Tα έσοδα των LNG Carriers αναμένεται να αυξηθούν στα 70.000 δολ. ημερησίως
Τις ευκαιρίες από τη διεθνή «επανάσταση» του φυσικού αερίου σπεύδουν να αξιοποιήσουν οι Έλληνες εφοπλιστές, με τις νέες παραγγελίες πλοίων LNG, να έχουν αυξηθεί κατακόρυφα στα νοτιοκορεάτικα και ιαπωνικά ναυπηγεία.
Γιάννης Αγγελικούσης, Χάρης Βαφειάς, Γιώργος Προκοπίου και Πέτρος Λιβανός πρωταγωνιστούν σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα, επενδύοντας συνολικά περίπου 3,5 δισ. δολάρια, για να ενισχύσουν τους στόλους τους, αφού «διαβάζοντας» πίσω από τις γραμμές διαβλέπουν τις προοπτικές ανάπτυξης, που παρουσιάζουν τα LNG carriers και μάλιστα σε μια περίοδο που τα ναύλα των φορτηγών πλοίων ή των απλών δεξαμενόπλοιων έχουν μειωθεί σημαντικά την τελευταία διετία, λόγω της οικονομικής κρίσης.
Το ραντεβού στη Λωζάνη
Δεν είναι τυχαίο πως σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν από έναν μήνα στο ξενοδοχείο «Beau Rivage Palace» στη Λωζάνη με τη συμμετοχή Ελλήνων επιχειρηματιών, του Τζόρτζ Σόρος, ο οποίος «οσφρίστηκε» τις ευκαιρίες στα LNG και έσπευσε να τοποθετηθεί μέσω του fund του, αλλά και Γερμανών τραπεζιτών, οι παρευρισκόμενοι υπερθεμάτισαν των αυξημένων αναγκών για φυσικό αέριο διεθνώς.
Πρόσφατη έρευνα της γαλλικής BNP, αναδεικνύει πως οι ασιατικές χώρες θα χρειαστούν επιπλέον 8 εκατ. τόνους LNG, για να καλύψουν το ενεργειακό τους ισοζύγιο. Παράλληλα, το καύσιμο LNG αναμένεται να κερδίσει περαιτέρω μερίδιο στην παγκόσμια αγορά ενέργειας, από το 19% που κατέχει σήμερα.
Η ανάγκη λοιπόν, άμεση, η ζήτηση τεράστια και οι μεταφορικές δυνατότητες των επίγειων δικτύων αγωγών και του παγκόσμιου στόλου περιορισμένες. Τα πλοία LNG απλώς σπανίζουν και τώρα πρέπει να «χτιστεί» στόλος για να μεταφέρει αέριο ανά τον πλανήτη.
Οι Έλληνες εφοπλιστές θέλουν να εκμεταλλευτούν αυτή τη συγκυρία, καθώς οι μέσοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία διπλασιάζονται και τα κέρδη των πλοιοκτητών τριπλασιάζονται, σύμφωνα με το Bloomberg.
Στον ειδικευμένο στη ναυτιλία χρηματιστηριακό οίκο Pareto Securities του Όσλο, περιμένουν άνοδο των εσόδων των LNG στα 70.000 δολ. ημερησίως.
Τα big deals
Οι όμιλοι Αγγελικούση, Βαφειά, Προκοπίου και Λιβανού είναι ήδη από τους ισχυρότερους παγκοσμίως και «χτυπούν» διεθνείς διαγωνισμούς για μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα. Έτσι, δεν πρέπει να παραξενεύει το γεγονός πως η Maran Gas του Γιάννη Αγγελικούση, σύμφωνα με τη Lloyd's list, θα ξοδέψει 1,5 δισ. δολ. στα ναυπηγεία της Daewoo και της Hyundai για την κατασκευή οκτώ πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Ήδη μάλιστα, διαθέτει περίπου 9 γιγάντια LNG των 150.000 cbm και 4 των 85.000 cbm, ενώ οι συνεργάτες του ψάχνουν τους ναυλωτές τους, με στόχο να έχουν εξασφαλίσει μέχρι το τέλος του έτους την πρώτη συμφωνία.
Με διαφορά ενός 24ώρου από την Maran Gas, η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου ανακοίνωσε τη συμφωνία που υπέγραψε επίσης, με τα ναυπηγεία της Hyundai για τη ναυπήγηση τριών πλοίων LNG carriers, έναντι 900 εκατ. δολαρίων. Η Dynagas, η οποία «χτυπά» σημαντικές συμφωνίες του ρωσικού κολοσσού αερίου, Gazprom, αποδεικνύει πως διαθέτει σημαντικά κεφάλαια για την ενίσχυση του στόλου της με LNG πλοία.
Περισσότερα από 500 εκατ. δολάρια έχει επενδύσει σε τέτοια πλοία και η εισηγμένη στη Wall Street, Stealthgas, του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά. Η Stealth Gas είναι εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και έχει περισσότερα από 40 πλοία μεταφοράς αερίου και χημικών. Το στοίχημα του «Χάρι Πότερ της ναυτιλίας», όπως αποκαλείται ο νεαρός εφοπλιστής, είναι η εξασφάλιση συμφωνιών για μεταφορά αερίου από την Αρκτική, όπου βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα.
Δύο ακόμη LNG των 150.000 C.u.m ναυπηγεί η Gaslog του Πήτερ Λιβανού. Αξίζει να σημειωθεί πως, μέσα στο 2010, παρέλαβε δύο ακόμη από τα ίδια ναυπηγεία, τα Gaslog Savanah και Gaslog Singapore. Μάλιστα, για τα δύο νέα σκαριά, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη ναύλωσή τους, είτε στην Chevron ή στη Shell. Η GS ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΗ ΜΕΤΟΧΗ, Η LAZARD ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ
H έκθεση σε φορτηγά-τάνκερ και τα Drillships «διχάζουν» GS-Lazard
Μία με το «μαστίγιο» και μία με το «καρότο» τοποθετούνται οι χρηματιστηριακοί αναλυτές απέναντι στην Dryships του Γιώργου Οικονόμου.
Την ικανοποίηση από την αναβάθμιση της μετοχής της εισηγμένης - στη Wall Street - ναυτιλιακής εταιρείας από «ουδέτερη» σε «αγορά» από την Goldman Sachs, η οποία είχε ως αποτέλεσμα η τιμή της να εκτοξευθεί στο υψηλότερο επίπεδο τριών εβδομάδων και να αγγίξει τα 4,25 δολάρια, διαδέχτηκε η κατήφεια από την υποβάθμιση των εκτιμήσεων της Lazard Capital Markets, για τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, αλλά και ολόκληρου του έτους.
Οι επενδυτικές κινήσεις του Γιώργου Οικονόμου και κυρίως η τεράστια μόχλευση, που έχει επιβαρύνει τις θυγατρικές του εταιρείες, το άνοιγμά του στα θαλάσσια γεωτρύπανα, μέσω της Ocean Rig και η άντληση μεγάλων ποσών κεφαλαίων από τις χρηματαγορές, την ώρα που τα τελευταία χρόνια η μετοχή της Dryships κινείται καθοδικά, έχουν μπει πολλές φορές στο... στόχαστρο των αγορών.
Αυτή τη φορά, ο οίκος Lazard Capital τονίζει πως περιμένει κέρδη ανά μετοχή για το 2011, κοντά στα 69 σεντς, από 1,14 πριν, αν και υπογραμμίζει πως οι μετοχές είναι υποτιμημένες στα επίπεδα, στα οποία έχουν περιέλθει. Στις αδυναμίες της ναυτιλιακής συγκαταλέγει την έκθεσή της στα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια (ο στόλος του αποτελείται από 39 φορτηγά και 12 τάνκερ), ενώ εμφανίζεται επικριτική αναφορικά με το ιστορικό συναλλαγών μεταξύ των ιδιωτικών και εισηγμένων οχημάτων του Οικονόμου. Αναφέρει δε, πως κάποια έκπτωση δικαιολογείται από το ιστορικό αυτό, αλλά συμπληρώνει πως οι αγορές θα φτιάξουν και οι προοπτικές θα ανακάμψουν μαζί με τη μετοχή.
Στον αντίποδα, η πρόθεση εισαγωγής της Ocean Rig, που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες γεωτρήσεις πετρελαίου με οκτώ drillships, στον δείκτη Nasdaq και η πρόσφατη συμφωνία, ύψους 1,1 δισ. δολ. με τον βραζιλιάνικο κολοσσό Petrobras, αποτελούν θετικούς «οιωνούς» για τη μετοχή του ομίλου σύμφωνα με την Goldman Sachs.
ΑΠΟ-dealnews.gr