G. Moundreas: Τι προβλέπει για Παγκόσμια Οικονομία και Ναυτιλία

Απλόχερα συνεχίζουν οι οίκοι αξιολόγησης να προσφέρουν τα «δώρα» των υποβαθμίσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων δείχνοντας μία ιδιαίτερη προτίμηση στις χώρες και τράπεζες της Ευρώπης.

Μάλιστα οι υποβαθμίσεις τώρα πια γίνονται ομαδικά και όχι μεμονωμένα.

Τη τελευταία εβδομάδα υποβαθμίστηκαν περίπου 15 Ευρωπαϊκές τράπεζες εκ των οποίων οι 8 ήταν Ισπανικές, η πιστοληπτική ικανότητα της Γαλλίας μειώθηκε σε αρνητική από σταθερή, το Βέλγιο υποβαθμίστηκε και όλοι οι οίκοι ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο επανεξέτασης των αξιολογήσεων όλων των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πρώτο 3μηνο του 2012, δίνοντας προτεραιότητα στο Βέλγιο, Ισπανία, Σλοβενία, Ιταλία, Ιρλανδία και Κύπρο.

Κάποιοι μάλιστα δεν αποκλείουν το γεγονός η Ευρώπη να αντιμετωπίσει ένα ισχυρότατο σοκ με ενδεχόμενες δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει κάποια μεγάλη τράπεζα της Γερμανίας, γεγονός που θα φανέρωνε σε όλους ότι η Γερμανία δεν έχει ανοσία στη μετάδοση της κρίσης.

Οι καμπάνες ηχούν από την τελευταία ανησυχητική δήλωση της διευθύντριας του ΔΝΤ, Christine Lagarde, για μετεξέλιξη της κρίσης, με χαρακτηριστικά της δεκαετίας του 1930.

Χαρακτηριστικά δήλωσε ότι η κρίση όχι μόνο εξελίσσεται αλλά κλιμακώνεται καθώς διεμήνυσε τον προβληματισμό της για την κόντρα που επικρατεί μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, τον ενδοευρωπαϊκό διχασμό μετά την αποστασιοποίηση της Βρετανίας και την τάση για αυξανόμενο προστατευτισμό και απομόνωσης.

Από την άλλη, ο επικεφαλής οικονομολόγος του ΔΝΤ, Olivier Blanchard, είπε ότι το επόμενο έτος για την Ευρώπη δεν θα είναι πολύ ωραίο και αν η κρίση εξαπλωθεί οι συνέπειες θα είναι σοβαρότατες για τις ΗΠΑ αλλά και ολόκληρο τον κόσμο.

Επίσης επισήμανε ότι η λιτότητα μπορεί να θεωρείται απαραίτητη, αλλά η προσπάθεια να επιβληθεί σε μεγάλο βαθμό και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα είναι επικίνδυνη.

Στο ίδιο μήκος κύματος, πτωτικό, φυσικά κινούνται και οι εκτιμήσεις για την ανάπτυξη της παγκόσμια οικονομίας όπου κρίνουμε σκόπιμο να μην αναφέρουμε ποσοστά καθώς είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι με τον καινούριο χρόνο θα υπάρξει και άλλη αναθεώρηση (αρνητική).

Εν συντομία να αναφέρουμε ότι ο δείκτης PMI της Κίνας συρρικνώθηκε και πάλι το Δεκέμβριο, ενώ μείωση υπήρξε και στο ύψος των ξένων επενδυμένων κεφαλαίων (FDI), η πρώτη φορά που μειώνεται από το 2009.

Στην Ινδία, η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε κατά 5,1% σε ετήσια βάση τον Οκτώβριο, πρώτη φορά σε 2 χρόνια, κυρίως λόγω της αποδυνάμωσης στην καταναλωτική ζήτηση, ενώ στην Αυστραλία η κεντρική αρχή, The Prudential Regulation Authority, προειδοποίησε για αύξηση της ανεργίας,μείωση των τιμών των ακινήτων πτώση του ρυθμού ανάπτυξης και ενδεχόμενη ύφεση.

Ο δείκτης βαρόμετρο, η ημερήσια ζήτηση πετρελαίου, σύμφωνα με την Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας, IEA, επιβεβαιώνει την επιβράδυνση καθώς μείωσε τις προβλέψεις του για το 2011 και 2012 κατά 160 χιλ.και 200 χιλ. βαρέλια ημερησίως.

Παράλληλα η IEA, μείωσε τις εκτιμήσεις της για τη ζήτηση για τα επόμενα 5 χρόνια εξαιτίας της χαμηλής ανάπτυξης σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη.

Όπως κάθε χρόνο, η Saxo Banko δημοσιεύει την ετήσια έκθεση της με τις «Εξωφρενικές Προβλέψεις» για την παγκόσμια οικονομία όπου κάνει μνεία και για την ναυτιλία. Στην φετινή της έκθεση αναφέρει ότι το 2012 ο BDI θα έχει αύξηση 100%.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρει ότι η πτώση της τιμής του πετρελαίου το 2012 θα ανεβάσει τον BDI, καθώς θα μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα.

Η Βραζιλία και η Αυστραλία θα αυξήσουν την προσφορά σιδηρομεταλλεύματος, χαμηλώνοντας περαιτέρω τις τιμές και συνακόλουθα αυξάνοντας την ζήτηση από την Κίνα. Σε συνδυασμό με την πιστωτική χαλάρωση, θα προκληθεί μαζική εκτίναξη στην ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος.

Κρίνοντας,από τον τίτλο της έκθεσης «Εξωφρενικές Προβλέψεις» θα ήταν εξωφρενικό να πιστέψει κανείς ότι αυτό μπορεί να συμβεί στην πραγματικότητα.

Επιστρέφοντας στην πραγματικότητα, όλο και μεγαλύτερο γίνεται το πρόβλημα της χρηματοδότησης της ναυτιλίας.

Οι μεγάλες τράπεζες με παράδοση στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση όλο και μειώνουν την συμμετοχή τους στην ναυτιλία στην προσπάθεια τους να αντεπεξέλθουν στην Ευρωπαϊκή κρίση χρέους.

Από την άλλη η ανάγκη χρηματοδότησης των ναυτιλιακών εταιριών είναι ιδιαίτερα μεγάλη καθώς τα έσοδα τους είναι μειωμένα λόγω των χαμηλών ναύλων.

Οι δανειακές υποχρεώσεις των Ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών υπερβαίνουν τα $ 60 δις εκ των οποίων τα $ 15 δις αφορούν Ελληνικές τράπεζες.

Είναι γεγονός ότι οι Ελληνικές, οι Γερμανικές και τελευταία και οι Γαλλικές τράπεζες αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Οι Γαλλικές BNP Paribas, SocieteGenerale και Credit Agricole όχι μόνο σταμάτησαν τις πιστώσεις αλλά κλείνουν τις μονάδες που ασχολούνται με το Shipping, ενώ οι 2 πρώτες σχεδιάζουν να πουλήσουν στοιχεία ενεργητικού € 300 δισ. συμπεριλαμβανομένων και των δανείων της ναυτιλίας.

Κανείς μπορεί να ισχυριστεί ότι η έλλειψη χρηματοδότησης είναι και ένα ρυθμιστικός παράγοντας στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων λειτουργώντας ορθολογιστικά, περιορίζοντας την υπέρμετρη μελλοντική προσφορά τονάζ, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων αλλά και στην λειτουργία εταιριών όπου λόγω του χαμηλού επιπέδου της ναυλαγοράς κάποιες από αυτές είναι αναγκασμένες να προβούν σε αναχρηματοδότηση υπαρχόντων δανείων, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα δύσκολο στην παρούσα φάση.














ΑΠΟ-theseanation.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.