Ο ελληνικός εφοπλισμός «είναι ο ισχυρότερος στη Γη»,όπως λένε χαρακτηριστικά αρμόδιοι παράγοντες.Κι όμως η συνεισφορά του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών στην προστιθέμενη αξία που παράγεται στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλότερη σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Περισσότερο ωφελείται από τον εφοπλισμό ακόμη και η Μάλτα,η οποία δεν στηρίζεται στα πλοία αλλά στις σημαίες... Τα κέρδη των εφοπλιστών τα «χρυσά» προηγούμενα χρόνια επενδύθηκαν στην πλειονότητα των περιπτώσεων στο εξωτερικό.
Στην Ελλάδα έγιναν βίλες,οικόπεδα και πανάκριβα διαμερίσματα.Εξαιρέσεις υπάρχουν αλλά, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών ναυτιλιακών ομίλων, το 80% των προσωπικών χρημάτων των ελλήνων εφοπλιστών επενδύεται σε ακίνητα ανά τον κόσμο.
Η απόδειξη της «κρυμμένης δυναμικής» της ναυτιλίας είναι τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης που δείχνουν ότι η προστιθέμενη αξία του εφοπλισμού στην ΕΕ κατά μέσον όρο αγγίζει το 6,6% του ΑΕΠ της,ενώ στην Ελλάδα είναι αμελητέα με βάση το μέγεθος και την ισχύ της εφοπλιστικής κοινότητας αφού δεν υπερβαίνει το 3,6% του ελληνικού ΑΕΠ.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι,αν ένα μέρος των κεφαλαίων που διαθέτουν οι έλληνες εφοπλιστές κατευθυνθεί σε παραγωγικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, θα μπορούσε να αποτελέσει ακόμη και την ατμομηχανή που θα «σύρει» την ελληνική οικονομία πιο κοντά στην έξοδο από το τούνελ της ύφεσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση επεξεργάζεται σχέδιο για την κινητοποίηση του εφοπλιστικού κόσμου.Για τον σκοπό αυτόν παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης βρίσκονται το τελευταίο διάστημα σε επαφή με εφοπλιστές εντός και εκτός Ελλάδας ώστε να διαμορφώσουν το κατάλληλο πλαίσιο για τη στροφή του εφοπλισμού σε «στεριανές» επενδύσεις.
ΑΠΟ-newscode.gr - Βήμα της Κυριακής