© Παρέχεται από: PROTO THEMA S.A |
Με … «αυτοφορολόγηση» ενός σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγομένων μερισμάτων που δικαιούνται φυσικά πρόσωπα από τις ναυτιλιακές εταιρείες στις οποίες συμμετέχουν, αντί της εθελοντικής εισφοράς που ίσχυε μέχρι το τέλος του 2018, «απάντησαν» οι Έλληνες εφοπλιστές στις έρευνες της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ.
Η καταβολή του 10% επί των μερισμάτων έχει αόριστη χρονική διάρκεια σε αντίθεση με την εθελοντική εισφορά. Σύμφωνα με πληροφορίες του www.newmoney.gr η εκκαθάριση θα γίνεται από τη Δ.Ο.Υ. Πλοίων κάθε δύο χρόνια. Η ΕΕΕ με την κυβέρνηση συμφώνησαν ότι το ελάχιστο ανά χρόνο συνολικό ποσό θα είναι τα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Εάν δεν καλυφθεί το ελάχιστο ποσό τότε θα συμπληρώνεται η διαφορά από εισφορές για πλοία που θα διαχειρίζονται οι εταιρείες με έδρα την Ελλάδα.
Τα πέντε χρόνια που ίσχυσε η εθελοντική εισφορά των εφοπλιστών στο κρατικό κορβανά υπολογίζεται ότι έμπαιναν κάθε χρόνο 70 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται για ένα νέο συνυποσχετικό μεταξύ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της κυβέρνησης. Η διαδικασία βρίσκεται στο επίπεδο των τελικών προπαρασκευαστικών ενεργειών, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η ΕΕΕ συζητάει με το Υπουργείο Οικονομικών για τις λεπτομέρειες.
Με την τροποποίηση του Νόμου 27/1975 από το άρθρο 24 του Ν. 4110/2013, καθιερώθηκε η εθελοντική εισφορά υπέρ του Δημοσίου, εκτός από τα υπό Ελληνική και Κοινοτική σημαία πλοία και για όλα τα υπό ξένες σημαίες πλοία τα οποία διαχειρίζονται ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του προαναφερθέντος Νόμου 27/1975.
«Αυτή η συμπληρωματική εισφορά συνεισέφερε στην εθνική μας οικονομία κάθε χρόνο πάνω από σαράντα εκατομμύρια ευρώ, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο αν λάβομε υπόψιν μας την δυσχερή οικονομική κατάσταση της χώρας μας τα τελευταία χρόνια» επεσήμανε ο Μιχάλης Λάμπρος ένα από τα εμπειρότερα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας με πορεία άνω των 50 ετών και προσέθεσε:
«Οι παραπάνω διατάξεις που αφορούν όλες τις προαναφερθείσες κατηγορίες πλοίων εξέπνευσαν τυπικά με το τέλος του έτους 2018. Όμως η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με πρωτοβουλία του Προέδρου της, Θεόδωρου Βενιάμη, στα τέλη του 2018 μετά την λήξη του πενταετούς διάρκειας συνυποσχετικού μεταξύ της ναυτιλιακής κοινότητας και της Πολιτείας, η ναυτιλιακή μας κοινότητα με συντριπτική πλειοψηφία σε αριθμό πλοίων και σε χωρητικότητα, έχει ήδη αποφασίσει να συνάψει ένα νέο συνυποσχετικό οικειοθελούς παροχής με την Πολιτεία, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα σέβεται νομοτεχνικά το υφιστάμενο θεσμικό ναυτιλιακό πλαίσιο στη χώρα μας.»
Όπως δήλωσε ο Θεόδωρος Βενιάμης κατά την τελευταία Γενική Συνέλευση της Ε.Ε.Ε. «είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η απόφαση αυτή αποδεικνύει για άλλη μια φορά την υπευθυνότητα και ενότητα του κλάδου μας καθώς και την ισχυρή βούλησή μας να συνεχίσομε την διαχρονική ενεργή παρουσία μας και την εθελοντική οικονομική προσφορά μας στον τόπο μας.»
«Τώρα σχεδόν ολοκληρώνονται οι συζητήσεις της Ε.Ε.Ε με το Υπουργείο των Οικονομικών για το περιεχόμενο αυτού του νέου συνυποσχετικού με βασικό άξονα, την φορολόγηση με 10% των ναυτιλιακών μερισμάτων» τονίζει ο Μιχάλης Λάμπρος :
«Εάν τα προβλεπόμενα ετήσια έσοδα από την εφαρμογή αυτού του νέου συνυποσχετικού είναι λιγότερα από τα 40 εκατομμύρια ευρώ, η διαφορά θα καλύπτεται από εθελοντική εισφορά των πλοίων όλων των κατηγοριών.
Με την υπογραφή αυτού του συνυποσχετικού φαίνεται να κλείνει οριστικά και μια περίοδος αβεβαιότητας σχετικά με το φορολογικό πλαίσιο της Ναυτιλίας μας. Προσωπικά νομίζω ότι η απόφαση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την υπογραφή του νέου συνυποσχετικού είναι επιτυχημένη και αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα μέλη του Δ.Σ., και ιδιαίτερα στον Πρόεδρο Θεόδωρο Βενιάμη γι’ αυτήν την πρωτοβουλία και την εφαρμογή ενός νέου συστήματος συνεισφοράς στην εθνική μας οικονομία δικαιότερου και πιο αποτελεσματικού από όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα.
Είμαι βέβαιος ότι το σύνολο της Ελληνικής και της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας θα αγκαλιάσει και θα εφαρμόσει το νέο συνυποσχετικό με τον καλύτερο και τον πιο αποτελεσματικό τρόπο».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του ΥΝΑΝΠ, ο αριθμός των πλοίων που συμμετέχουν, μέχρι σήμερα, στη νέα διαδικασία «Οικειοθελούς Παροχής» ανέρχεται σε υψηλό ποσοστό του διαχειριζόμενου στόλου της ποντοπόρου ναυτιλίας με τη δηλωθείσα χωρητικότητα να φτάνει στο 95% της χωρητικότητας της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Από την πλευρά του ο Θεόδωρος Βενιάμης στη διάρκεια της ομιλίας του στη ΓΣ ζήτησε τη συνέχιση της υποστήριξης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών από τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Τόνισε ότι «η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με περισσότερα από 100 χρόνια λειτουργίας από την ίδρυσή της το 1916, είναι εχέγγυο της ομοψυχίας του κλάδου μας».
«Θα ήθελα να σας ζητήσω θερμά να συνεχίσετε την υποστήριξή σας στην Ένωσή μας, καθώς και να ενισχύσετε περαιτέρω, ηθικά και υλικά, τη συμμετοχή σας στο έργο της με την εγγραφή περισσότερων πλοίων» τόνισε ο Θ.Βενιάμης.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,Φώτης Κουβέλης δήλωσε:
«Η ελληνική ναυτιλία αποτελώντας έναν από τους σημαντικότερους τομείς της εθνικής οικονομίας, συνεισφέρει πάνω από 9% στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) δια της καταβολής φόρου χωρητικότητας (tonnage tax) στα ελληνικά και στα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα πλοία, αλλά κυρίως δια της εισαγωγής ναυτιλιακού συναλλάγματος που διοχετεύεται πολύπλευρα στην οικονομία.
- Η σύνδεση της ναυτιλίας με την οικονομία και την απασχόληση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι και γνώμονα της κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο της ανάκαμψης της Εθνικής Οικονομίας.
-Η σχεδόν καθολική συμμετοχή της ναυτιλιακής κοινότητας στη νέα οικειοθελή παροχή, πέραν από τα αυτονόητα δημοσιονομικά οφέλη, επιβεβαιώνει ότι η δημιουργική Ελλάδα είναι παρούσα στην προσπάθεια κεφαλαιοποίησης της αναπτυξιακής πορείας της χώρας μας.
- Το γεγονός αυτό δίνει ελπίδα, δημιουργεί κλίμα εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και κατανόησης για την αντιμετώπιση της σημερινής κατάστασης.» ΠΗΓΗ:www.msn.com/el-g -www.newmoney.gr