Αισιόδοξα συνεχίζουν να είναι τα μηνύματα από τον τομέα των διαλύσεων τόσο από τον όγκο όσο και από τις προσφερόμενες τιμές.
Την προηγούμενη εβδομάδα αναφέραμε ότι λόγω της
υπερπροσφοράς τονάζ ενδεχομένως να είχαμε διόρθωση των τιμών, αλλά και αυτή την εβδομάδα, προς ικανοποίηση των πλοιοκτητών, οι τιμές κρατήθηκαν στα ίδια επίπεδα.
Αυτό βέβαια δεν αναιρεί το γεγονός ότι αν η προσφορά τονάζ συνεχιστεί με τον ίδιο αμείωτο ρυθμό, είναι θέμα χρόνου να δούμε πτώση των τιμών.
Αρκετά σημαντικός αριθμός πλοίων έχει μείνει χωρίς να πουληθεί καθώς κάποιοι πλοιοκτήτες προσπαθούσαν να «πιάσουν» καλύτερη τιμή από τις τρέχουσες χωρίς όμως να υπάρξει ανταπόκριση από τους αγοραστές καθώς η περίοδο που διανύουμε χαρακτηρίζεται Buyer’s Market.
Ένας πρόσθετος λόγος που συντέλεσε στη αυξημένη προσφορά είναι και η απουσία του Μπαγκλαντές από την αγορά παρά το γεγονός ότι τα διαλυτήρια του θεωρητικά λειτουργούν. Λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης,
των μειωμένων αποθεμάτων σε δολάρια, την αυξημένη γραφειοκρατία από την εφαρμογή νέων διαδικασιών και τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις των πλοίων αρκετοί αγοραστές αποφεύγουν εντελώς το Μπαγκλαντές.
Η Ινδία συνεχίζει να κρατά τα ηνία αλλά με μία επιφύλαξη από τους τελικούς αγοραστές ειδικότερα για πλοία που πρόκειται να παραδοθούν πριν από τις 15 Μαρτίου, την
ημέρα ανακοίνωσης του προϋπολογισμού, καθώς μετά υπάρχει πιθανότητα να αυξηθούν οι φόροι με
αποτέλεσμα την πτώση των τιμών.
Η Κίνα και το Πακιστάν συνεχίζουν με τους ίδιους ρυθμούς, με την πρώτη να κλείνει πλοία τα οποία πρόσκεινται γεωγραφικά κοντά της και το Πακιστάν να
ανταγωνίζεται την Ινδία.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 970,626 DWT εκ των οποίων περίπου το 83% (807,017 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 15,5% (149,721 DWT)
δεξαμενόπλοια, και το 1,5% (13,880 DWT) Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 470 - $ 500 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 465 - $ 495 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 410 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ-marinews.gr