Μείωση εσόδων και ζημίες λόγω αναπροσαρμογής της αξίας δύο πλοίων της ανακοίνωσε για το σύνολο της χρήσης και για το τέταρτο τρίμηνο του 2011 η Star Bulk Carriers.
Παράλληλα, η διοίκηση της εισηγμένης στον Nasdaq ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας έλαβε μία σειρά μέτρων, όπως τον περιορισμό του ύψους του υπό διανομή μερίσματος στους μετόχους, με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητάς της και την ισχυροποίηση του ισολογισμού της.
Στο τέταρτο τρίμηνο του 2011, η Star Bulk παρουσίασε έσοδα ύψους 26,9 εκατ. δολ., έναντι 31,9 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2010, και ζημίες ύψους 69,3 εκατ. δολ., έναντι κερδών ύψους 20,7 εκατ. δολ. το τέταρτο τρίμηνο του 2010. Στο σύνολο της χρήσης του 2011, η Star Bulk ανακοίνωσε έσοδα μειωμένα στα 105,2 εκατ. δολ., έναντι 121 εκατ. δολ. στη χρήση 2010, και ζημίες ύψους 68,9 εκατ. δολ., έναντι ζημιών ύψους 5,1 εκατ. δολ. στη χρήση του 2010.
Η μείωση των εσόδων αντανακλά την αδύναμη ναυλαγορά, η οποία πιέζεται από την υπερπροσφορά πλοίων, σχολίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, Σπύρος Καπράλος.
Οι ζημιές οφείλονται κυρίως στην προσαρμογή της αξίας δύο πλοίων τύπου capes των Star Sigma κατά 31,3 εκατ. δολ. και Star Ypsilon κατά 30,7 εκατ. δολ., που είχε ως αποτέλεσμα την εγγραφή συνολικών ζημιών ύψους 62 εκατ. δολ. Οι αξίες των πλοίων τύπου Capes εξακολουθούν να μειώνονται και στη διάρκεια του 2012 και μία προσαρμογή τους στις πραγματικές τιμές της αγοράς είναι απαραίτητη, πρόσθεσε ο κ. Καπράλος.
Επισημαίνεται ότι η Star Bulk ελέγχει ένα στόλο από 15 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.625.945 dwt, εκ των οποίων τα επτά είναι τύπου capes και τα οκτώ τύπου supramax. Τα δύο πλοία, στα οποία αναπροσαρμόσθηκαν οι αξίες, ήταν τα γηραιότερα του στόλου (έτος ναυπήγησης 1991).
Η διοίκηση της Star Bulk αναμένει ότι, σε όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, οι ναυλαγορές θα βρίσκονται υπό πίεση. Με βάση αυτή την εκτίμηση, αποφάσισε τη λήψη ορισμένων μέτρων που θα έχουν θετική επίπτωση στη λειτουργία της και τα αποτελέσματα της μακροπρόθεσμα.
Μεταξύ αυτών των μέτρων, περιλαμβάνεται το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών, ύψους 30 εκατ. δολ. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει αποκτήσει 319.413, σε μία μέση τιμή 0,98 δολ. ανά μετοχή.
Επίσης η διοίκηση αποφάσισε να μειώσει το μέρισμα για το τέταρτο τρίμηνο του 2011 στα 0,015 δολάρια ανά μετοχή, το οποίο αντιπροσωπεύει σε ετήσια βάση μία απόδοση 5,5%.
Θετικές εκτιμήσεις
Οι εκτιμήσεις μας για την πορεία της ναυλαγοράς σε μακροπρόθεσμη βάση παραμένουν θετικές, σημείωσε ο κ. Καπράλος, καθώς, όπως θεωρεί, πλησιάζει η στιγμή της «κορύφωσης» για τις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων και στη συνέχεια θα επέλθει μία ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Τα περισσότερα πλοία τύπου Capesize της Star Bulk είναι ναυλωμένα σε επίπεδα υψηλότερα του μέσου όρου της αγοράς σε αξιόπιστους ναυλωτές, πρόσθεσε ο κ. Καπράλος, και αναφέρει ότι, δεδομένης της ισχυρής ζήτησης ξηρού χύδην φορτίου για το υπόλοιπο της δεκαετίας από την Απω Ανατολή, η εταιρεία εστιάζει στην απόκτηση πλοίων στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές, που βρίσκονται σήμερα.
Ο κ. Σίμος Σπύρου, οικονομικός διευθυντής της Star Bulk, σχολιάζει ότι το χρέος της εταιρείας ανέρχεται στα 258,4 εκατ. δολ., εκ των οποίων τα 27 εκατ. δολ. θα καταβληθούν εντός του 2011. Μέχρι το 2016, η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει ανάγκες αναχρηματοδότησης του χρέους της.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
-marinews.gr