Η δέσμευση της κυβέρνησης, όπως αποτυπώνεται στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, για πώληση του 23,3% της ΟΛΘ Α.Ε., αμέσως προσέλκυσε το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, κάποιοι από τους οποίους είναι παλιοί γνώριμοι, από την περίοδο 2007-2008, όταν τότε είχε επιχειρηθεί η παραχώρηση του Σ.ΕΜΠΟ. σε ιδιώτη.
Σύμφωνα με έγκυρη πηγή της «Ν», για τον ΟΛΘ έχουν εκδηλώσει ήδη ενδιαφέρον πολλοί πιθανοί επενδυτές, «ων ουκ έστι αριθμός». Μεταξύ αυτών, είναι η κινεζική Hutchison -διεκδικήτρια το 2008 του ΣΕΜΠΟ, της οποίας τα σχέδια είχε σταματήσει η διεθνής κρίση-, η επίσης κινεζική Cosco και η Dubai Ports. Πέραν αυτών, ενδιαφέρονται επενδυτικά funds από Ευρώπη και Αμερική, όπως και οργανισμοί αμερικανικών λιμανιών.
Το ενδιαφέρον των επίδοξων επενδυτών εύκολα εξηγείται, αφού το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, πέραν του γεωστρατηγικού του ρόλου, ακολουθεί στο επιχειρηματικό σκέλος ανοδική πορεία, ενώ έχει «ανεβάσει ρυθμούς» στην εκτέλεση του επενδυτικού του προγράμματος για την επέκταση του 6ου προβλήτα, τη δημιουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής και την αξιοποίηση των εγκαταστάσεών του με λιμενικές και άλλες χρήσεις, μέσα και από συνεργασίες με ιδιώτες (μεικτές εταιρείες).
Πέραν αυτού, όποιος διεκδικήσει και πάρει το 23,3% των μετοχών που ανήκουν στο Δημόσιο, θα μπορεί σε επόμενη φάση, όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο, είτε να διεκδικήσει αύξηση του μετοχικού του μεριδίου είτε να πετύχει την παραχώρηση της λειτουργίας συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, όπως π.χ. του Σ.ΕΜΠΟ.
Γιατί το ενδιαφέρον όλων στρέφεται στο Σ.ΕΜΠΟ., αποδεικνύεται και από τα συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2011, που δημοσιοποιήθηκαν χθες. Πιο συγκεκριμένα, τα containers (σε ΤΕU's) που διακινήθηκαν κατά το διάστημα αυτό, ήταν συνολικά αυξημένα κατά 8,56%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων η μεγαλύτερη αύξηση προέρχεται από φορτία προς εξαγωγή και όχι τόσο από τα transit εμπορευματοκιβώτια.
Πέραν αυτού, στο εξεταζόμενο διάστημα καταγράφηκε αύξηση του αριθμού των πλοίων που έπιασαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (+ 3,71%), ενώ το λιμάνι της πόλης εντάχθηκε στη γραμμή Black Sea- Ukraine της ΖΙΜ, της μεγαλύτερης εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών του Ισραήλ.
Θετικές εξελίξεις
Στις εξελίξεις που είχαν θετικό πρόσημο για τον ΟΛΘ, θα πρέπει να συμπεριληφθεί η αύξηση στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που «έπιασαν» στο λιμάνι, η προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα πρόκειται να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την επιλογή συμβούλου για το στρατηγικό και το επιχειρηματικό σχέδιο του ΟΛΘ, στο οποίο πιθανότατα θα περιλαμβάνονται προτάσεις για την ανάπτυξη δράσεων μέσα από μεικτές εταιρείες, στις οποίες θα μετέχει η ΟΛΘ Α.Ε., αλλά το μάνατζμέντ τους θα έχει εταίρος από τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΝΝΗ ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ - akarol@naftemporiki.gr
Σύμφωνα με έγκυρη πηγή της «Ν», για τον ΟΛΘ έχουν εκδηλώσει ήδη ενδιαφέρον πολλοί πιθανοί επενδυτές, «ων ουκ έστι αριθμός». Μεταξύ αυτών, είναι η κινεζική Hutchison -διεκδικήτρια το 2008 του ΣΕΜΠΟ, της οποίας τα σχέδια είχε σταματήσει η διεθνής κρίση-, η επίσης κινεζική Cosco και η Dubai Ports. Πέραν αυτών, ενδιαφέρονται επενδυτικά funds από Ευρώπη και Αμερική, όπως και οργανισμοί αμερικανικών λιμανιών.
Το ενδιαφέρον των επίδοξων επενδυτών εύκολα εξηγείται, αφού το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, πέραν του γεωστρατηγικού του ρόλου, ακολουθεί στο επιχειρηματικό σκέλος ανοδική πορεία, ενώ έχει «ανεβάσει ρυθμούς» στην εκτέλεση του επενδυτικού του προγράμματος για την επέκταση του 6ου προβλήτα, τη δημιουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής και την αξιοποίηση των εγκαταστάσεών του με λιμενικές και άλλες χρήσεις, μέσα και από συνεργασίες με ιδιώτες (μεικτές εταιρείες).
Πέραν αυτού, όποιος διεκδικήσει και πάρει το 23,3% των μετοχών που ανήκουν στο Δημόσιο, θα μπορεί σε επόμενη φάση, όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο, είτε να διεκδικήσει αύξηση του μετοχικού του μεριδίου είτε να πετύχει την παραχώρηση της λειτουργίας συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, όπως π.χ. του Σ.ΕΜΠΟ.
Γιατί το ενδιαφέρον όλων στρέφεται στο Σ.ΕΜΠΟ., αποδεικνύεται και από τα συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2011, που δημοσιοποιήθηκαν χθες. Πιο συγκεκριμένα, τα containers (σε ΤΕU's) που διακινήθηκαν κατά το διάστημα αυτό, ήταν συνολικά αυξημένα κατά 8,56%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων η μεγαλύτερη αύξηση προέρχεται από φορτία προς εξαγωγή και όχι τόσο από τα transit εμπορευματοκιβώτια.
Πέραν αυτού, στο εξεταζόμενο διάστημα καταγράφηκε αύξηση του αριθμού των πλοίων που έπιασαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (+ 3,71%), ενώ το λιμάνι της πόλης εντάχθηκε στη γραμμή Black Sea- Ukraine της ΖΙΜ, της μεγαλύτερης εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών του Ισραήλ.
Θετικές εξελίξεις
Στις εξελίξεις που είχαν θετικό πρόσημο για τον ΟΛΘ, θα πρέπει να συμπεριληφθεί η αύξηση στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που «έπιασαν» στο λιμάνι, η προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα πρόκειται να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την επιλογή συμβούλου για το στρατηγικό και το επιχειρηματικό σχέδιο του ΟΛΘ, στο οποίο πιθανότατα θα περιλαμβάνονται προτάσεις για την ανάπτυξη δράσεων μέσα από μεικτές εταιρείες, στις οποίες θα μετέχει η ΟΛΘ Α.Ε., αλλά το μάνατζμέντ τους θα έχει εταίρος από τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΝΝΗ ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ - akarol@naftemporiki.gr