Οι αναταραχές στην Αίγυπτο και η ναυλαγορά


Μια πολύ δύσκολη εβδομάδα για την ναυτιλία η εβδομάδα αυτή. Η ναυτιλιακή οικογένεια ξεκίνησε την εβδομάδα της με την είδηση της απώλειας του ευπατρίδη και ιδρυτή της Costamare του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου. Για τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο η πορεία του και το έργο του καθώς και η καλοσύνη του είναι η παρακαταθήκη για να μείνει το όνομα του χαραγμένο ανεξίτηλα στην ναυτιλιακή ιστορία της χώρας μας. Από εκεί και μετά όλη η ανησυχία και αβεβαιότητα που μας προξενεί η διαρκής και μεγάλη πτώση των ναυλαγορών έρχεται σε δεύτερη μοίρα για όλους μας, καθώς πάνω από όλα είναι οι άνθρωποι. Από ότι φαίνεται όλο ψάχνουμε να δούμε που είναι το τέλος της κατηφόρας και δυστυχώς αυτή φαίνεται ατελείωτη.Δεν βλέπουμε κάτι θετικό και μόνο το κατακόκκινο χρώμα των αρνητικών προσήμων και το σύνολο των απωλειών που καταγράφουμε από την αρχή της χρονιάς είναι αρκετά να γεμίσουν με απαισιοδοξία όλη την ναυτιλιακή κοινότητα.

Οι ναυλαγορές μας μπήκαν με το «αριστερό» για την τρέχουσα χρονιά καθώς ο γενικός δείκτης του Baltic Exchange έπεσε ακόμα και κάτω από τις 1200 μονάδες ένα επίπεδο που πλέον μας δίνει σαν επόμενο ψυχολογικό αλλά και πραγματικό όριο τις χίλιες μονάδες!

Έρχονται και οι αργίες της νέας χρονιάς στην Κίνα, αυτό μας έχει δώσει από τώρα περισσότερη υποτονικότητα στην αγορά, και η γενική ομολογία είναι ότι η ψαλίδα προσφοράς ζήτησης έχει ανοίξει άνισα. Περισσότερα πλοία λιγότερα φορτία.

Πολλά πλοία έχουν επηρεασθεί από τις πλημμύρες της Αυστραλίας και δεν είναι λίγα αυτά που φεύγουν κενά για ταξίδι από τον Ειρηνικό προς Ατλαντικό σε αναζήτηση κάποιου ναύλου.

Να σας πούμε ότι σε γενικές γραμμές από την αρχή της χρονιάς ο γενικός δείκτης έχει
χάσει ένα 34%, τα capes μέσα σε λιγότερο από μήνα έχουν χάσει 45%, τα Panamaxes κοντά στα 35%, τα Supramaxes 13% και τα μικρότερα Handysizes 10%.

Ακόμα αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι οι 24 συνεχόμενες πτωτικές συνεδρίες για τον δείκτη BCI
των Capes, που όλοι ευελπιστούμε ότι από την επόμενη εβδομάδα επιτέλους θα ανακάμψει αν και τα σημάδια είναι ανύπαρκτα για καλυτέρευση.

Παρατηρώντας τις τελευταίες βδομάδες τον δείκτη της ναυλαγοράς (BDI) να οδηγείται μέρα με την μέρα όλο και σε χαμηλότερα επίπεδα, θα περιμέναμε και οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων να ακολουθούν με την ίδια ταχύτητα μια ανάλογη πορεία.

Αν και για να είμαστε τελείως αντικειμενικοί την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε κάνει λόγο για μια αισθητή πτώση τιμών συνοδευόμενη πάντα από αβεβαιότητα για το μέλλον.

Βέβαια, η λογική θα έλεγε ότι εφόσον πέφτει συνεχώς η ναυλαγορά αφήνοντας ένα ελάχιστο περιθώριο κέρδους στον κάθε ενδεχόμενο αγοραστή και αντιθέτως μεγαλώνοντας τον χρόνο απόσβεσης της επένδυσης του, θα έπρεπε και οι τιμές των πλοίων να έπεφταν με τον ίδιο ρυθμό δηλαδή βδομάδα με την βδομάδα.

Κάτι τέτοιο δεν μπορούμε να πούμε ότι γίνεται, και μάλιστα έχουμε να το δούμε να πραγματοποιείται πολλά χρόνια πριν.

Ρίχνοντας μια ματιά στο παρελθόν σε ότι έχει να κάνει με τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, θα διαπιστώσουμε ότι οι τιμές αλλάζουν πολύ γρηγορότερα όταν είναι θετικές από ότι αρνητικές.

Αυτό το γεγονός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί είτε καλό η κακό από κανέναν που είναι στον χώρο, γιατί είναι τελείως υποκειμενικό και κρίνεται πάντα από ποια πλευρά το κρίνεις, δηλαδή αυτή
του πωλητή ή του αγοραστή.

Επομένως η πιο ουδέτερη κρίση θα ήταν αυτή της λογικής και όπως ήδη έμμεσα προαναφέραμε, αυτή λέει ότι οι τιμές της ναυλαγοράς και των πλοίων θα έπρεπε να είναι αλληλένδετες μεταξύ τους, ώστε να υπάρχει μια ομαλή πορεία στον χώρο.

Πιο αναλυτικά αυτή την εβδομάδα, είδαμε ξανά στον χώρο των αγοραπωλησιών να επικρατεί μια ατμόσφαιρα αβεβαιότητας και ανασφάλειας, με την μόνη διαφορά ότι αυτή την εβδομάδα ήταν πολύ λιγότεροι οι τολμηροί που προχώρησαν σε μια συμφωνία για την αγορά ενός πλοίου.

Ο τύπος και η χρονολογία που κέντρισαν το περισσότερο ενδιαφέρον, ήταν τα HANDYSIZE και HANDYMAX, τα περισσότερα εξ’ αυτών χτισμένα στην δεκαετία του 1980.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι αυτή την εβδομάδα είδαμε ελάχιστα νέα υποψήφια πλοία προς πώληση και λίγες συμφωνίες να
έχουν ολοκληρωθεί. Κάτι που δηλώνει άμεσα την αβεβαιότητα και σκέψη των πωλητών για το αν είναι η σωστή στιγμή να
πουλήσουν και αντιθέτως των αγοραστών αν είναι η σωστή στιγμή να αγοράσουν. Βέβαια ας μην ξεχνάμε, ότι ακόμη u941 ένας λόγος
είναι η Κίνα έχει κατεβάσει ταχύτητες λόγου του new year’s festival. Όλα τα μεγέθη πλοίων είναι πτωτικά και αυτό που μας ανησυχεί είναι ότι κανείς δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι τα χειρότερα
είναι εδώ. Όμως όταν ένα Cape αποδίδει μόλις 6,000 δολάρια την ημέρα τότε κάποιος αναρωτιέται πόσο ακόμα μπορούμε να
«πατώσουμε» και άλλο?? Δεν βλέπουμε ότι η εικόνα μπορεί να γίνει χειρότερη περισσότερο από όσο δείχνει τώρα.

Φυσικά κοσμογονικά γεγονότα είναι απρόβλεπτα, και φυσικές καταστροφές πλημμύρες και ακόμα χειρότερα πολιτικές αναταραχές όπως στην Αίγυπτο που ενδέχεται να εξαπλωθούν ως ντόμινο και σε άλλες περιοχές του Αραβικού κόσμου, είναι γεγονότα που μπορεί
να επηρεάσουν άρδην τα ναύλα και να μεταβάλουν τις μέσες ημερήσιες αποδόσεις των πλοίων.

ΑΠΟ-http://www.marinews.gr  Ανάλυση-NCSC (N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS)


Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.