Πτώση 41,98% παρουσιάζει αυτήν την περίοδο ο δείκτης ξηρού φορτίου σε σχέση με την αντίστοιχη το 2011, σημειώνει στην εβδομαδιαία της ανάλυση η G Moundreas. Aπό τους επιμέρους δείκτες διαπιστώνεται επίσης ότι συνεχίζεται η πτώση των ναύλων για τα μεγάλα bulk carrier, ta capesize, ενώ αντίθετα σημειώνεται καθημερινά αύξηση στα supramax και handysize.
Οι αναλυτές της G Moundreas διαπιστώνουν επίσης ότι με βάση την «παράδοση» που υπάρχει στη ναυτιλία οι λεγόμενοι κύκλοι της αγοράς της έχουν διάρκεια επτά χρόνων, αν υπολογιστεί ότι η κρίση άρχισε το 2008 τότε σήμερα βρισκόμαστε στα μέσα αυτού του νέου κύκλου πτωτικής πορείας της ναυλαγοράς.
Από την κατάρρευση της Lehman Brothers οι περίοδοι που ο δείκτης BDI βρέθηκε κάτω από τις 1.000 μονάδες ήταν για τους μήνες από το Σεπτέμβριο του 2008 μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2009 και μετά από τις 17 Ιανουαρίου του 2012 έως και σήμερα. Στο ενδιάμεσο διάστημα υπήρξαν αρκετές διακυμάνσεις με την υψηλότερη τιμή στις 4.61 μονάδες στις 19 Νοεμβρίου 2009. Από αυτά τα στοιχεία συμπεραίνουν ότι η ναυτιλία διανύει μία περίοδο σοβαρής διόρθωσης χωρίς όμως να βιώνει τις δραματικές καταστάσεις αντίστοιχων περιόδων κρίσης των τελευταίων δεκαετιών.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
ΑΠΟ:marinews.gr