Η διαρροή ραδιενέργειας από τον πυρηνικό σταθμό της Fukushima προβληματίζει τη διεθνή ναυτιλία, αν και μέχρι στιγμής οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου εξακολουθούν να προσεγγίζουν σε λιμάνια της περιοχής, στον κόλπο του Τόκιο.
Οι πέντε από τις έξι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων των NYK Line και K Line, δεν έχουν προχωρήσει σε αλλαγές στα δρομολόγιά τους σε ό,τι αφορά τα ιαπωνικά λιμάνια, ενώ όπως αναφέρει το tradewinds η γερμανική Hapag-Lloyd συνεχίζει να παρακάμπτει τα λιμάνια στις περιοχές του Τόκιο, της Γιοκοχάμα και της Ναγκόγια.
Στο μεταξύ η δικηγορική εταιρεία Ince & Co προειδοποίησε τις ναυτιλιακές εταιρείες ότι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές σε ό,τι αφορά στην άρνηση του να «πιάνουν» ιαπωνικά λιμάνια, επικαλούμενες τον κίνδυνο της ραδιενέργειας. Δεν είναι ακόμη σαφές ποιος είναι ο πραγματικός κίνδυνος.
Αν ένας πλοιοκτήτης αρνηθεί να πιάσει ένα λιμάνι στην περιοχή υποστηρίζοντας ότι είναι ανασφαλές, υπάρχει η περίπτωση να θεωρηθούν οι φόβοι αυτοί υπερβολικοί και αδικαιολόγητοι και να παραβιάσει έτσι το ναυλοσύμφωνο. Η νομική εταιρεία συνιστά στους πλοιοκτήτες να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις και ειδικότερα τις ανακοινώσεις της ιαπωνικής κυβέρνησης σε σχέση με τα επίπεδα της ραδιενέργειας.
Στο μεταξύ το λιμάνι του Αμβούργου προετοιμάζει έκτακτο σχέδιο για να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο μόλυνσης με ραδιενέργεια εμπορικών πλοίων που έρχονται από την Ιαπωνία και την Ασία.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι λιμενικές αρχές βρίσκονται σε διαβουλεύσεις με τις υπηρεσίες εσωτερικής ασφάλειας και τις τελωνειακές αρχές, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times Deutschland (FTD). Εκτιμάται ότι οι τελωνειακές αρχές θα επιφορτιστούν με τον έλεγχο των πλοίων που έχουν ελλιμενιστεί στην Ιαπωνία ή έχουν περάσει πλησίον της Ιαπωνίας.
Το λιμάνι του Αμβούργου που είναι και το μεγαλύτερο της Γερμανίας «έχει το πλεονέκτημα ότι τα πλοία κατά κανόνα ελλιμενίζονται πρώτα σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια», όπως είπε εκπρόσωπος των αρχών στην FTD. Προηγείται ως σταθμός το λιμάνι του Ρότερνταμ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι ολλανδικές αρχές ζητούν κατάλογο με τους δέκα τελευταίους σταθμούς που έκαναν πλοία προερχόμενα από την Ασία. Ζητούν επίσης από τους πλοιάρχους να εγγυηθούν γραπτώς ότι τα πλοία δεν ήρθαν σε επαφή με ακτινοβολία, ενώ στη συνέχεια ειδική ομάδα πραγματοποιεί έλεγχο για ραδιενέργεια στα πλοία.
ΑΠΟ-marinews.gr
Οι πέντε από τις έξι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων των NYK Line και K Line, δεν έχουν προχωρήσει σε αλλαγές στα δρομολόγιά τους σε ό,τι αφορά τα ιαπωνικά λιμάνια, ενώ όπως αναφέρει το tradewinds η γερμανική Hapag-Lloyd συνεχίζει να παρακάμπτει τα λιμάνια στις περιοχές του Τόκιο, της Γιοκοχάμα και της Ναγκόγια.
Στο μεταξύ η δικηγορική εταιρεία Ince & Co προειδοποίησε τις ναυτιλιακές εταιρείες ότι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές σε ό,τι αφορά στην άρνηση του να «πιάνουν» ιαπωνικά λιμάνια, επικαλούμενες τον κίνδυνο της ραδιενέργειας. Δεν είναι ακόμη σαφές ποιος είναι ο πραγματικός κίνδυνος.
Αν ένας πλοιοκτήτης αρνηθεί να πιάσει ένα λιμάνι στην περιοχή υποστηρίζοντας ότι είναι ανασφαλές, υπάρχει η περίπτωση να θεωρηθούν οι φόβοι αυτοί υπερβολικοί και αδικαιολόγητοι και να παραβιάσει έτσι το ναυλοσύμφωνο. Η νομική εταιρεία συνιστά στους πλοιοκτήτες να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις και ειδικότερα τις ανακοινώσεις της ιαπωνικής κυβέρνησης σε σχέση με τα επίπεδα της ραδιενέργειας.
Στο μεταξύ το λιμάνι του Αμβούργου προετοιμάζει έκτακτο σχέδιο για να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο μόλυνσης με ραδιενέργεια εμπορικών πλοίων που έρχονται από την Ιαπωνία και την Ασία.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι λιμενικές αρχές βρίσκονται σε διαβουλεύσεις με τις υπηρεσίες εσωτερικής ασφάλειας και τις τελωνειακές αρχές, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times Deutschland (FTD). Εκτιμάται ότι οι τελωνειακές αρχές θα επιφορτιστούν με τον έλεγχο των πλοίων που έχουν ελλιμενιστεί στην Ιαπωνία ή έχουν περάσει πλησίον της Ιαπωνίας.
Το λιμάνι του Αμβούργου που είναι και το μεγαλύτερο της Γερμανίας «έχει το πλεονέκτημα ότι τα πλοία κατά κανόνα ελλιμενίζονται πρώτα σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια», όπως είπε εκπρόσωπος των αρχών στην FTD. Προηγείται ως σταθμός το λιμάνι του Ρότερνταμ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι ολλανδικές αρχές ζητούν κατάλογο με τους δέκα τελευταίους σταθμούς που έκαναν πλοία προερχόμενα από την Ασία. Ζητούν επίσης από τους πλοιάρχους να εγγυηθούν γραπτώς ότι τα πλοία δεν ήρθαν σε επαφή με ακτινοβολία, ενώ στη συνέχεια ειδική ομάδα πραγματοποιεί έλεγχο για ραδιενέργεια στα πλοία.
ΑΠΟ-marinews.gr