Μεγαλώνει η λίστα με τις παρενέργειες που έχει προκαλέσει η κατάργηση του αυτόνομου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και η αποσύνδεση του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας από το Λιμενικό Σώμα.
Τελευταίο στη σειρά καταγράφεται το θέμα της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στους ναυτικούς, σύμφωνα με το νόμο 4024/2011. Επειδή το υπουργείο Οικονομικών κινήθηκε με βάση τις συνθήκες εργασίας στην ξηρά, δεν υπολόγισε τις ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος και ιδιαίτερα τη διάρκεια εργασίας των ναυτικών ανά έτος.
Το θέμα δεν λύθηκε και από την επεξηγηματική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών στις 7 Δεκεμβρίου 2011 με αποτέλεσμα σήμερα οι ναυτιλιακές εταιρείες να μη γνωρίζουν με ακρίβεια τις κρατήσεις που θα κάνουν στα πληρώματά τους. Για το θέμα αυτό μεγάλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία σε επιστολή της στις 3 Ιανουαρίου 2012 προς το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει: «Παρακαλούμε να μας διευκρινίσετε με ποιον ακριβώς τρόπο θα γίνεται η παρακράτηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τους αξιωματικούς και το κατώτερο πλήρωμα του εμπορικού ναυτικού, δεδομένου ότι οι ναυτικοί δεν υπηρετούν στο πλοίο ολόκληρη τη χρονιά. Ο μισθός τους αναγάγεται ετησίως για να υπολογιστεί το ποσοστό παρακράτησης ή θα υπολογιστεί σύμφωνα με το χρόνο υπηρεσίας;».
Για προφανή έλλειψη γνώσεως των συνθηκών παροχής εργασίας στα εμπορικά πλοία κάνει λόγο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε επιστολή της για το ίδιο θέμα προς το υπουργείο Οικονομικών. «Αποτελεί ακόμα ένα δείγμα που φανερώνει όχι μόνο την απουσία των αξιολογικών στοιχείων που υπάρχουν και αναφέρονται στην αναγκαιότητα θέσπισης μέτρων για τη προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα προς όφελος της οικονομίας της πατρίδας μας, αλλά και προφανή έλλειψη γνώσεως των συνθηκών παροχής εργασίας στα εμπορικά πλοία», επισημαίνει η ομοσπονδία.
Σύμφωνα με την ΠΝΟ το υπουργείο Οικονομικών κάνει λόγο για εργαζομένους «με σχέση μίσθωσης εργασίας αορίστου χρόνου» και για «αξιωματικούς και το κατώτερο πλήρωμα του εμπορικού ναυτικού» και ακολούθως διευκρινίζεται ότι: «η παρακράτηση διενεργείται κατά την καταβολή και υπολογίζεται με συντελεστή μετά προηγούμενη αναγωγή του μισθού... σε ετήσιο καθαρό εισόδημα».
Επειδή όμως οι ναυτικοί δεν υπηρετούν στα πλοία ολόκληρο το έτος, αλλά μέρος αυτού, καθίσταται ανέφικτη η αναγωγή, με βάση το ετήσιο εισόδημα, κατά τα ισχύοντα στο χερσαίο χώρο εργασίας τον οποίο φαίνεται ότι έχει υπόψη του ο νόμος».
Εχει δημιουργηθεί εύλογα το ερώτημα, αναφέρει η Ομοσπονδία, περί του τρόπου υπολογισμού του ποσοστού παρακράτησης και για την ομοιόμορφη και όχι κατά το δοκούν από πλευράς εργοδοσίας αντιμετώπισή του, φρονούμε ότι απαιτείται πρόσθετη ερμηνευτική εγκύκλιος, που θα θέσει τέρμα στην υφιστάμενη νομοθετική ασάφεια».
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική-marinews.gr