
Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα περικοπούν γραμμές προς νησιά που μπορούν να εξυπηρετηθούν όχι μόνο από τον Πειραιά, αλλά και από γειτονικά, άλλα μεγαλύτερα νησιά. Επίσης αναμένεται να αραιώσουν οι συνδέσεις με τον Πειραιά.
Παράλληλα θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2010-2011, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι σχετικοί διαγωνισμοί για τη νέα περίοδο 2011-2012.
Στον «αέρα»
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά 35 άγονες γραμμές είναι στον «αέρα» εκ των οποίων οι 22 αφορούν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και οι υπόλοιπες 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες είχαν ξεκινήσει τη σχετική διαδικασία για την προκήρυξη των διαγωνισμών από τον προηγούμενο Απρίλιο, το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει απαντήσει ακόμη και υπάρχει ο κίνδυνος για ένα κονδύλι ύψους μόλις 14 εκατ. ευρώ να μείνουν νησιά χωρίς πλοία το χειμώνα.
Η πολιτεία έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει την ισχύουσα σύμβαση που λήγει στο τέλος Οκτωβρίου για όσο διάστημα απαιτηθεί, ωστόσο δεν είναι σίγουρο αυτή τη φορά ότι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα το δεχθούν, καθώς τα μισθώματα είναι χαμηλά και ορισμένες γραμμές είναι ζημιογόνες. Το αρμόδιο υπουργείο υποστηρίζει ότι η επέκταση της σύμβασης είναι υποχρεωτική, ωστόσο την άποψη αυτή δεν την ασπάζονται οι ακτοπλόοι.
Πάντως, οι οριστικές αποφάσεις για το ύψος περικοπών στις άγονες γραμμές αναμένεται να ληφθούν τις επόμενες ημέρες εν όψει και της κατάρτισης του προϋπολογισμού για το 2012.
Συνθήκες αποχής
Ακτοπλοϊκοί κύκλοι σχολίαζαν στη «Ν» ότι μία μείωση των μισθωμάτων σε συνδυασμό και τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ακτοπλοϊκός κλάδος στις ελεύθερες γραμμές, λόγω του αυξημένου λειτουργικού κόστους των πλοίων δημιουργεί συνθήκες αποχής από τις άγονες γραμμές με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.
Η ακτοπλοΐα δεν θα πρέπει να αντιμετωπισθεί με αυστηρά δημοσιονομικά κριτήρια τονίζουν οι ίδιοι κύκλοι, καθώς αφορά στη σύνδεση της μισής Ελλάδος με την άλλη μισή.
Παράλληλα σημείωναν ότι είναι ευκαιρία μία επαναξιολόγηση του δικτύου των αγόνων γραμμών έτσι ώστε να καταστεί πιο λειτουργικό και αποτελεσματικό, ενδεχομένως και με μικρότερο συνολικό κόστος, αλλά πιο αποδοτικό για τις εταιρείες που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν το δίκτυο αυτό.
Η συζήτηση για ένα νέο δίκτυο αγόνων γραμμών έγινε στο πρόσφατο παρελθόν στο πλαίσιο επιτροπής που είχε συστήσει η πρώην υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Ελπίδα Τσουρή η οποία ωστόσο δεν ολοκλήρωσε το έργο της λόγω των κυβερνητικών αλλαγών.
Τώρα οι προτάσεις αυτές βρίσκονται στο γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος έχει εξαγγείλει ότι θα υπάρξει ολοκληρωμένη θεσμική παρέμβαση στο προσεχές μέλλον.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΜΕΡΙΚΗ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ