![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj4CgHe4DX64S_bTOEPCOVmvgtv6ur_CbJwd2u6dLf0djq3r_Qsc32rWh1eeuqSRlSlD4cRE53RwNvd6NtcWLM_oREuEdBovGV8HHJNqodcLOxuc4-D3sWtgePx95eF-AljcBYAcVir46E/s200/primary-medium-1.jpg)
Γενικός Γραμματέας της Ένωσης εξελέγει ο κ. Ευάγγελος Βουδούρης, ενώ στις θέσεις των δύο Αντιπροέδρων εξελέγησαν οι κ.κ. Παναγιώτης Δελλής και Α. Φωτεινάκης. Στη θέση του Ταμία εξελέγει ο κ. Γ. Καλογερίδης. Μέλη της νέας διοίκησης εξελέγησαν οι κ.κ. Β. Κόκκινος, Δ. Μεταξάς, Ηλ. Μιχαηλίδης, Ηλ. Πέρρος, Αγγ. Πλατής και Θ. Πυρινής.
Μετά από μια μακρά περίοδο αβεβαιότητας και αρκετών δοκιμών η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών αποκτά μια νέα διοίκηση σε μια κρίσιμη περίοδο κατά την οποία σημαντικά θέματα που συνδέονται με το μέλλον της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Το θέμα που κυριαρχεί εδώ και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα αφορά στις εργασιακές σχέσεις στη Ζώνη, δεδομένου πως η εργασιακή ειρήνη σε συνδυασμό με το κόστος των εργασιών αποτελούν βασικούς στόχους της Ένωσης. Η επίτευξη των στόχων αυτών θα καθορίσει και την επιστροφή των πλοίων στην Ελληνική ναυπηγοεπισκευή.
Για περισσότερο από δύο χρόνια η ναυπηγοεπισκευή έχει υποστεί μια καθίζηση άνευ προηγουμένου σε τέτοιο βαθμό που σημαντικές μονάδες να αναζητούν την έξοδο από την βαθιά κρίση εκτός Ελλάδος.
Καθώς οι μονάδες αυτές θα εγκαταλείπουν την χώρα, κάποιες εκ των οποίων βρίσκονται ήδη στη διαδικασία αυτή, ένα σημαντικό μέρος της τεχνογνωσίας των Ελλήνων στην επισκευή και μετασκευή θα χαθεί, τουλάχιστον για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα το οποίο ουδείς μπορεί να καθορίσει αφού το νέο περιβάλλον θα είναι πολύ πιο φιλικό από το περιβάλλον που υπάρχει σήμερα στο Πέραμα.
Στο ερώτημα του τι ακριβώς σημαίνει η έννοια «φιλικό περιβάλλον» η απάντηση είναι μια και μόνη. Χαμηλό κόστος εργασιών και εργασιακή ειρήνη.
Πολύ πρόσφατα εταιρία της ακτοπλοίας και συγκεκριμένα η ΝΕΛ, είχε δύο απανωτές τραυματικές εμπειρίες από τη Ζώνη συνεργαζόμενοι με δύο διαφορετικούς εργολάβους.
Και στις δύο περιπτώσεις οι εργασίες επισκευών σε αντίστοιχο αριθμό πλοίων της διακόπηκαν με παρέμβαση του Συνδικάτου Μετάλλου καθώς οι εν λόγω εργολάβοι δεν είχαν υπογράψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με το Συνδικάτο.
Το Συνδικάτο Μετάλλου, συνεχίζει μια τακτική την οποία ακολούθησε για χρόνια χωρίς να καταλήγει πουθενά ή καλύτερα η τακτική αυτή μας οδήγησε στην καθίζηση της Ζώνης, χωρίς βεβαίως να διαγράφει κανείς και τις σοβαρές ευθύνες και παραλείψεις της εργοδοτικής πλευράς σε αυτή τη διαδικασία.
Ο κόμπος όμως έφτασε στο χτένι. Το ισχυρό μέτωπο του Συνδικάτου ως φαίνεται δεν είναι πια και τόσο ισχυρό και για το λόγο αυτό επιστρατεύθηκε μέχρι και η Γενική Γραμματέας του ΚΚΕ κυρία Αλέκα Παπαρήγα η οποία κατέβηκε πριν από λίγες μέρες στη Ζώνη για να ενισχύσει το ηθικό των μελών του κόμματος τα οποία αντιμετωπίζουν πλέον μια μεγάλη δυσπιστία από τους εργαζόμενους που παραμένουν ουσιαστικά χωρίς μεροκάματο εδώ και περισσότερο από δύο χρόνια.
Η νέα διοίκηση της Ένωσης λοιπόν μέσα σε αυτή την ρευστή κατάσταση καλεί την πλευρά των εργαζομένων να συμφωνήσει σε μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας η οποία αν μη τι άλλο απαντά στο θέμα του κόστους, ελπίζοντας ότι αυτό το νέο βελτιωμένο κόστος θα πείσει κάποιους διαχειριστές να επιστρέψουν τα πλοία τους στο Πέραμα.
Η άλλη πλευρά, αυτή του Συνδικάτου Μετάλλου, όπως εκτιμούν αυτοί που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στη Ζώνη, δεν θα ανταποκριθεί και θα απορρίψει την πρόταση της εργοδοτικής πλευράς, αν ήδη δεν την έχει απορρίψει ενώ γράφονται αυτές οι σκέψεις.
Στο τέλος θα καταλήξουμε στο γελοίο θέαμα να πραγματοποιούνται εργασίες στη Ζώνη παρουσία των ΜΑΤ ή ακόμη καλύτερα, να μην πραγματοποιείται καμιά εργασία.
ΠΗΓΗ:theseanation.gr
gskordilis@theseanation.com