Μία περίεργη υπόθεση με ένα κατασχεμένο πλοίο ελληνικών συμφερόντων που κατέληξε για scrap (παλιοσίδερα) στην Τουρκία, με τον νυν Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος να διατάζει την επιστροφή του στα Ψαρά λόγω του παράνομου απόπλου του από τον Πειραιά, βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο πλοιοκτήτης έχει καταθέσει μήνυση σε βάρος του Αρχηγού για παράβαση καθήκοντος. Ο δε Αρχηγός Λ.Σ. φέρεται αποφασισμένος στην ακροαματική διαδικασία στις 4 Μαρτίου να αποκαλύψει την αλήθεια που παραπέμπει σε «κυκλώματα» που υπάρχουν στο μεγάλο λιμάνι. Όπως υποστηρίζει, με την εντολή που έδωσε διασφάλισε τα συμφέροντα του Δημοσίου.
Ας πάρουμε το θέμα από την αρχή. Το πλοίο βρισκόταν κατασχεμένο στο αγκυροβόλιο του Πειραιά από το 2013 και έφερε βάρη περί τα 25.000.000 ευρώ. Τον Νοέμβριο του 2017 του είχε δοθεί προθεσμία 15 ημερών να απομακρυνθεί από την περιοχή αρμοδιότητας του Λιμεναρχείου Πειραιά, ως επικίνδυνο και επιβλαβές. Αν δεν απομακρυνόταν θα ακολουθείτο η προβλεπόμενη διαδικασία εκποίησης του με ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, και το τίμημα θα πήγαινε στους δανειστές.
Τελικά, ένα ξημέρωμα του Δεκεμβρίου 2017, παρασύρθηκε από τα ρεύματα. Το «επίμαχο» πλοίο στη συνέχεια ρυμουλκήθηκε σε ιδιωτικό ναυπηγείο. Στη συνέχεια πήρε άδεια απόπλου για επισκευή στην Τουρκία, όπου τελικά άλλαξε όνομα και έγινε παλιοσίδερα. Νομίμως υποστηρίζει η πλοιοκτησία, με την άλλη πλευρά να έχει αντίθετη άποψη.
Το παράξενο είναι ότι και άλλο πλοίο του ίδιου πλοιοκτήτη που βρισκόταν κατασχεμένο στο αγκυροβόλιο Πειραιά από το 2013, επίσης παρασύρθηκε λίγες ημέρες μετά, πάλι ξημερώματα, κοντά στις ακτές της Γλυφάδας και λίγο έλειψε να προσαράξει, οδηγήθηκε στο ίδιο ναυπηγείο και όπως πληροφορούμαστε ο Πλοιοκτήτης επιθυμεί διακαώς να το οδηγήσει στην Τουρκία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στα τέλη του Ιανουαρίου του 2018 περιήλθε στο Γραφείο του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος και στο Γραφείο του Υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, έγγραφη καταγγελία του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, για παράνομη άδεια απόπλου προς λιμένα εξωτερικού, του πλοίου λόγω κατασχέσεων που είχαν επιβληθεί σε αυτό από την ΟΛΠ Α.Ε., ζητώντας την ανάκληση της άδειας απόπλου και την επιστροφή του πλοίου στον Πειραιά.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η πλευρά των μηνυμένων, διαπιστώθηκε ότι στο πλοίο είχαν επιβληθεί αναγκαστικές κατασχέσεις και δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία απόπλου προς διασφάλιση του Δημοσίου Συμφέροντος.
Αμέσως δόθηκε εντολή από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος να κατευθυνθεί το πλοίο προς τα Ψαρά που ήταν και ο πλησιέστερος λιμένας καταφυγής τον οποίο είχε επιλέξει ο κυβερνήτης του ρυμουλκού που ρυμουλκούσε το πλοίο. Παράλληλα, για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας δόθηκε εντολή απόπλου για τα Ψαρά και στο Περιπολικό Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος ΠΑΘ 080, που ήταν ελλιμενισμένο στη Χίο.
Αυτή η εντολή δόθηκε, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, αφού όπως υποστηρίζει η πλευρά του Αρχηγού, τόσο ο ενυπόθηκος δανειστής όσο και ο κατασχών αναγκαστικά, θα είχαν την δυνατότητα κατ΄ επίκληση των διατάξεων του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα να στραφούν κατά του Ελληνικού Δημοσίου διεκδικώντας αποζημίωση εκατομμυρίων ευρώ, λόγω του ότι επετράπη παράνομα ο απόπλους του καραβιού.
Η ...μπάλα εδώ παίρνει και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά η διοίκηση του οποίου εκείνη την περίοδο φέρεται να έδωσε άδεια απόπλου για επισκευή στην Τουρκία αν και το πλοίο μετά την προσάραξη του, είχε μεταφερθεί στη Σαλαμίνα σε Ναυπηγείο, και άρα ήταν εκτός χωρικής αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής Πειραιά.
Λίγο αργότερα, από την ημερομηνία που έδωσε την εντολή ο Αρχηγός Λ.Σ., εκδόθηκε προσωρινή διαταγή από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά.
Τελικά το δημόσιο συμφέρον διασφαλίσθηκε με την έκδοση της από 01-02-2018 προσωρινής διαταγής του επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων της ΟΛΠ Α.Ε. κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας σύμφωνα με την οποία:
α) Απαγορεύει προσωρινά μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων, τη νομική μεταβολή του πλοίου (σημειώνεται ότι το πλοίο έχει ήδη μετονομαστεί και διαλυθεί στον λιμένα Aliaga της Τουρκίας).
β) Απαγορεύει προσωρινά μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων τον πλου του πλοίου προς οποιονδήποτε άλλο λιμένα της αλλοδαπής πλην της Τούζλα Τουρκίας, με τον όρο εκτέλεσης εργασιών ανακατασκευής του στον εν λόγω λιμένα και παροχής συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος στην αιτούσα περί της περάτωσής τους καθώς και της μετέπειτα άμεσης επιστροφής του εντός του λιμένα Πειραιά.
Αμέσως μετά στις αρχές Φεβρουαρίου του 2018, για το ανωτέρω συμβάν, ακολούθησε προς τις Εισαγγελικές Αρχές ανακοίνωση αξιόποινων πράξεων με έγγραφο του Διοικητή της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, ο οποίος έχει δώσει στις δικαστικές αρχές έγγραφες εξηγήσεις.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο ο Αρχηγός «ενεργώντας με πρόθεση, παρέβη τα υπηρεσιακά του καθήκοντα, διακόπτοντας παρανόμως την ρυμούλκηση και μεταφορά πλοίου, με σκοπό να προσπορίσει σε άλλον παράνομο όφελος» (δηλαδή την ΟΛΠ Α.Ε. στην οποία το Ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει σε ποσοστό περίπου 24%).
Συγκατηγορούμενοί του είναι ο αρχηγός Επιφυλακής των δύο επιχειρησιακών κέντρων του Λιμενικού, και ο νυν και ο πρώην διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΛΠ.
Ο Αρχηγός φέρεται αποφασισμένος να μιλήσει για τη «μυστήρια» αυτή υπόθεση και υπερασπιζόμενος να παραθέσει αδιάσειστα στοιχεία.
Πηγή: protothema.gr - www.msn.com/el-gr
Ας πάρουμε το θέμα από την αρχή. Το πλοίο βρισκόταν κατασχεμένο στο αγκυροβόλιο του Πειραιά από το 2013 και έφερε βάρη περί τα 25.000.000 ευρώ. Τον Νοέμβριο του 2017 του είχε δοθεί προθεσμία 15 ημερών να απομακρυνθεί από την περιοχή αρμοδιότητας του Λιμεναρχείου Πειραιά, ως επικίνδυνο και επιβλαβές. Αν δεν απομακρυνόταν θα ακολουθείτο η προβλεπόμενη διαδικασία εκποίησης του με ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, και το τίμημα θα πήγαινε στους δανειστές.
Τελικά, ένα ξημέρωμα του Δεκεμβρίου 2017, παρασύρθηκε από τα ρεύματα. Το «επίμαχο» πλοίο στη συνέχεια ρυμουλκήθηκε σε ιδιωτικό ναυπηγείο. Στη συνέχεια πήρε άδεια απόπλου για επισκευή στην Τουρκία, όπου τελικά άλλαξε όνομα και έγινε παλιοσίδερα. Νομίμως υποστηρίζει η πλοιοκτησία, με την άλλη πλευρά να έχει αντίθετη άποψη.
Το παράξενο είναι ότι και άλλο πλοίο του ίδιου πλοιοκτήτη που βρισκόταν κατασχεμένο στο αγκυροβόλιο Πειραιά από το 2013, επίσης παρασύρθηκε λίγες ημέρες μετά, πάλι ξημερώματα, κοντά στις ακτές της Γλυφάδας και λίγο έλειψε να προσαράξει, οδηγήθηκε στο ίδιο ναυπηγείο και όπως πληροφορούμαστε ο Πλοιοκτήτης επιθυμεί διακαώς να το οδηγήσει στην Τουρκία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στα τέλη του Ιανουαρίου του 2018 περιήλθε στο Γραφείο του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος και στο Γραφείο του Υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, έγγραφη καταγγελία του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, για παράνομη άδεια απόπλου προς λιμένα εξωτερικού, του πλοίου λόγω κατασχέσεων που είχαν επιβληθεί σε αυτό από την ΟΛΠ Α.Ε., ζητώντας την ανάκληση της άδειας απόπλου και την επιστροφή του πλοίου στον Πειραιά.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η πλευρά των μηνυμένων, διαπιστώθηκε ότι στο πλοίο είχαν επιβληθεί αναγκαστικές κατασχέσεις και δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία απόπλου προς διασφάλιση του Δημοσίου Συμφέροντος.
Αμέσως δόθηκε εντολή από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος να κατευθυνθεί το πλοίο προς τα Ψαρά που ήταν και ο πλησιέστερος λιμένας καταφυγής τον οποίο είχε επιλέξει ο κυβερνήτης του ρυμουλκού που ρυμουλκούσε το πλοίο. Παράλληλα, για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας δόθηκε εντολή απόπλου για τα Ψαρά και στο Περιπολικό Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος ΠΑΘ 080, που ήταν ελλιμενισμένο στη Χίο.
Αυτή η εντολή δόθηκε, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, αφού όπως υποστηρίζει η πλευρά του Αρχηγού, τόσο ο ενυπόθηκος δανειστής όσο και ο κατασχών αναγκαστικά, θα είχαν την δυνατότητα κατ΄ επίκληση των διατάξεων του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα να στραφούν κατά του Ελληνικού Δημοσίου διεκδικώντας αποζημίωση εκατομμυρίων ευρώ, λόγω του ότι επετράπη παράνομα ο απόπλους του καραβιού.
Η ...μπάλα εδώ παίρνει και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά η διοίκηση του οποίου εκείνη την περίοδο φέρεται να έδωσε άδεια απόπλου για επισκευή στην Τουρκία αν και το πλοίο μετά την προσάραξη του, είχε μεταφερθεί στη Σαλαμίνα σε Ναυπηγείο, και άρα ήταν εκτός χωρικής αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής Πειραιά.
Λίγο αργότερα, από την ημερομηνία που έδωσε την εντολή ο Αρχηγός Λ.Σ., εκδόθηκε προσωρινή διαταγή από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά.
Τελικά το δημόσιο συμφέρον διασφαλίσθηκε με την έκδοση της από 01-02-2018 προσωρινής διαταγής του επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων της ΟΛΠ Α.Ε. κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας σύμφωνα με την οποία:
α) Απαγορεύει προσωρινά μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων, τη νομική μεταβολή του πλοίου (σημειώνεται ότι το πλοίο έχει ήδη μετονομαστεί και διαλυθεί στον λιμένα Aliaga της Τουρκίας).
β) Απαγορεύει προσωρινά μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων τον πλου του πλοίου προς οποιονδήποτε άλλο λιμένα της αλλοδαπής πλην της Τούζλα Τουρκίας, με τον όρο εκτέλεσης εργασιών ανακατασκευής του στον εν λόγω λιμένα και παροχής συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος στην αιτούσα περί της περάτωσής τους καθώς και της μετέπειτα άμεσης επιστροφής του εντός του λιμένα Πειραιά.
Αμέσως μετά στις αρχές Φεβρουαρίου του 2018, για το ανωτέρω συμβάν, ακολούθησε προς τις Εισαγγελικές Αρχές ανακοίνωση αξιόποινων πράξεων με έγγραφο του Διοικητή της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, ο οποίος έχει δώσει στις δικαστικές αρχές έγγραφες εξηγήσεις.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο ο Αρχηγός «ενεργώντας με πρόθεση, παρέβη τα υπηρεσιακά του καθήκοντα, διακόπτοντας παρανόμως την ρυμούλκηση και μεταφορά πλοίου, με σκοπό να προσπορίσει σε άλλον παράνομο όφελος» (δηλαδή την ΟΛΠ Α.Ε. στην οποία το Ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει σε ποσοστό περίπου 24%).
Συγκατηγορούμενοί του είναι ο αρχηγός Επιφυλακής των δύο επιχειρησιακών κέντρων του Λιμενικού, και ο νυν και ο πρώην διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΛΠ.
Ο Αρχηγός φέρεται αποφασισμένος να μιλήσει για τη «μυστήρια» αυτή υπόθεση και υπερασπιζόμενος να παραθέσει αδιάσειστα στοιχεία.
Πηγή: protothema.gr - www.msn.com/el-gr