Αυξάνεται ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και κυρίως σιδηρομεταλλεύματος και νικελίου που ανατρέπονται, με αποτέλεσμα τη βύθισή τους αλλά και το θάνατο μελών του πληρώματος.Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το UK P&I Club, το οποίο σε πρόσφατη εγκύκλιο προς τα μέλη του τονίζει ότι ο αριθμός των πλοίων ξυρού χύδην φορτίων που ανατράπηκαν από το 2009 μέχρι και σήμερα αγγίζει πλέον διψήφιο νούμερο, ενώ αυξάνεται και ο αριθμός των ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους σε τέτοιου είδους ατυχήματα. Το UK P&I Club εκτιμά ότι πρέπει να διατηρήσει το θέμα των επικίνδυνων φορτίων χύδην, και ιδίως τα μεταλλεύματα νικελίου και σιδήρου ψηλά στην ατζέντα της πρόληψης ζημιών (Loss Prevention).
Όπως επισημαίνει στη σχετική εγκύκλιο, τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και νικελίου είναι πολύ επικίνδυνα για την ευστάθεια του πλοίου. Εάν δεν τηρούνται οι οδηγίες ασφαλούς φόρτωσης του διεθνούς κώδικα (International Maritime Solid Bulk Cargoes Code-IMSBC Code) οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστροφικές.
Τα υψηλά επίπεδα υγρασίας (υγροποίηση) των συγκεκριμένων φορτίων επηρεάζουν τη συμπεριφορά του πλοίου. Ο IMSBC Code καθορίζει διεθνώς αναγνωρισμένες διατάξεις για την ασφαλή αποθήκευση και μεταφορά των στερεών φορτίων χύδην, συμπεριλαμβανομένων των φορτίων που μπορεί να υγροποιηθούν όπως σιδηρομετάλλευμα και νικέλιο, τονίζει το UK P& I Club. Ομως αρκετοί αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί αναφέρουν ότι πλοιοκτήτες και πλοίαρχοι ζητούν να φορτώσουν το μετάλλευμα με ποσοστά υγρασίας πολύ υψηλότερα από όσα προβλέπονται από τον Κώδικα. Αποτέλεσμα είναι η ανατροπή των πλοίων. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, δεν πρόκειται για πλοία «σαπιοκάραβα» αλλά και για σύγχρονα πλοία. Τελευταίο παράδειγμα η ανατροπή ενός πλοίου 55.000 dwt ηλικίας μόλις 18 μηνών, το οποίο ανατράπηκε με αποτέλεσμα 21 μέλη του πληρώματος να χάσουν τη ζωή τους.
Οπως σημειώνει ο βρετανικός ασφαλιστικός οργανισμός, η μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος έχει αυξηθεί παγκοσμίως σημαντικά λόγω αύξησης της ζήτησης από την Κίνα. Ενα μεγάλο μέρος της μεταφοράς αφορά σε μεταλλεύματα από περιοχές με πολύ υψηλά ποσοστά υγρασίας ή λόγω του ότι τα κοιτάσματα γειτνιάζουν με υδροφόρους ορίζοντες, η λόγω των μεγάλων βροχοπτώσεων και της έλλειψης αποθήκευσης.
Σε κάθε περίπτωση, τονίζει το UK P&I Club εάν διαπιστώνεται υπέρβαση των ορίων υγροποίησης του φορτίου δεν θα πρέπει να φορτώνεται στο πλοίο. Ομως πλοιοκτήτες και οι πλοίαρχοι πιέζουν για τη φόρτωση προκειμένου να μην υπάρξουν καθυστερήσεις. «Το UK P&I Club υποστηρίζει τα μέλη του να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα με την αποστολή κατάλληλου εμπειρογνώμονα το συντομότερο δυνατόν.
Ενας σημαντικός αριθμός των φορτωτών έχει επιδείξει πλήρη περιφρόνηση για την κατάσταση και ασκεί πιέσεις στους επιθεωρητές του φορτίου για να μπορέσουν να φορτώσουν το φορτίο, ανεξάρτητα από τον ενδεχόμενο κίνδυνο». Τα περιστατικά που αφορούν τα πλοία μέλη του UK P&I Club επικεντρώνονται στα ινδικά λιμάνια και ο οργανισμός στηρίζει τις προσπάθειες που καταβάλλει η Γενική Διεύθυνση Εμπορικής Ναυτιλίας στη Μουμπάη, να καταπολεμήσει την πρακτική του εκφοβισμού, αναφέρει ο κ. Graham Daines, UK Club Claims director.
Ο ίδιος σημειώνει ότι με δεδομένο πως πολλά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μεταφέρουν εμπόρευμα στην Κίνα και έχουν και κινεζικά πληρώματα, εάν οι Κινέζοι εισαγωγείς ασκήσουν την επιρροή τους τότε τα επικίνδυνα φορτία θα ελαττωθούν. Το Uk P&I Club επισημαίνει ότι ειδικοί επιθεωρητές είναι στη διάθεση των μελών του προκειμένου να ελέγχουν τις διαδικασίες φόρτωσης των πλοίων ενώ με την εγκύκλιο παρέχει συγκεκριμένες οδηγίες ασφαλούς φόρτωσης. Τέλος η εγκύκλιος είναι σε συνέχεια σχετικής εγκυκλίου της διεθνούς ένωσης των P&I Clubs.
ΑΠΟ-marinews.gr με ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Όπως επισημαίνει στη σχετική εγκύκλιο, τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και νικελίου είναι πολύ επικίνδυνα για την ευστάθεια του πλοίου. Εάν δεν τηρούνται οι οδηγίες ασφαλούς φόρτωσης του διεθνούς κώδικα (International Maritime Solid Bulk Cargoes Code-IMSBC Code) οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστροφικές.
Τα υψηλά επίπεδα υγρασίας (υγροποίηση) των συγκεκριμένων φορτίων επηρεάζουν τη συμπεριφορά του πλοίου. Ο IMSBC Code καθορίζει διεθνώς αναγνωρισμένες διατάξεις για την ασφαλή αποθήκευση και μεταφορά των στερεών φορτίων χύδην, συμπεριλαμβανομένων των φορτίων που μπορεί να υγροποιηθούν όπως σιδηρομετάλλευμα και νικέλιο, τονίζει το UK P& I Club. Ομως αρκετοί αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί αναφέρουν ότι πλοιοκτήτες και πλοίαρχοι ζητούν να φορτώσουν το μετάλλευμα με ποσοστά υγρασίας πολύ υψηλότερα από όσα προβλέπονται από τον Κώδικα. Αποτέλεσμα είναι η ανατροπή των πλοίων. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, δεν πρόκειται για πλοία «σαπιοκάραβα» αλλά και για σύγχρονα πλοία. Τελευταίο παράδειγμα η ανατροπή ενός πλοίου 55.000 dwt ηλικίας μόλις 18 μηνών, το οποίο ανατράπηκε με αποτέλεσμα 21 μέλη του πληρώματος να χάσουν τη ζωή τους.
Οπως σημειώνει ο βρετανικός ασφαλιστικός οργανισμός, η μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος έχει αυξηθεί παγκοσμίως σημαντικά λόγω αύξησης της ζήτησης από την Κίνα. Ενα μεγάλο μέρος της μεταφοράς αφορά σε μεταλλεύματα από περιοχές με πολύ υψηλά ποσοστά υγρασίας ή λόγω του ότι τα κοιτάσματα γειτνιάζουν με υδροφόρους ορίζοντες, η λόγω των μεγάλων βροχοπτώσεων και της έλλειψης αποθήκευσης.
Σε κάθε περίπτωση, τονίζει το UK P&I Club εάν διαπιστώνεται υπέρβαση των ορίων υγροποίησης του φορτίου δεν θα πρέπει να φορτώνεται στο πλοίο. Ομως πλοιοκτήτες και οι πλοίαρχοι πιέζουν για τη φόρτωση προκειμένου να μην υπάρξουν καθυστερήσεις. «Το UK P&I Club υποστηρίζει τα μέλη του να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα με την αποστολή κατάλληλου εμπειρογνώμονα το συντομότερο δυνατόν.
Ενας σημαντικός αριθμός των φορτωτών έχει επιδείξει πλήρη περιφρόνηση για την κατάσταση και ασκεί πιέσεις στους επιθεωρητές του φορτίου για να μπορέσουν να φορτώσουν το φορτίο, ανεξάρτητα από τον ενδεχόμενο κίνδυνο». Τα περιστατικά που αφορούν τα πλοία μέλη του UK P&I Club επικεντρώνονται στα ινδικά λιμάνια και ο οργανισμός στηρίζει τις προσπάθειες που καταβάλλει η Γενική Διεύθυνση Εμπορικής Ναυτιλίας στη Μουμπάη, να καταπολεμήσει την πρακτική του εκφοβισμού, αναφέρει ο κ. Graham Daines, UK Club Claims director.
Ο ίδιος σημειώνει ότι με δεδομένο πως πολλά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μεταφέρουν εμπόρευμα στην Κίνα και έχουν και κινεζικά πληρώματα, εάν οι Κινέζοι εισαγωγείς ασκήσουν την επιρροή τους τότε τα επικίνδυνα φορτία θα ελαττωθούν. Το Uk P&I Club επισημαίνει ότι ειδικοί επιθεωρητές είναι στη διάθεση των μελών του προκειμένου να ελέγχουν τις διαδικασίες φόρτωσης των πλοίων ενώ με την εγκύκλιο παρέχει συγκεκριμένες οδηγίες ασφαλούς φόρτωσης. Τέλος η εγκύκλιος είναι σε συνέχεια σχετικής εγκυκλίου της διεθνούς ένωσης των P&I Clubs.
ΑΠΟ-marinews.gr με ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική