Για πρώτη φορά από το 2001 και την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας οι επιδοτήσεις για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών της ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ. Οπως προκύπτει από απάντηση της υφυπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Ελπίδας Τσουρή, σε ανακοινώσεις της Νέας Δημοκρατίας, το υπουργείο Οικονομικών και το ΥΘΥΝΑΛ αποφάσισαν να αυξήσουν στον προϋπολογισμό του 2011 τις εγκεκριμένες πιστώσεις στην ακτοπλοΐα, από 92,8 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προβλεφθεί, σε 126 εκατ. ευρώ δηλαδή κατά 33,2 εκατ. ευρώ.
Ανεξόφλητες
Πρόκειται για ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 36% καθώς φαίνεται ότι γρήγορα έγινε αντιληπτό πως οι υπολογισμοί που είχαν γίνει δεν κάλυπταν τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις. Το ΥΘΥΝΑΛ αιτιολογεί τη σημαντική αύξηση των εγκεκριμένων πιστώσεων αναφέροντας στην απάντησή του ότι έπρεπε καταρχήν να εξοφληθούν οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις του 2010 οι οποίες είχαν φθάσει στο ποσό των 28 εκατ. ευρώ. Επίσης ήταν ανάγκη να καλυφθούν οι ανειλημμένες υποχρεώσεις του Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες με τις οποίες είχαν συναφθεί πολυετείς συμβάσεις τα προηγούμενα χρόνια (π.χ. ρήτρα καυσίμου) και τέλος έπρεπε να προκηρυχθούν όλες οι δρομολογιακές γραμμές του δικτύου που παρέμεναν σε εκκρεμότητα.
Την προηγούμενη εβδομάδα επαναπροκηρύχθηκαν από το ΥΘΥΝΑΛ περισσότερες από δέκα άγονες γραμμές στο Αιγαίο και το Ιόνιο, ενώ αναμένεται και η προκήρυξη των δύο γραμμών της Κασοκαρπαθίας. Οι επαναληπτικοί διαγωνισμοί για τις πρώτες γραμμές θα πραγματοποιηθούν στις 14 Απριλίου, ενώ μέχρι τότε τα νησιά που αφορούν θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με απευθείας αναθέσεις.
Συνάντηση
Χθες πραγματοποιήθηκε συνάντηση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη και της υφυπουργού Ελπίδας Τσουρή με τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, προκειμένου να εξεταστεί η πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού του ΥΘΥΝΑΛ στον οποίον τα σημαντικότερα κονδύλια είναι η επιδότηση του ΝΑΤ και οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές.Είναι πιθανό στο επόμενο διάστημα μεταξύ των δύο υπουργείων να πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση με μοναδικό αντικείμενο τις άγονες γραμμές. Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Οικονομικών τους προηγούμενους μήνες ασκούσε πιέσεις στο ΥΘΥΝΑΛ, ώστε να μειωθούν οι επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα με το επιχείρημα ότι από το 2001 είχαν αυξηθεί κατά 100%.
Πάντως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υπολογίζουν ότι προκειμένου να καλυφθούν οι άγονες γραμμές επαρκώς και να γίνουν ελκυστικές για τις ίδιες θα πρέπει ο κρατικός προϋπολογισμός να αυξήσει τις πιστώσεις του στα 150 με 200 εκατ. ευρώ.
Πιστώσεις
Οι ακτοπλοϊκές υπολογίζουν ότι για να καλυφθούν οι άγονες γραμμές επαρκώς και να γίνουν ελκυστικές θα πρέπει ο κρατικός προϋπολογισμός να αυξήσει τις πιστώσεις του στα 150 με 200 εκατ. ευρώ.
ΑΠΟ-marinews.gr Της Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία
Ανεξόφλητες
Πρόκειται για ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 36% καθώς φαίνεται ότι γρήγορα έγινε αντιληπτό πως οι υπολογισμοί που είχαν γίνει δεν κάλυπταν τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις. Το ΥΘΥΝΑΛ αιτιολογεί τη σημαντική αύξηση των εγκεκριμένων πιστώσεων αναφέροντας στην απάντησή του ότι έπρεπε καταρχήν να εξοφληθούν οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις του 2010 οι οποίες είχαν φθάσει στο ποσό των 28 εκατ. ευρώ. Επίσης ήταν ανάγκη να καλυφθούν οι ανειλημμένες υποχρεώσεις του Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες με τις οποίες είχαν συναφθεί πολυετείς συμβάσεις τα προηγούμενα χρόνια (π.χ. ρήτρα καυσίμου) και τέλος έπρεπε να προκηρυχθούν όλες οι δρομολογιακές γραμμές του δικτύου που παρέμεναν σε εκκρεμότητα.
Την προηγούμενη εβδομάδα επαναπροκηρύχθηκαν από το ΥΘΥΝΑΛ περισσότερες από δέκα άγονες γραμμές στο Αιγαίο και το Ιόνιο, ενώ αναμένεται και η προκήρυξη των δύο γραμμών της Κασοκαρπαθίας. Οι επαναληπτικοί διαγωνισμοί για τις πρώτες γραμμές θα πραγματοποιηθούν στις 14 Απριλίου, ενώ μέχρι τότε τα νησιά που αφορούν θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με απευθείας αναθέσεις.
Συνάντηση
Χθες πραγματοποιήθηκε συνάντηση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη και της υφυπουργού Ελπίδας Τσουρή με τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, προκειμένου να εξεταστεί η πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού του ΥΘΥΝΑΛ στον οποίον τα σημαντικότερα κονδύλια είναι η επιδότηση του ΝΑΤ και οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές.Είναι πιθανό στο επόμενο διάστημα μεταξύ των δύο υπουργείων να πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση με μοναδικό αντικείμενο τις άγονες γραμμές. Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Οικονομικών τους προηγούμενους μήνες ασκούσε πιέσεις στο ΥΘΥΝΑΛ, ώστε να μειωθούν οι επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα με το επιχείρημα ότι από το 2001 είχαν αυξηθεί κατά 100%.
Πάντως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υπολογίζουν ότι προκειμένου να καλυφθούν οι άγονες γραμμές επαρκώς και να γίνουν ελκυστικές για τις ίδιες θα πρέπει ο κρατικός προϋπολογισμός να αυξήσει τις πιστώσεις του στα 150 με 200 εκατ. ευρώ.
Πιστώσεις
Οι ακτοπλοϊκές υπολογίζουν ότι για να καλυφθούν οι άγονες γραμμές επαρκώς και να γίνουν ελκυστικές θα πρέπει ο κρατικός προϋπολογισμός να αυξήσει τις πιστώσεις του στα 150 με 200 εκατ. ευρώ.
ΑΠΟ-marinews.gr Της Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία