H κρίση υπερπροσφοράς χωρητικότητας που αντιμετωπίζει η αγορά δεξαμενόπλοιων έπληξε και τα αποτελέσματα της Tsakos Energy Νavigation, η οποία αναζητά νέες ευκαιρίες στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και στα δεξαμενόπλοια τύπου shuttle tanker, τα οποία μεταφέρουν αργό από θαλάσσιες γεωτρήσεις.
Τα έσοδα της ΤΕΝ το πρώτο εξάμηνο του 2011 ανήλθαν στα 200,5 εκατ. δολ. μειωμένα ελαφρώς σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα που έφθασαν στα 217,5 εκατ. δολ. Η εταιρεία ανακοίνωσε στο εξάμηνο ζημιές ύψους 8,5 εκατ. δολ. έναντι κερδών 28,8 εκατ. δολ.
Αντιστοίχως στο δεύτερο τρίμηνο του 2011 η ΤΕΝ ανακοίνωσε έσοδα μειωμένα στα 101,3 εκατ. δολ. έναντι 112,8 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2010 και ζημιές ύψους 18 εκατ. δολ. έναντι κερδών 9,1 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2010.
Η πτώση των ναύλων έγινε ιδιαίτερα αισθητή στα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου και πρωτίστως στα πλοία τύπου VLCC. Είναι χαρακτηριστικό ότι δυο από τα πλοία αυτού του τύπου της ΤΕΝ «ευθύνονται» για το 1/3 του συνόλου των ζημιών της εταιρείας. Αναφερόμενη η εταιρεία στην αγορά δεξαμενόπλοιων και τις προοπτικές της επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η υπερπροσφορά χωρητικότητας από το μεγάλο αριθμό νεότευκτων πλοίων επέδρασε καθοριστικά στην πίεση της αγοράς παρά την αύξηση που σημειώθηκε στη ζήτηση πετρελαίου.
Η εικόνα αυτή αναμένεται να παραταθεί μέχρι τον επόμενο χρόνο όχι βέβαια στον ίδιο βαθμό για όλους τους τύπους δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, προσθέτει, η αγορά πετρελαίου έχει μια ευαισθησία σε διάφορα γεγονότα, τα οποία σε συνδυασμό με μια αύξηση του ρυθμού των διαλύσεων, των ενδεχόμενων ακυρώσεων ή αναβολών στην παραλαβή νεότευκτων πλοίων, μπορεί να συμβάλουν σε μια ανάκαμψη της αγοράς σε πιο σύντομο διάστημα.
Η ΤΕΝ για να αντεπεξέλθει με επιτυχία σε αυτές τις συνθήκες επέλεξε μια τακτική μακροχρόνιων ναυλώσεων (15 χρόνια) για τα τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία, εκ των οποίων τα δυο είναι τύπου «DP2 shuttle tanker».
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση
Τα έσοδα της ΤΕΝ το πρώτο εξάμηνο του 2011 ανήλθαν στα 200,5 εκατ. δολ. μειωμένα ελαφρώς σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα που έφθασαν στα 217,5 εκατ. δολ. Η εταιρεία ανακοίνωσε στο εξάμηνο ζημιές ύψους 8,5 εκατ. δολ. έναντι κερδών 28,8 εκατ. δολ.
Αντιστοίχως στο δεύτερο τρίμηνο του 2011 η ΤΕΝ ανακοίνωσε έσοδα μειωμένα στα 101,3 εκατ. δολ. έναντι 112,8 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2010 και ζημιές ύψους 18 εκατ. δολ. έναντι κερδών 9,1 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2010.
Η πτώση των ναύλων έγινε ιδιαίτερα αισθητή στα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου και πρωτίστως στα πλοία τύπου VLCC. Είναι χαρακτηριστικό ότι δυο από τα πλοία αυτού του τύπου της ΤΕΝ «ευθύνονται» για το 1/3 του συνόλου των ζημιών της εταιρείας. Αναφερόμενη η εταιρεία στην αγορά δεξαμενόπλοιων και τις προοπτικές της επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η υπερπροσφορά χωρητικότητας από το μεγάλο αριθμό νεότευκτων πλοίων επέδρασε καθοριστικά στην πίεση της αγοράς παρά την αύξηση που σημειώθηκε στη ζήτηση πετρελαίου.
Η εικόνα αυτή αναμένεται να παραταθεί μέχρι τον επόμενο χρόνο όχι βέβαια στον ίδιο βαθμό για όλους τους τύπους δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, προσθέτει, η αγορά πετρελαίου έχει μια ευαισθησία σε διάφορα γεγονότα, τα οποία σε συνδυασμό με μια αύξηση του ρυθμού των διαλύσεων, των ενδεχόμενων ακυρώσεων ή αναβολών στην παραλαβή νεότευκτων πλοίων, μπορεί να συμβάλουν σε μια ανάκαμψη της αγοράς σε πιο σύντομο διάστημα.
Η ΤΕΝ για να αντεπεξέλθει με επιτυχία σε αυτές τις συνθήκες επέλεξε μια τακτική μακροχρόνιων ναυλώσεων (15 χρόνια) για τα τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία, εκ των οποίων τα δυο είναι τύπου «DP2 shuttle tanker».
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση