Το 2011 αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των τουριστών που επιλέγουν την κρουαζιέρα κατά 6,6%, σε σχέση με το 2010, φθάνοντας στα 16 εκατ. άτομα από 15 εκατ. που ήταν πέρυσι, όπως αποδεικνύουν στοιχεία τ της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association) .
Κύκλοι που ασχολούνται με τον χώρο εκτιμούν ότι τα πρώτα θετικά δείγματα, από την απελευθέρωση της κρουαζιέρας και για τα πλοία με μη κοινοτική σημαία, αναμένονται από το 2013 και μετά, όπως αναφέρει η εφημερίδα "Καθημερινή".
Αυτό, διότι προς το παρόν οι μεγάλες, διεθνείς, εταιρείες του χώρου δυσπιστούν ως προς το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, το οποίο τις υποχρεώνει εφόσον έχουν πλοία υπό μη κοινοτική σημαία και επιθυμούν να κάνουν κρουαζιέρα στην Ελλάδα, με αφετηρία τον Πειραιά, να υπογράψουν Σύμβαση με την Πολιτεία. Η συγκεκριμένη υποχρέωση θεωρείται από τις εταιρείες «ελληνική πρωτοτυπία» που κινείται έξω από κάθε λογική.
Οι εκπρόσωποι των μεγάλων ξένων εταιρειών κρουαζιέρας, όπως η Carnival, η Royal Caribbean, μαζί με τις θυγατρικές τους, αλλά και η Mediterranean Shipping Company Cruises, έχουν δηλώσει ότι τους ενδιαφέρουν οι ελληνικοί προορισμοί, όμως διστάζουν να τους εντάξουν, προς το παρόν, στα προγράμματά τους, καθώς εκτιμούν ότι το θεσμικό πλαίσιο δεν είναι φιλικό και δημιουργεί ερωτήματα ως προς την ικανότητα της Ελλάδας να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τους χιλιάδες τουρίστες.
Οι εκπρόσωποι των ξένων εταιρειών κρουαζιέρας έχουν διαμηνύσει στην κυβέρνηση ότι για να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα με αφετηρία ελληνικά λιμάνια και να αποφέρει έσοδα στο κράτος, απαιτούνται:
1) Ενα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο και αποδοτικό επιχειρηματικό κλίμα, το οποίο θα επιτρέπει στις εταιρείες μεγαλύτερη ευελιξία στη διαδικασία βελτίωσης των επιθυμιών των πελατών τους και
2) Περαιτέρω βελτίωση των υποδομών των λιμένων ως προς την υποδοχή μεγάλων σκαφών και να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις με τη συμμετοχή των εταιρειών κρουαζιέρας. Επίσης, να αλλάξει η διάρθρωση των τελών ελλιμενισμού.
ΑΠΟ-newscode.gr