Η κινεζική πρωτοχρονιά επηρεάζει για μία ακόμη φορά τους ναύλους και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η εκτίναξη των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τις πρώτες ημέρες του νέου έτους είναι αμφίβολο εάν θα έχει συνέχεια εκτιμά η εταιρεία συμβούλων Drewry Maritime Research, καθώς θεωρείται εποχική, ενώ δεν θα πρέπει να λησμονείται η υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Η εταιρεία συμβούλων κάνει λόγο για μία περίοδο αιχμής που οφείλεται στον ερχομό της κινεζικής πρωτοχρονιάς. Πολλές εταιρείες θα κλείσουν και ως εκ τούτου προωθούν τώρα τα προϊόντα τους προς τις αγοράς της Δύσης. Είναι χαρακτηριστικό της αυξημένης κίνησης ότι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αναφέρει κάλυψη κατά 100% της χωρητικότητάς τους.
Οι ναυλωτές θα μπορούσαν να περιμένουν μερικές εβδομάδες πριν ξεκινήσουν τις διαπραγματεύσεις για τις νέες συμβάσεις με τις ναυτιλιακές εταιρείες σημειώνει ο Martin Dixon εκ μέρους της Drewry.
Οι περισσότερες συμβάσεις μεταφοράς τρέχουν από τον Μάιο μέχρι τον Απρίλιο του επόμενου έτους. Το 2011 ναυλωτές και μεταφορείς υπέγραψαν συμβάσεις σε επίπεδα χαμηλότερα του προηγούμενου έτους.
Για το τρέχον έτος, εκτιμά ο Drwery, εάν οι ναυλωτές περιμένουν μπορεί να επιτύχουν ακόμη χαμηλότερα επίπεδα δεδομένης της υπερπροσφοράς.
Πάντως, ο Drewry αναμένει ανοδικές τάσεις των ναύλων από το δεύτερο εξάμηνο του 2012, καθώς η έλλειψη ρευστού θα οδηγήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες στην απόφαση να μειώσουν χωρητικότητα.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική-marinews.gr