Να πουληθούν τα παλαιότερα πλοία του παγκόσμιου στόλου για διάλυση, αλλά και οι νέες ναυπηγήσεις για την επόμενη τριετία να γίνονται με γνώμονα τη διατήρηση της ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας, προτείνει ο πρόεδρος του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού ομίλου Cpt Wei Jiafou.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Cosco οι κινήσεις αυτές μπορεί να αποτελέσουν αντίβαρο, όχι σχετικά με την υπερπροσφορά χωρητικότητας που πολύ θέτουν σαν πρώτο θέμα για την αγορά, αλλά για την τιμή του πετρελαίου που αυξάνεται διαρκώς και θέτει σε διαρκή ανοδική πορεία τα ναυτιλιακά καύσιμα.
Κερδοσκοπία
Οι «κερδοσκοπικές προβλέψεις για ανάκαμψη της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου θα μπορούσαν να επιφέρουν μεγάλη αναστάτωση στη ναυτιλιακή βιομηχανία». Τις επισημάνσεις αυτές έκανε ο επικεφαλής του κινέζικου κρατικού ναυτιλιακού ομίλου COSCO capt. Wei Jiafou ο οποίος προειδοποίησε για πιθανές αλυσιδωτές αντιδράσεις που μπορεί να έχουν στη ναυτιλία, οι κερδοσκοπικές προβλέψεις για την αγορά πετρελαίου.
Η Cosco επισημαίνει ότι το πρόβλημα έγκειται στις προβλέψεις για ανάκαμψη των τιμών του brent, λόγω των πολιτικών αναταραχών σε κομβικά σημεία της παραγωγής.
Η κινεζική εταιρεία ισχυρίζεται ότι μια ενδεχόμενη αύξηση του πετρελαίου θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων και αυτό, παρά η υπερπροσφορά χωρητικότητας όπως επισημαίνεται από πολλούς αναλυτές, είναι το κύριο θέμα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η Cosco παρατηρεί ότι υπάρχει ήδη μία πτώση ζήτησης ναυτιλιακών καυσίμων στα κινεζικά λιμάνια και ότι η επιβράδυνση της βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μπορεί να επιδεινώσει ακόμα περισσότερα τη ναυτιλία.
Η Cosco, η οποία διαχειρίζεται ένα στόλο από 230 πλοία, στοχεύει να προσθέσει στο στόλο της ακόμα 18 πλοία ξηρού χύδην φορτίου τα επόμενα τρία χρόνια. Πρόκειται για μια παραγγελία η οποία δόθηκε πριν η εταιρεία δηλώσει ότι δεν σκοπεύει να αγοράσει άλλα πλοία.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική