Περικοπές σε ακτοπλοϊκά δρομολόγια εξετάζεται για κάποια νησιά της χώρας που θα μπορούν να εξυπηρετηθούν με τοπικές συνδέσεις ή με πλοία της γραμμής αφού το υπουργείο Οικονομικών δεν ενέκρινε το επιπλέον κονδύλι που είχε ζητηθεί για τη δρομολογιακή περίοδο του 2012.
Την Τρίτη αναμένεται να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, όπου θα αποφασίσει σχετικά με την παράταση των ισχυουσών συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας που λήγουν στις 31/10/2011, καθώς και την προκήρυξη νέου μειοδοτικού διαγωνισμού για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών για την περίοδο από 01/11/2011 έως 31/10/2012.
Από τις 35 ακτοπλοϊκές γραμμές μεταξύ των οποίων και άγονες, οι 13 ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιώτικης Πολιτικής και οι άλλες 22 στη Διεύθυνση Θαλασσίων Υποθέσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Πρόσφατα 8 βουλευτές της ΝΔ σε ανακοίνωσή τους είχαν καταγγείλει ότι ένα κονδύλι 14 εκατ. ευρώ που είχε ζητηθεί από το υπουργείο Οικονομικών επρόκειτο να περικοπεί προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός στη δημοσιονομική συγκυρία.
Πρόσφατα 8 βουλευτές της ΝΔ σε ανακοίνωσή τους είχαν καταγγείλει ότι ένα κονδύλι 14 εκατ. ευρώ που είχε ζητηθεί από το υπουργείο Οικονομικών επρόκειτο να περικοπεί προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός στη δημοσιονομική συγκυρία.
Εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών έχουν τονίσει εδώ και καιρό πως αν οι επιδοτήσεις δεν αυξηθούν, θα το σκεφτούν πολύ για να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, ενώ δεν αποκλείουν να προχωρήσουν και σε αντικατάσταση των ταχύπλοων σύγχρονων επιβατικών πλοίων με παλαιότερα, καθώς το λειτουργικό τους κόστος είναι τεράστιο.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ακτοπλόων είναι η καθυστέρηση που σημειώνεται από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στην καταβολή των επιδοτήσεων. Όπως καταγγέλλουν, μερικές φορές υπάρχει καθυστέρηση στην καταβολή των χρημάτων ακόμα 8 μήνες με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα ρευστότητας στις εταιρείες καθώς οι τράπεζες δεν δίνουν πλέον εύκολα δάνεια.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ακτοπλόων είναι η καθυστέρηση που σημειώνεται από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στην καταβολή των επιδοτήσεων. Όπως καταγγέλλουν, μερικές φορές υπάρχει καθυστέρηση στην καταβολή των χρημάτων ακόμα 8 μήνες με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα ρευστότητας στις εταιρείες καθώς οι τράπεζες δεν δίνουν πλέον εύκολα δάνεια.
Πρόσφατα μέλος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού ΝαυτιλίαςΜιχάλης Σακέλης, υποστήριξε ότι κάποιες εταιρείες δεν έχουν πάρει ακόμα την εξόφληση της επιδότησης του 2011, ενώ αναφερόμενος στο θέμα των παρατάσεων στις υπάρχουσες συμβάσεις, τόνισε ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα που θα πρέπει να επιλυθούν και τα πιο σημαντικά από αυτά, είναι η αύξηση του πετρελαίου κατά 35% σε σχέση με πέρυσι.
ΑΠΟ-newscode.gr