Ενταγμένα είναι και τα λιμάνια στη λίστα των «στόχων» αποκρατικοποίησης που αναμένεται να συζητηθούν σήμερα το μεσημέρι στο υπουργικό, το οποίο και θα διαμορφώσει το νέο «πακέτο» μέτρων σε συνέχεια των προσπαθειών για τη διάσωση της οικονομίας.
Αν και μέχρι ώρας, δεν έχει διευκρινιστεί το τι και πως θα συμβεί η αποκρατικοποίηση στα λιμάνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών αλλά και εμπειρογνωμόνων σε θέματα αποκρατικοποίησης οι επιλογές περιορίζονται σε δύο. Εκείνη της παραχώρησης μεγαλύτερου ποσοστού του μετοχικού «μπλοκ» και μέχρι του ποσοστού του 50% μέσω του Χρηματιστηρίου ή εκείνης που επελέγη επιτυχώς στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να συμβεί μεγάλη επένδυση από την Cosco.
Ήδη η ΣΕΠ Α.Ε. σύμφωνα με τα όσα ανέπτυξε χθες στο πλαίσιο συνεδρίου για τα λιμάνια ο αναπληρωτής εμπορικός διευθυντής της Αν. Βαμβακίδης, η ΣΕΠ για να πετύχει το στόχο της επενδύει σε εξοπλισμό, στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και στην ποιότητα των υπηρεσιών. Μάλιστα όπως ανέφερε σκοπεύει μέχρι το τέλος του 2015 να έχει ολοκληρώσει τα έργα υποδομής με την κατασκευή και του προβλήτα ΙΙΙ που θα της δίνει τη δυνατότητα να διακινεί περίπου 3,7 εκατ. teu ετησίως.
Παράλληλα επενδύει σε σύγχρονο εξοπλισμό, τόσο σε επίπεδο μηχανημάτων όσο και στη μηχανογράφηση, καθώς και στη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού της.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι από της αρχής της αναλήψεως των καθηκόντων του ο υπουργός ΘΥΝΑΛ κ. Ι. Διαμαντίδης σε αναφορές του στη λιμενική πολιτική είχε επισημάνει ότι πρόκειται να τεθεί επί τάπητος σχεδιασμός τον οποίο είχε χαρακτηρίσει «Λιμενικό Καλλικράτη» που σε πρώτη φάση θα προέβλεπε τη θέση υπό τον ΟΛΠ των λοιπών λιμένων της Αττικής (Ελευσίνα, Λαύριο, Ραφήνα).
Σε άλλες επακόλουθες δηλώσεις είχε επίσης καταστεί σαφές ότι με την υλοποίηση του εν λόγω σχεδιασμού αυτομάτως η συμμετοχή του Δημοσίου θα αυξανόταν σε σχέση με το ποσοστό που διαπραγματεύεται ο ΟΛΠ σήμερα στο ΧΑΑ γεγονός που θα έδινε τη δυνατότητα παροχής νέου μετοχικού μπλοκ προς αγορά από ιδιώτες επενδυτές μη αποκλειόμενης και της περίπτωσης επένδυσης από «επενδυτικούς ομίλους».
Όπως και να έχουν τα πράγματα αργά σήμερα το μεσημέρι θα γίνουν σαφέστερα γνωστοί οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί και ο χρόνος υλοποίησης κατά περίπτωση των σχεδιαζόμενων αποκρατικοποιήσεων.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Αν και μέχρι ώρας, δεν έχει διευκρινιστεί το τι και πως θα συμβεί η αποκρατικοποίηση στα λιμάνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών αλλά και εμπειρογνωμόνων σε θέματα αποκρατικοποίησης οι επιλογές περιορίζονται σε δύο. Εκείνη της παραχώρησης μεγαλύτερου ποσοστού του μετοχικού «μπλοκ» και μέχρι του ποσοστού του 50% μέσω του Χρηματιστηρίου ή εκείνης που επελέγη επιτυχώς στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να συμβεί μεγάλη επένδυση από την Cosco.
Ήδη η ΣΕΠ Α.Ε. σύμφωνα με τα όσα ανέπτυξε χθες στο πλαίσιο συνεδρίου για τα λιμάνια ο αναπληρωτής εμπορικός διευθυντής της Αν. Βαμβακίδης, η ΣΕΠ για να πετύχει το στόχο της επενδύει σε εξοπλισμό, στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και στην ποιότητα των υπηρεσιών. Μάλιστα όπως ανέφερε σκοπεύει μέχρι το τέλος του 2015 να έχει ολοκληρώσει τα έργα υποδομής με την κατασκευή και του προβλήτα ΙΙΙ που θα της δίνει τη δυνατότητα να διακινεί περίπου 3,7 εκατ. teu ετησίως.
Παράλληλα επενδύει σε σύγχρονο εξοπλισμό, τόσο σε επίπεδο μηχανημάτων όσο και στη μηχανογράφηση, καθώς και στη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού της.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι από της αρχής της αναλήψεως των καθηκόντων του ο υπουργός ΘΥΝΑΛ κ. Ι. Διαμαντίδης σε αναφορές του στη λιμενική πολιτική είχε επισημάνει ότι πρόκειται να τεθεί επί τάπητος σχεδιασμός τον οποίο είχε χαρακτηρίσει «Λιμενικό Καλλικράτη» που σε πρώτη φάση θα προέβλεπε τη θέση υπό τον ΟΛΠ των λοιπών λιμένων της Αττικής (Ελευσίνα, Λαύριο, Ραφήνα).
Σε άλλες επακόλουθες δηλώσεις είχε επίσης καταστεί σαφές ότι με την υλοποίηση του εν λόγω σχεδιασμού αυτομάτως η συμμετοχή του Δημοσίου θα αυξανόταν σε σχέση με το ποσοστό που διαπραγματεύεται ο ΟΛΠ σήμερα στο ΧΑΑ γεγονός που θα έδινε τη δυνατότητα παροχής νέου μετοχικού μπλοκ προς αγορά από ιδιώτες επενδυτές μη αποκλειόμενης και της περίπτωσης επένδυσης από «επενδυτικούς ομίλους».
Όπως και να έχουν τα πράγματα αργά σήμερα το μεσημέρι θα γίνουν σαφέστερα γνωστοί οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί και ο χρόνος υλοποίησης κατά περίπτωση των σχεδιαζόμενων αποκρατικοποιήσεων.
ΑΠΟ-theseanation.gr