Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης και η Υπεύθυνη του Τομέα Τουριστικής Ανάπτυξης Όλγα Κεφαλογιάννη, προέβησαν σήμερα στην ακόλουθη κοινή δήλωση:
«Οι παλινωδίες και η διγλωσσία της Κυβέρνησης είναι ανεπίτρεπτες. Ιδίως μάλιστα αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, που οφείλουμε να επενδύουμε και όχι να πειραματιζόμαστε, τόσο με τη Ναυτιλία, όσο και τον Τουρισμό.
Αυτό συνέβη με την κρουαζιέρα, όπου με την υποτιθέμενη άρση του καμποτάζ και με τα «μεγαλόπνοα» σχέδια για αυτήν, όχι μόνο δεν προσελκύσαμε επενδυτικό ενδιαφέρον, αλλά – όπως καταδεικνύεται μέσα από επίσημα στοιχεία του European Cruise Council - μια πρωτόγνωρη πτώση για το 2010.
Πτώση που επιδεικτικά δεν διέκριναν οι αρμόδιοι Υπουργοί, οι οποίοι μάλιστα κόμπαζαν για τη δήθεν αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού τους. Πτώση που υποδείκνυαν όλοι οι σχετιζόμενοι με την κρουαζιέρα φορείς και για την οποία γνωρίσαμε τη διεθνή κατακραυγή στα πρόσφατα Ποσειδώνια.
Είναι, λοιπόν, καιρός να αναθεωρήσει επιτέλους η Κυβέρνηση την πολιτική της και να πράξει το αυτονόητο. Είναι καιρός, τη στιγμή που τα έσοδα από την κρουαζιέρα αυξάνονται παγκοσμίως και ανέρχονται σε 34 δισ. Ευρώ, να διεκδικήσουμε το μερίδιο που μας αναλογεί. Γι’ αυτά ακριβώς τα ζητήματα καταθέσαμε σήμερα στη Βουλή ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό».
Ερώτηση
Προς Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη
Θέμα: Ενδεχόμενο αλλαγών στο θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα.
Κύριε Υπουργέ,
Ο τουρισμός, και η εμπορική ναυτιλία, αποτελούν τους δύο σημαντικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας, όπου οφείλουμε να δώσουμε κάθε δυνατή έμφαση, ιδιαίτερα στην παρούσα κρίσιμη οικονομική συγκυρία.
Ειδικότερα ο τομέας του θαλασσίου τουρισμού και της κρουαζιέρας, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει πεδίο πρώτης προτεραιότητας, όταν μάλιστα τα γεγονότα στη Βόρεια Αφρική συμβάλουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πατρίδα μας.
Άλλωστε, παγκοσμίως, παρά το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων και τους ολοένα και αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η βιομηχανία της κρουαζιέρας προβλέπει ανάπτυξη και για το 2011.
Επομένως, πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτή τη μεγάλη ευκαιρία και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με σωστά σχεδιασμένη πολιτική. Γιατί δεν είναι δυνατό να μιλάμε για κρουαζιέρα απo τη στιγμή που η ελληνική σημαία μέρα με την ημέρα απαξιώνεται. Τη στιγμή που οι υποδομές σε πολλούς προορισμούς μας έχουν ξεπεραστεί από την σύγχρονη πραγματικότητα και τις νέες απαιτήσεις της κρουαζιέρας. Δεν είναι δυνατό να μιλάμε για κρουαζιέρα όταν ο νόμος για τα πλοία τρίτων σημαιών δεν ικανοποιεί καμιά εταιρεία κρουαζιέρας. Όταν όροι στη σύμβαση κάνουν την εκτέλεση κυκλικής κρουαζιέρας στην Ελλάδα περίπλοκη και ακριβή. Όταν απεργίες, αποκλεισμοί στο λιμάνι και παρενοχλήσεις των τουριστών μας δυσφημούν διαρκώς. Όταν τα νεα τιμολόγια του Ο.Λ.Π αυξάνουν αδικαιολόγητα το κόστος προσέγγισης για τα κρουαζιερόπλοια, σε σχέση με τα ανταγωνιστικά λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου, χωρίς να έχει προηγηθεί μια ορατή αναβάθμιση σε αξία υπηρεσιών ή υποδομών. Όταν παρατηρούνται συχνά φαινόμενα συνωστισμού (overcrowding) σε ελληνικά λιμάνια χωρίς να γίνεται καμμία προσπάθεια για την διαχείριση του φόρτου των προσεγγίσεων. Όταν είναι προβληματική η ασφάλεια των λιμένων μας.
Αυτά είναι τα προβλήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε άμεσα. Και αν δεν ενδιαφερθεί άμεσα η Πολιτεία, δεν πρόκειται να αναπτυχθεί πραγματικά η κρουαζιέρα. Διότι αν ήθελε πραγματικά η Κυβέρνηση να ενισχύσει τον θαλάσσιο τουρισμό, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει στην πλήρη, χωρίς εμπόδια και περιορισμούς άρση του καμποτάζ. Όσο δεν το κάνει αυτό, η οικονομία θα συνεχίσει να χάνει έσοδα και οι ανταγωνίστριες χώρες να διεκδικούν και να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από την παγκόσμια αγορά. Αυτή είναι η τραγική πραγματικότητα. Αντί να εργασθείτε για την ανάπτυξη, περιορίζεστε σε αμφίβολης αποτελεσματικότητας πολιτικές, χωρίς μέχρι σήμερα να έχετε διευκρινίσει το σχέδιο και τη στρατηγική σας για τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό.
Μάλιστα εδώ και μήνες κομπάζετε για την υποτιθέμενη επιτυχία της πολιτικής σας, τη στιγμή που επίσημα στοιχεία του European Cruise Council κατέδειξαν το πόσο άσχημη χρονιά ήταν το 2010, ενώ η μικρή αύξηση του 2011 οφείλεται καθαρά σε συγκυριακούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα τα γεγονότα στη Βόρεια Αφρική, και όχι στις επιλογές σας. Ειδικότερα το 2010 –σε σχέση με το 2009- είχαμε μείωση 3% στα έσοδα, μείωση 10% στους επιβάτες ως προορισμός transit, 33% στους επιβάτες ως προορισμός home porting, 19% στους επιβάτες του λιμανιού του Πειραιά.
Και μόλις πριν λίγες ημέρες –μετά και τη διεθνή κατακραυγή στα Ποσειδώνεια- σύμφωνα με πληροφορίες προτίθεστε να δείτε το αυτονόητο, αυτό δηλαδή που εδώ και 22 μήνες η Νέα Δημοκρατία και όλοι οι σχετικοί φορείς σας επισημαίνουν. Αυτό το οποίο αρνιόσασταν πεισματικά μέχρι πρότινος.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Σκοπεύετε να προχωρήσετε στην πλήρη και πραγματική άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της αγοράς;
- Προτίθεστε να ενισχύσετε επιτέλους την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας;
- Ποια συμπληρωματικά μέτρα θα λάβετε για την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος;
- Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, ιδιαίτερα στους σταθμούς κρουαζιέρας;
Οι ερωτώντες βουλευτές,
Γιάννης Πλακιωτάκης Όλγα Κεφαλογιάννη
ΑΠΟ-marinews.gr
«Οι παλινωδίες και η διγλωσσία της Κυβέρνησης είναι ανεπίτρεπτες. Ιδίως μάλιστα αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, που οφείλουμε να επενδύουμε και όχι να πειραματιζόμαστε, τόσο με τη Ναυτιλία, όσο και τον Τουρισμό.
Αυτό συνέβη με την κρουαζιέρα, όπου με την υποτιθέμενη άρση του καμποτάζ και με τα «μεγαλόπνοα» σχέδια για αυτήν, όχι μόνο δεν προσελκύσαμε επενδυτικό ενδιαφέρον, αλλά – όπως καταδεικνύεται μέσα από επίσημα στοιχεία του European Cruise Council - μια πρωτόγνωρη πτώση για το 2010.
Πτώση που επιδεικτικά δεν διέκριναν οι αρμόδιοι Υπουργοί, οι οποίοι μάλιστα κόμπαζαν για τη δήθεν αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού τους. Πτώση που υποδείκνυαν όλοι οι σχετιζόμενοι με την κρουαζιέρα φορείς και για την οποία γνωρίσαμε τη διεθνή κατακραυγή στα πρόσφατα Ποσειδώνια.
Είναι, λοιπόν, καιρός να αναθεωρήσει επιτέλους η Κυβέρνηση την πολιτική της και να πράξει το αυτονόητο. Είναι καιρός, τη στιγμή που τα έσοδα από την κρουαζιέρα αυξάνονται παγκοσμίως και ανέρχονται σε 34 δισ. Ευρώ, να διεκδικήσουμε το μερίδιο που μας αναλογεί. Γι’ αυτά ακριβώς τα ζητήματα καταθέσαμε σήμερα στη Βουλή ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό».
Ερώτηση
Προς Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη
Θέμα: Ενδεχόμενο αλλαγών στο θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα.
Κύριε Υπουργέ,
Ο τουρισμός, και η εμπορική ναυτιλία, αποτελούν τους δύο σημαντικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας, όπου οφείλουμε να δώσουμε κάθε δυνατή έμφαση, ιδιαίτερα στην παρούσα κρίσιμη οικονομική συγκυρία.
Ειδικότερα ο τομέας του θαλασσίου τουρισμού και της κρουαζιέρας, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει πεδίο πρώτης προτεραιότητας, όταν μάλιστα τα γεγονότα στη Βόρεια Αφρική συμβάλουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πατρίδα μας.
Άλλωστε, παγκοσμίως, παρά το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων και τους ολοένα και αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η βιομηχανία της κρουαζιέρας προβλέπει ανάπτυξη και για το 2011.
Επομένως, πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτή τη μεγάλη ευκαιρία και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με σωστά σχεδιασμένη πολιτική. Γιατί δεν είναι δυνατό να μιλάμε για κρουαζιέρα απo τη στιγμή που η ελληνική σημαία μέρα με την ημέρα απαξιώνεται. Τη στιγμή που οι υποδομές σε πολλούς προορισμούς μας έχουν ξεπεραστεί από την σύγχρονη πραγματικότητα και τις νέες απαιτήσεις της κρουαζιέρας. Δεν είναι δυνατό να μιλάμε για κρουαζιέρα όταν ο νόμος για τα πλοία τρίτων σημαιών δεν ικανοποιεί καμιά εταιρεία κρουαζιέρας. Όταν όροι στη σύμβαση κάνουν την εκτέλεση κυκλικής κρουαζιέρας στην Ελλάδα περίπλοκη και ακριβή. Όταν απεργίες, αποκλεισμοί στο λιμάνι και παρενοχλήσεις των τουριστών μας δυσφημούν διαρκώς. Όταν τα νεα τιμολόγια του Ο.Λ.Π αυξάνουν αδικαιολόγητα το κόστος προσέγγισης για τα κρουαζιερόπλοια, σε σχέση με τα ανταγωνιστικά λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου, χωρίς να έχει προηγηθεί μια ορατή αναβάθμιση σε αξία υπηρεσιών ή υποδομών. Όταν παρατηρούνται συχνά φαινόμενα συνωστισμού (overcrowding) σε ελληνικά λιμάνια χωρίς να γίνεται καμμία προσπάθεια για την διαχείριση του φόρτου των προσεγγίσεων. Όταν είναι προβληματική η ασφάλεια των λιμένων μας.
Αυτά είναι τα προβλήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε άμεσα. Και αν δεν ενδιαφερθεί άμεσα η Πολιτεία, δεν πρόκειται να αναπτυχθεί πραγματικά η κρουαζιέρα. Διότι αν ήθελε πραγματικά η Κυβέρνηση να ενισχύσει τον θαλάσσιο τουρισμό, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει στην πλήρη, χωρίς εμπόδια και περιορισμούς άρση του καμποτάζ. Όσο δεν το κάνει αυτό, η οικονομία θα συνεχίσει να χάνει έσοδα και οι ανταγωνίστριες χώρες να διεκδικούν και να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από την παγκόσμια αγορά. Αυτή είναι η τραγική πραγματικότητα. Αντί να εργασθείτε για την ανάπτυξη, περιορίζεστε σε αμφίβολης αποτελεσματικότητας πολιτικές, χωρίς μέχρι σήμερα να έχετε διευκρινίσει το σχέδιο και τη στρατηγική σας για τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό.
Μάλιστα εδώ και μήνες κομπάζετε για την υποτιθέμενη επιτυχία της πολιτικής σας, τη στιγμή που επίσημα στοιχεία του European Cruise Council κατέδειξαν το πόσο άσχημη χρονιά ήταν το 2010, ενώ η μικρή αύξηση του 2011 οφείλεται καθαρά σε συγκυριακούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα τα γεγονότα στη Βόρεια Αφρική, και όχι στις επιλογές σας. Ειδικότερα το 2010 –σε σχέση με το 2009- είχαμε μείωση 3% στα έσοδα, μείωση 10% στους επιβάτες ως προορισμός transit, 33% στους επιβάτες ως προορισμός home porting, 19% στους επιβάτες του λιμανιού του Πειραιά.
Και μόλις πριν λίγες ημέρες –μετά και τη διεθνή κατακραυγή στα Ποσειδώνεια- σύμφωνα με πληροφορίες προτίθεστε να δείτε το αυτονόητο, αυτό δηλαδή που εδώ και 22 μήνες η Νέα Δημοκρατία και όλοι οι σχετικοί φορείς σας επισημαίνουν. Αυτό το οποίο αρνιόσασταν πεισματικά μέχρι πρότινος.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Σκοπεύετε να προχωρήσετε στην πλήρη και πραγματική άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της αγοράς;
- Προτίθεστε να ενισχύσετε επιτέλους την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας;
- Ποια συμπληρωματικά μέτρα θα λάβετε για την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος;
- Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, ιδιαίτερα στους σταθμούς κρουαζιέρας;
Οι ερωτώντες βουλευτές,
Γιάννης Πλακιωτάκης Όλγα Κεφαλογιάννη
ΑΠΟ-marinews.gr