Στη κίνηση της Μεγάλης Εβδομάδας αλλά και εκείνης της μεταπασχαλινής επιστροφής, είναι προσηλωμένα τα μάτια των οικονομικών, κατά κύριο λόγο, επιτελών των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις φορέων του τουρισμού, η εν λόγω κίνηση θα αποτελέσει σημείο αναφοράς καθώς έχουν επέλθει ελαφρές αυξήσεις σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια,
κυρίως λόγω του κόστους των καυσίμων, αυξήσεις οι οποίες υπολείπονται της πραγματικότητας, μιας πραγματικότητας που έχει αποτυπωθεί με “κόκκινα” νούμερα στα οικονομικά των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, που βρίσκονται εντός ή εκτός χρηματιστηρίου.
Από την πλευρά του το υπουργείο ΘΥΝΑΛ εμφανίζεται διατεθειμένο να λάβει σειρά μέτρων, κατά κύριο λόγο για τη διασφάλιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, καθώς υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις ότι ο πρώτος κύκλος διαβουλεύσεων της αρμόδιας επιτροπής που είχε συσταθεί για να μελετήσει μέτρα για την ακτοπλοΐα, φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί.
Ωστόσο, εναπομένει στο οικονομικό επιτελείο το αν και κατά πόσο αυτές οι προτάσεις που αφορούν στην οικονομική στήριξη αγόνων γραμμών και άγονων απολήξεων γραμμών θα υλοποιηθούν και σε ποιο βαθμό, δεδομένης της οικονομικής στενότητας και δυσπραγίας της εθνικής οικονομίας.
Από την άλλη πλευρά, η κορύφωση των συζητήσεων περί εξορθολογισμού των υπέρ τρίτων φόρων και εισφορών έχει αναζωογονήσει τις ελπίδες τόσο των επιτελών των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων όσο και φορέων του νησιωτικού τουρισμού, ότι με τον εξορθολογισμό, ο οποίος έχει καταστεί πρόδηλα αναγκαίος θα επέλθει αύξηση της κίνησης από και προς τη νησιωτική χώρα στην ευαίσθητη αυτή περίοδο.
Αύξηση την οποία προσδοκούν όλοι στη λογική της κάλυψης των ζημιογόνων χρήσεων ή τουλάχιστον ενός μέρους τους δεδομένου του μεγέθους των ζημιών που έχει παρουσιάσει ο κλάδος.
Είναι πρόδηλο και προφανές ότι είναι η ώρα να σημειωθούν κινήσεις από την πλευρά του ΥΘΥΝΑΛ υπό την προϋπόθεση ότι αυτές οι κινήσεις, ή έστω αυτές οι προτάσεις που έχει κατά πληροφορίες στοιχειοθετήσει η αρμόδια επιτροπή, θα τεθούν εις γνώση των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και βέβαια θα τύχουν της δέουσας συζήτησης που απαιτείται ώστε να μην δημιουργηθούν επιπρόσθετες “δυσάρεστες καταστάσεις”, σε ένα τομέα που έχει βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει αφενός μεν τον τουρισμό προς τα νησιωτικά συγκροτήματα αλλά και να διασφαλίσει την ενότητα του ελλαδικού χώρου.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Σύμφωνα με εκτιμήσεις φορέων του τουρισμού, η εν λόγω κίνηση θα αποτελέσει σημείο αναφοράς καθώς έχουν επέλθει ελαφρές αυξήσεις σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια,
κυρίως λόγω του κόστους των καυσίμων, αυξήσεις οι οποίες υπολείπονται της πραγματικότητας, μιας πραγματικότητας που έχει αποτυπωθεί με “κόκκινα” νούμερα στα οικονομικά των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, που βρίσκονται εντός ή εκτός χρηματιστηρίου.
Από την πλευρά του το υπουργείο ΘΥΝΑΛ εμφανίζεται διατεθειμένο να λάβει σειρά μέτρων, κατά κύριο λόγο για τη διασφάλιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, καθώς υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις ότι ο πρώτος κύκλος διαβουλεύσεων της αρμόδιας επιτροπής που είχε συσταθεί για να μελετήσει μέτρα για την ακτοπλοΐα, φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί.
Ωστόσο, εναπομένει στο οικονομικό επιτελείο το αν και κατά πόσο αυτές οι προτάσεις που αφορούν στην οικονομική στήριξη αγόνων γραμμών και άγονων απολήξεων γραμμών θα υλοποιηθούν και σε ποιο βαθμό, δεδομένης της οικονομικής στενότητας και δυσπραγίας της εθνικής οικονομίας.
Από την άλλη πλευρά, η κορύφωση των συζητήσεων περί εξορθολογισμού των υπέρ τρίτων φόρων και εισφορών έχει αναζωογονήσει τις ελπίδες τόσο των επιτελών των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων όσο και φορέων του νησιωτικού τουρισμού, ότι με τον εξορθολογισμό, ο οποίος έχει καταστεί πρόδηλα αναγκαίος θα επέλθει αύξηση της κίνησης από και προς τη νησιωτική χώρα στην ευαίσθητη αυτή περίοδο.
Αύξηση την οποία προσδοκούν όλοι στη λογική της κάλυψης των ζημιογόνων χρήσεων ή τουλάχιστον ενός μέρους τους δεδομένου του μεγέθους των ζημιών που έχει παρουσιάσει ο κλάδος.
Είναι πρόδηλο και προφανές ότι είναι η ώρα να σημειωθούν κινήσεις από την πλευρά του ΥΘΥΝΑΛ υπό την προϋπόθεση ότι αυτές οι κινήσεις, ή έστω αυτές οι προτάσεις που έχει κατά πληροφορίες στοιχειοθετήσει η αρμόδια επιτροπή, θα τεθούν εις γνώση των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και βέβαια θα τύχουν της δέουσας συζήτησης που απαιτείται ώστε να μην δημιουργηθούν επιπρόσθετες “δυσάρεστες καταστάσεις”, σε ένα τομέα που έχει βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει αφενός μεν τον τουρισμό προς τα νησιωτικά συγκροτήματα αλλά και να διασφαλίσει την ενότητα του ελλαδικού χώρου.
ΑΠΟ-theseanation.gr