Κινεζικό ρευστό στην ελληνική ναυτιλία


Οι κινεζικές τράπεζες αναδεικνύονται βασικοί σύμμαχοι της ελληνικής ναυτιλίας και για το 2012, οι οποίες συνεχίζουν να χρηματοδοτούν, με ευνοϊκούς όρους, τις κατασκευές νεότευκτων πλοίων, ελληνικών συμφερόντων, σε κινεζικά ναυπηγεία. Η παρουσία των κινεζικών τραπεζών στον κλάδο χρηματοδότησης της ναυτιλίας ισχυροποιήθηκε τα τελευταία έτη ύστερα από την αδυναμία που εμφάνισαν οι ευρωπαϊκές τράπεζες, που αποτελούσαν τον βασικό «αιμοδότη» της ελληνικής αλλά και της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Oι κινεζικές τράπεζες, σύμφωνα με τον Γιώργο Ξηραδάκη,(ΦΩΤΟ) διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ΧRTC, συμβούλου επί ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων, έχουν κι έναν επιπλέον λόγο για να επεκταθούν στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση: η Κίνα αποτελεί την πρώτη χώρα στις ναυπηγήσεις πλοίων σε ολόκληρο τον κόσμο, με παραγγελίες που ανέρχονται σε 2.876 πλοία (στοιχεία Σεπτεμβρίου 2011) ήτοι το 44% των πλοίων που κατασκευάζονται παγκοσμίως.

Οσον αφορά στη χρηματοδότηση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας από κινεζικές τράπεζες, βασικό εργαλείο αποτελεί το Ταμείο Στήριξης της ελληνικής ναυτιλίας, ύψους 8-10 δισ. δολαρίων, που συνέστησαν οι Κινέζοι για να χρηματοδοτούν με ανταγωνιστικά επιτόκια και όρους τις ελληνικές παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία. Ηδη στον χώρο της ναυτιλίας έχουν μπει δυναμικά αρκετές κινεζικές τράπεζες: αλλά οι πιο δυνατοί «παίκτες» είναι: η China Development Bank (CDB), η Export Import Bank of China (EXIM), η Bank of China (BoC) και η Communication Bank of China (CCB). Επίσης, σημαντικό ρόλο πλέον παίζουν και οι χρηματοδοτήσεις μέσω Leasing, όπου πρωτοστατεί η ICBC Leasing, η οποία έχει επικεντρωθεί στη στήριξη των μεγάλων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.

Να σημειωθεί ότι οι κινεζικές τράπεζες, κατά τον κ. Ξηραδάκη, ενώ διαθέτουν ρευστότητα, «χάνουν» στην ταχύτητα υλοποίησης των συμφωνιών. «Ο μέγιστος χρόνος χορήγησης δανείου για τις δυτικές τράπεζες είναι μόλις δύο μήνες, ενώ οι κινεζικές υπερβαίνουν τους 6 και μπορεί να φθάσουν και τους 9 μήνες», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC και συμπλήρωσε: «Η έλλειψη εμπειριών και οι πολλές εργασίες που έχουν αναλάβει οι κινεζικοί τραπεζικοί οργανισμοί αποτελούν τις βασικές αιτίες των καθυστερήσεων. Ομως, με τον χρόνο, όλα βελτιώνονται και προχωρούν από το καλό στο καλύτερο».

Eκτιμάται ότι και φέτος το διεθνές τραπεζικό σύστημα θα συνεχίσει να χορηγεί με το «σταγονόμετρο» δάνεια σε ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς οι ναύλοι θα συνεχίζουν να καταγράφουν πτώση και συγχρόνως θα αυξάνεται ο αριθμός των νεότευκτων πλοίων που αναμένεται να «πέσουν» στην αγορά το επόμενο χρονικό διάστημα.



Του
Νίκου Mπαρδούνια
για την Καθημερινή


ΑΠΟ-marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.