Το 2012 θα είναι μία χρονιά που θα δούμε αρκετές χρεοκοπίες στη ναυτιλία, μειωμένο αριθμό νέων παραγγελιών, μεγάλο αριθμό ακυρώσεων και κατά διαστήματα ιδιαίτερα αυξημένο αριθμό διαλύσεων.
«Η πραγματικότητα πάντως είναι ότι αρκετές εταιρίες, εισηγμένες και μη, έχουν αρχίσει και αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα και σύμφωνα με δηλώσεις μεγάλων δικηγορικών οίκων όπως οι Watson, Farley & Williams, πλοιοκτήτες προσπαθούν να αποκτήσουν το δικαίωμα να ενταχθούν στον πτωχευτικό κώδικα των ΗΠΑ, (Chapter 11)» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Η κίνηση αυτή χρησιμοποιείται από τους πλοιοκτήτες, σαν μοχλός πίεσης προς τις Ευρωπαϊκές τράπεζες, ώστε να έρθουν σε όσο λιγότερο «απαιτητική» συμφωνία προς τις πλοιοκτήτριες εταιρίες, αφού η διαδικασία στις ΗΠΑ είναι χρονοβόρα, συνήθως ευνοεί τον δανειζόμενο και προσφέρει αρκετά μεγάλο διάστημα για αναδιοργάνωση της εταιρίας πριν κηρυχθεί επίσημα σε καθεστώς χρεοκοπίας».
Στον αντίλογο όμως και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Eric Stavseth, από την Arctic Securities στο Όσλο, ενώ στην πραγματικότητα κάποιες εταιρίες πρέπει να πτωχεύσουν, στην πραγματικότητα τράπεζες θα προσπαθήσουν
να βοηθήσουν όσο μπορούν τους πλοιοκτήτες να ανταπεξέλθουν σε αυτή την δύσκολη περίοδο.
«Οι τράπεζες δεν θέλουν να γίνουν «πλοιοκτήτες» και δεν θέλουν ακόμη τουλάχιστον, να προβούν σε κατασχέσεις, για τον απλό λόγο ότι όταν η τράπεζα πουλάει ένα πλοίο το πουλάει σε χαμηλότερη τιμή από αυτή της αγοράς και ιδιαίτερα στην παρούσα φάση όπου οι τιμές των πλοίων είναι αρκετά χαμηλά» επισημαίνει ο G.Moundreas SA.
Του
Μηνά Τσαμόπουλου
για το protothema.gr