Σαφές «στίγμα» περί του τι δέον γενέσθαι στο χώρο yachting ώστε ο συγκεκριμένος τομέας του θαλάσσιου τουρισμού να επανέλθει δυναμικά στην παγκόσμια αγορά προς όφελος του τουρισμού και γενικότερα της εθνικής οικονομίας έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ. Αντ. Στελλιάτος με συνέντευξή του στο “Theseanation” με αφορμή και την πραγματοποιηθείσα πρόσφατα σύσκεψη που έγινε με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ.Γ. Νικητιάδη.
Χρειάζεται είπε ο κ. Στελλιάτος «στοχευμένη» κατά κύριο λόγο διαφήμιση στις διεθνείς αγορές βασισμένη σε δύο βασικούς άξονες. Αφ ενός να «απαντήσει» στα διάφορα δημοσιεύματα που δημιουργούν την αίσθηση ότι το επαγγελματικό τουριστικό πλοίο είναι υπό διωγμό στην Ελλάδα με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται και αφ εταίρου να τονιστούν όλα εκείνα τα στοιχεία που συνηγορούν στο ότι η Ελλάδα είναι και μπορεί να είναι το κέντρου του yachting παγκοσμίως.
Το ελληνικό yachting, παρατήρησε ο κ. Στελλιάτος πρέπει να ανοιχτεί διαφημιστικά και όχι μόνο στις νέες αγορές χωρίς ωστόσο να θεωρήσει ότι υπάρχει σιγουριά στις υφιστάμενες. Στο σημείο αυτό κληθείς να προσδιορίσει τις αγορές ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ σημείωσε την αναγκαιότητα εκτός της όποιας διαφήμισης να γίνει ένα road show σε συγκεκριμένες χώρες: ΗΠΑ, Γερμανία και Σκανδιναβικές χώρες υπενθυμίζοντας τη σημασία της αμερικανικής αγοράς καθώς η πλειονότητα των ναυλωτών είναι Αμερικανοί. Αλλά και Λατινοαμερικανική αγορά είναι ενδιαφέρουσα συνέχισε για να τονίσει ότι υφίσταται «τεράστιο potential ανεκμετάλλευτο». Στο ερώτημα αν υπάρχουν αναδυόμενες αγορές για τον τομέα ο κ. Στελλιάτος ανέφερε την Κίνα και την Ινδία σημειώνοντας ότι οι αγορές τους ενδείκνυνται για marketing ως νέες αγορές για προσέλκυση τουριστών του yachting.
Κληθείς να σχολιάσει την «εσωτερική πραγματικότητα» ο κ. Στελλιάτος τόνισε πως ο νόμος για τον Θαλάσσιο Τουρισμό που κατατέθηκε από τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Διαμαντίδη και είναι προς διαβούλευση, πρέπει να είναι αναπτυξιακός και όχι φοροεισπρακτικός για να παρατηρήσει πως ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Διαμαντίδης είναι υπέρ της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού. Ωστόσο πρόσθεσε πως χρειάζεται ν’ αλλάξει η κυβερνητική πολιτική που εκφράζει το εχθρικό ύφος της κυβέρνησης προς το yachting και ειδικότερα προς το επαγγελματικό yachting.
«Πάσχουμε» συνέχισε και από την αρνητική διαφήμιση. Πρέπει να σταματήσει όπως είπε, η συνεχόμενη για τρίτη χρονιά τέτοιου είδους διαφήμιση από τα ΜΜΕ περί “των σκαφάτων”, “φοροφυγάδων”, “offshore” κτλ. Όπως πρέπει να σταματήσει και η «τρομολαγνεία» που δημιουργεί αρνητική εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό. Το συγκεκριμένο πελατειακό δυναμικό του τομέα είναι εξαιρετικά «ευαίσθητο». Η Ελλάδα θεωρείται μη ασφαλής χώρα. Διαφωνούμε κάθετα καθότι σε όλες τις δημοκρατικές πρωτεύουσες του κόσμου γίνονται πορείες και συγκρούσεις με τα όργανα της τάξης. Η Αθήνα δεν αντιπροσωπεύει την Ελλάδα. Πρέπει να προσπαθήσει το αρμόδιο Υπουργείο να πείσει τους ξένους τουρίστες να επισκεφθούν την χώρα μας και να δουν πόσο ειρηνικές είναι οι θάλασσες και τα νησιά μας και αντιληφθούν την θερμή ελληνική φιλοξενία. Πρέπει να αλλάξουμε, τόνισε, την εικόνα που έχουν για την χώρα μας, διότι η Ελλάδα είναι η πλέον ασφαλής χώρα του κόσμου.
Κλείνοντας ο κ. Στελλιάτος και αναφορικά με την διεξαχθείσα σύσκεψη, όπου η ΕΠΕΣΤ κατέθεσε δέσμη προτάσεων για την προβολή του τομέα, τόνισε πως ο κ. Υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι υπάρχει η πρόθεση του ιδίου και του Υπουργείου του να μεσολαβήσει ώστε να βρεθούν λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του yachting και από τις προτάσεις που έχουμε υποβάλει να υλοποιηθούν όσες αφορούν στην αρμοδιότητά του.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Χρειάζεται είπε ο κ. Στελλιάτος «στοχευμένη» κατά κύριο λόγο διαφήμιση στις διεθνείς αγορές βασισμένη σε δύο βασικούς άξονες. Αφ ενός να «απαντήσει» στα διάφορα δημοσιεύματα που δημιουργούν την αίσθηση ότι το επαγγελματικό τουριστικό πλοίο είναι υπό διωγμό στην Ελλάδα με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται και αφ εταίρου να τονιστούν όλα εκείνα τα στοιχεία που συνηγορούν στο ότι η Ελλάδα είναι και μπορεί να είναι το κέντρου του yachting παγκοσμίως.
Το ελληνικό yachting, παρατήρησε ο κ. Στελλιάτος πρέπει να ανοιχτεί διαφημιστικά και όχι μόνο στις νέες αγορές χωρίς ωστόσο να θεωρήσει ότι υπάρχει σιγουριά στις υφιστάμενες. Στο σημείο αυτό κληθείς να προσδιορίσει τις αγορές ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ σημείωσε την αναγκαιότητα εκτός της όποιας διαφήμισης να γίνει ένα road show σε συγκεκριμένες χώρες: ΗΠΑ, Γερμανία και Σκανδιναβικές χώρες υπενθυμίζοντας τη σημασία της αμερικανικής αγοράς καθώς η πλειονότητα των ναυλωτών είναι Αμερικανοί. Αλλά και Λατινοαμερικανική αγορά είναι ενδιαφέρουσα συνέχισε για να τονίσει ότι υφίσταται «τεράστιο potential ανεκμετάλλευτο». Στο ερώτημα αν υπάρχουν αναδυόμενες αγορές για τον τομέα ο κ. Στελλιάτος ανέφερε την Κίνα και την Ινδία σημειώνοντας ότι οι αγορές τους ενδείκνυνται για marketing ως νέες αγορές για προσέλκυση τουριστών του yachting.
Κληθείς να σχολιάσει την «εσωτερική πραγματικότητα» ο κ. Στελλιάτος τόνισε πως ο νόμος για τον Θαλάσσιο Τουρισμό που κατατέθηκε από τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Διαμαντίδη και είναι προς διαβούλευση, πρέπει να είναι αναπτυξιακός και όχι φοροεισπρακτικός για να παρατηρήσει πως ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Διαμαντίδης είναι υπέρ της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού. Ωστόσο πρόσθεσε πως χρειάζεται ν’ αλλάξει η κυβερνητική πολιτική που εκφράζει το εχθρικό ύφος της κυβέρνησης προς το yachting και ειδικότερα προς το επαγγελματικό yachting.
«Πάσχουμε» συνέχισε και από την αρνητική διαφήμιση. Πρέπει να σταματήσει όπως είπε, η συνεχόμενη για τρίτη χρονιά τέτοιου είδους διαφήμιση από τα ΜΜΕ περί “των σκαφάτων”, “φοροφυγάδων”, “offshore” κτλ. Όπως πρέπει να σταματήσει και η «τρομολαγνεία» που δημιουργεί αρνητική εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό. Το συγκεκριμένο πελατειακό δυναμικό του τομέα είναι εξαιρετικά «ευαίσθητο». Η Ελλάδα θεωρείται μη ασφαλής χώρα. Διαφωνούμε κάθετα καθότι σε όλες τις δημοκρατικές πρωτεύουσες του κόσμου γίνονται πορείες και συγκρούσεις με τα όργανα της τάξης. Η Αθήνα δεν αντιπροσωπεύει την Ελλάδα. Πρέπει να προσπαθήσει το αρμόδιο Υπουργείο να πείσει τους ξένους τουρίστες να επισκεφθούν την χώρα μας και να δουν πόσο ειρηνικές είναι οι θάλασσες και τα νησιά μας και αντιληφθούν την θερμή ελληνική φιλοξενία. Πρέπει να αλλάξουμε, τόνισε, την εικόνα που έχουν για την χώρα μας, διότι η Ελλάδα είναι η πλέον ασφαλής χώρα του κόσμου.
Κλείνοντας ο κ. Στελλιάτος και αναφορικά με την διεξαχθείσα σύσκεψη, όπου η ΕΠΕΣΤ κατέθεσε δέσμη προτάσεων για την προβολή του τομέα, τόνισε πως ο κ. Υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι υπάρχει η πρόθεση του ιδίου και του Υπουργείου του να μεσολαβήσει ώστε να βρεθούν λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του yachting και από τις προτάσεις που έχουμε υποβάλει να υλοποιηθούν όσες αφορούν στην αρμοδιότητά του.
ΑΠΟ-theseanation.gr