20% του project υγροποιημένου φυσικού αερίου, LNG, της Novatek στη ρωσική χερσόνησο Yamal. Η συμφωνία γίνεται δύο μόλις μήνες μετά την ανακοίνωση της βρετανικής BP για συμφωνία 16 δισ. δολαρίων ( με ανταλλαγή μετοχών) για την συμμετοχή της στην ανάπτυξη και διαχείριση τριών υπεράκτιων αδειών στην Αρκτική με τη ρωσική κρατική πετρελαϊκή OAO Rosneft.
ΑΠΟ-newscode.gr Του Γιώργου Γ. Λιάρου