Σε μια ακόμη ένδειξη της σύγχυσης που υπάρχει στην κυβέρνηση και στους συμβούλους του πρωθυπουργού για την σημασία της εμπορικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου προχώρησε στην κατάργηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και υπήγαγε τις αρμοδιότητες του ως υφυπουργείο Ναυτιλίας στο "Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας" υπό τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει επανειλημμένα ξεκαθαρίσει ότι χρειάζεται ένα δικό της υπουργείο όπως επί δεκαετίες είχε ώστε να μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα. Υπενθυμίζεται πως με την σημερινή εξέλιξη επανέρχεται το ζήτημα στο σημείο το οποίο βρισκόταν πριν το πρώτο ανασχηματισμό οπότε και είχε δημιουργηθεί το θαλλάσιων υποθέσεων.
“Ο πρωθυπουργός δείχνει να μην μπορεί να αντιληφθεί τη σημασία της εμπορικής ναυτιλίας για την οικονομία. Λυπάμαι που το λέω αλλά σημειολογικά είναι σαν να αποτρέπει αντί να προσελκύει την είσοδο κεφαλαίων στη χώρα από τον κλάδο αυτό» Αυτό σχολιάζει μιλώντας μας ο επικεφαλής μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής, ενώ διευθυντικά στελέχη ναυλομεσιτικού οίκου καυτηριάζουν τη κατάργηση ακόμα και του «κουτσού» υπουργείου Θαλασσίων υποθέσεων ( δεν περιλάμβανε, όπως πάντοτε παλαιότερα, το Λιμενικό) λέγοντας πως είναι "σαν να σνομπάρεις το χέρι που σε θρέφει".
Και αν ακούγεται υπερβολικό αξίζει να αναφερθεί πως το 2010 τα έσοδα σε ξένο συνάλλαγμα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών επανήλθαν στην ανοδική τους πορεία σε αντιδιαστολή με το 2009 και ανήλθαν σε 15,418 δισ. ευρώ. Οι θεαματικές αυτές εισροές οφείλονται σε 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Η ελληνική οικονομία όμως χάνει δισεκατομμύρια ευρώ από την αδυναμία του κράτους να κάνει τη χώρα παγκόσμια μητρόπολη του εφοπλισμού. «Σήμερα κάναμε ένα βήμα πίσω επισημαίνει» άλλο στέλεχος ναυτιλιακής.
Το νέο υπουργικό σχήμα της κυβέρνησης με αρμοδιότητες για την ποντοπόρο είναι το εξής:
• Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
“Ο πρωθυπουργός δείχνει να μην μπορεί να αντιληφθεί τη σημασία της εμπορικής ναυτιλίας για την οικονομία. Λυπάμαι που το λέω αλλά σημειολογικά είναι σαν να αποτρέπει αντί να προσελκύει την είσοδο κεφαλαίων στη χώρα από τον κλάδο αυτό» Αυτό σχολιάζει μιλώντας μας ο επικεφαλής μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής, ενώ διευθυντικά στελέχη ναυλομεσιτικού οίκου καυτηριάζουν τη κατάργηση ακόμα και του «κουτσού» υπουργείου Θαλασσίων υποθέσεων ( δεν περιλάμβανε, όπως πάντοτε παλαιότερα, το Λιμενικό) λέγοντας πως είναι "σαν να σνομπάρεις το χέρι που σε θρέφει".
Και αν ακούγεται υπερβολικό αξίζει να αναφερθεί πως το 2010 τα έσοδα σε ξένο συνάλλαγμα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών επανήλθαν στην ανοδική τους πορεία σε αντιδιαστολή με το 2009 και ανήλθαν σε 15,418 δισ. ευρώ. Οι θεαματικές αυτές εισροές οφείλονται σε 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Η ελληνική οικονομία όμως χάνει δισεκατομμύρια ευρώ από την αδυναμία του κράτους να κάνει τη χώρα παγκόσμια μητρόπολη του εφοπλισμού. «Σήμερα κάναμε ένα βήμα πίσω επισημαίνει» άλλο στέλεχος ναυτιλιακής.
Το νέο υπουργικό σχήμα της κυβέρνησης με αρμοδιότητες για την ποντοπόρο είναι το εξής:
• Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Αναπληρωτής Υπουργός: Χάρης Παμπούκης
Αναπληρωτής υπουργός: Σωκράτης Ξυνίδης
Υφυπουργός: Θάνος Μωραΐτης
• Υπουργός Προστασίας του Πολίτη: Χρήστος Παπουτσής
Υφυπουργός: Μιχάλης Όθωνας
Υφυπουργός: Μιχάλης Όθωνας
Έως ότου συνταχθεί το νέο προεδρικό διάταγμα που θα ορίζει τις αρμοδιότητες του νέου υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ο υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης θα χειρίζεται τα θέματα ναυτιλίας στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας στην Ακτη Βασιλειάδη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τομείς των νήσων και της αλιείας που βρίσκονται στο ΥΘΥΝΑΛ, θα παραμείνουν στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και δεν θα πάνε σε άλλα υπουργεία.
«Η Κυβέρνηση εξακολουθεί να μη μαθαίνει από τα λάθη της», τονίζει σε δήλωσή του ο Υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, σχολιάζοντας την υπαγωγή εκ νέου της ναυτιλίας στο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Του Γιώργου Γ. Λιάρου
ΑΠΟ-newscode.gr