Περισσότερα από 1 δισ. δολ. έχουν ήδη επενδύσει σε αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές στο 1ο τρίμηνο του 2011 σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson η οποία παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις αγορές της ποντοπόρου ναυτιλίας. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι ελληνικές επενδύσεις ξεπερνούν αυτές οποιασδήποτε άλλης χώρας καθίσταται σαφής για μια ακόμη φορά η δυναμική που διακρίνει την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Αναλυτές παρατηρώντας την δραστηριότητα των τελευταίων εβδομάδων εκτιμούν πως οι αγορές έχουν πυκνώσει και με δεδομένο ότι πολλοί είναι εκείνοι που μιλούν για ενδεχόμενη ολοκλήρωση του καθοδικού κύκλου στις τιμές φορτηγών και δεξαμενοπλοίων εντός του έτους αναμένουν περεταίρω αύξηση των αγορών.
Ήδη κορυφαία ονόματα όπως ο Π. Λιβανός και ο Κ . Αγγελόπουλος αγοράζουν νεότευκτα ποντοπόρα φορτηγά σε μια ένδειξη πως αναμένουν ανάκαμψη των αξιών και των ναυλαγορών το 2010 οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά πλοίων ανήλθαν στα 6,5 δισ. δολάρια. Απέκτησαν 263 πλοία και οι μεγαλύτερες επενδύσεις, ύψους 3,1 δισ. δολαρίων πραγματοποιήθηκαν για την αγορά 136 πλοίων ξηρού φορτίου, ενώ για την αγορά 69 τάνκερ οι επενδύσεις ανήλθαν στα 2,2 δισ. δολάρια.
Το «άνοιγμα» των Ελλήνων στην αγορά των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ έγινε το 2010 μέσω της απόκτησης 55 μονάδων και επενδύσεων της τάξεως των 1,1 δισ. δολαρίων. Φέτος η τάση έχει μεταστραφεί υπέρ των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ στα οποία επενδύουν μαζικά οι Έλληνες. Οι Κινέζοι το 2010 ήταν στη δεύτερη θέση με την αγορά 164 πλοίων και επενδύσεις 2,6 δισ. δολαρίων.
ΑΠΟ-newscode.gr
