Σχετικά ζωηρές οι συναλλαγές τονάζ



Παρά την Κινεζική εορταστική απουσία από την αγορά, οι συναλλαγές τονάζ ήταν σχετικα ζωηρές το ερασμένο επταήμερο σε όλες τις κατηγορίες. Το σημαντικότερο στοιχείο του επταημέρου ήταν οι ανεπιβεβαίωτες φήμες για δύο συναλλαγές Supramax, που εάν οριστικοποιηθούν, θα αποτελέσουν το αναμενόμενο πολυσυζητημένο σημείο καμπής της αγοράς τονάζ, προς την κατεύθυνση της προσαρμογής των τιμών στα επίπεδα της δοκιμαζόμενης ναυλαγοράς.✏ Η μεταπώληση 2Χ180,000 DWT (6&10 2012 Hanjin Philippines) προ $55 εκ. το καθένα σε Ιάπωνες, διατηρεί μεν την τιμή πρόσφατων Resales αλλά παράδοσης 2011, περιλαμβάνει δε 10ετές ΒΒΒ άγνωστων όρων.
Στον ίδιο τομέα, το ‘SARAJI TRADER’ 169,907 DWT (1997 Daewoo) πουλήθηκε σε ΄Έλληνες προς $ 24,7 εκ., με τελευταία συγκρίσιμη συναλλαγή την πώληση προ τριμήνου του κατά ένα χρόνο νεότερου ‘KWK GENESIS’ 168,404 DWT (1998 Halla) προς $ 28 εκ.

✏ Στον τομέα των Panamax, το ‘PACIFIC EAGLE’ 74,100 DWT (2004 Daewoo) πουλήθηκε στην Ινδονησία προς $ 35 εκ., με τελευταία συγκρίσιμη συναλλαγή την πώληση τον περασμένο Οκτώβριο του κατά 1 χρόνο νεότερου ‘RUBY STREAM’ 76,728 DWT (2005 Sasebo) προς $ 38 εκ.

✏ Στον τομέα των Supra / Handymax, η φημολογούμενη πώληση του ‘GECON I’ 52,458 DWT (2005
Tsuneishi Cebu) προς $31 εκ. ή κατά νεότερες πληροφορίες $28 εκ. και μάλιστα με πρόσφατο SS/DD, λέγεται ότι είναι παλαιότερη συναλλαγή που ανακοινώθηκε τώρα αλλά πάλι κάτω από τα γνωστά από το πρόσφατο παρελθόν επίπεδα των $33-35 εκ. για την κατηγορία. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η φημολογία για πώληση του ‘SAFFRON’ 50,341 DWT (2004 Kawasaki) σε Έλληνες, στην κάθετα ...κτυπημένη τιμή των $ 22,75 εκ. Σε σχετική αναλογία πάντως με τις φημολογούμενες αυτές συναλλαγές ήταν και η πώληση του ‘KEN UNITY’ 48,913 DWT (1999 IHI) στην Σιγκαπούρη προς $21 εκ. Στον ίδιο ευρύτερο τομέα πουλήθηκαν τα παλαιότερα woodchip carriers ‘GYN YOH’ 43,117 DWT (1988 Oshima) σε άγνωστους προς $ 8 εκ. και ‘DIXIEMAIDEN’ 44,679 DWT (1991 Sanoyas) σε Κινέζους προς $ 9,8 εκ.

✏ Οι περισσότερες συναλλαγές έγιναν στην μικρή και πιο ανθεκτική στην πτώση της ναυλαγοράς κατηγορία, στην οποία φημολογείται ότι σημειώθηκε η συναλλαγή του επταημέρου . Μεταπωλήθηκαν σε Έλληνες subject IPO 6X32,700 DWT (2011-2012 Jiangmen Nanyang) προς $ 30 εκ. το καθένα. Στον ηλικιακό.....αντίποδα, πουλήθηκαν τα ‘ALWADI AL GADEED’ και ‘WADI HALFA’ 31,957 DWT (1985 Hyundai) σε άγνωστους προς $7,5 εκ το καθένα, το‘EFFORT ONE’ 28,234 DWT (1983 Dalian) σε Κορεάτες προς $ 4,3 εκ., το ‘CAPETAN MICHALIS’ 29,003 DWT (1981 Hakodate) σε άγνωστους προς $ 4,1 εκ., και τα ‘ENTERPRISE’ 27,499 DWT (1978 Oshima ) / ‘TRIUMPH’ 27,388 DWT (1978 Koyo) που πουλήθηκαν στην Benelec προς $3,4 εκ. το καθένα. Τέλος, τα mini con/bulkers ‘F BLUE’ και ‘F SPIRIT’ 9,370 DWT (1994/95 Varna) πουλήθηκαν στην Ινδία προς $ 5,6 εκ. το καθένα.

✏ Δεν σημειώθηκε κατά το περασμένο τουλάχιστον 12 μηνο πώληση “μικρού” double/double VLCC 15 ετών για να συγκριθεί με την πώληση τώρα του ‘TAJIMA’ 265,539 DWT (1996 IHI) προς $ 27,5 εκ. στην Dynacom.
Είχαν σημειωθεί όμως πωλήσεις συνομήλικων περίπου αλλά 300,000 DWT προς $ 45 εκ. To Suezmax
‘AFRODITI’ 167,000 DWT (2/2011 Hyundai Samho) πουλήθηκε σε Έλληνες προς $ 67 εκ. Συγκριτικά, τον Νοέμβριο 2010 είχαν πουληθεί 4Χ158,000 DWT (2 &3Q 2011 Samsung) en bloc προς $70 εκ. το καθένα. Στην ίδια κατηγορία πουλήθηκε το ‘OLINDA’ 149,258 DWT(1996 Fincantieri) σε άγνωστους προς $ 19 εκ. Το double/double Aframax Crude/Prod. ‘OKEANIS’ 106,547 DWT (1997 NKK) πουλήθηκε στο Bangladesh προς $19,3 εκ., τιμή αρκετά σκληρή, αφού τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε πουληθεί το μικρότερο μεν αλλά 1 χρόνο παλαιότερο ‘MORNING GLORY III’ 98,743 DWT (1996 Onomichi) μόνο $ 14 εκ. Το IMO II/III ‘CAPE BILBAO’ 40,327 DWT (2006 Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα επίπεδα Δεκεμβρίου προς $27 εκ. αλλά χαμηλότερα από τα επίπεδα Νοεμβρίου. Τέλος, το double hull IMO III ‘JOSE BRIGHT’ 32,442 DWT (1993 Kherson) πουλήθηκε σε άγνωστους προς $ 6,5 εκ.

Τα Containerships ‘CMA CGM KINGFISHER’ και ‘CMA CGM MARLIN’ 65,949 DWT (2007 Hyundai) πουλήθηκαν σε άγνωστους προς $52,5 εκ. το καθένα με 3 χρόνια TCB προς $23,000/ ημέρα. Προ τριμήνου είχαν πουληθεί αδελφά συνομήλικα στην ίδια τιμή αλλά με 2 χρόνια TCB προς $ 24,500/ημέρα.

Το ‘OOCL MELBOURNE’ 43,093 DWT (2003 Koyo) πουλήθηκε σε άγνωστους προς $ 27 εκ., όσο περίπου είχε πουληθεί προ μηνός το συνομήλικο αδελφό ‘OOCL XIAMEN’.

Η Costamare αγόρασε τα ‘ORANJE’ 29,651 DWT (1991 Uljanic) προς $ 7,5 εκ. και ‘FOREVER PROSPERITY’ 22,183 DWT (1996 Gdansk) προς $ 9,5 εκ. Τέλος, αγοραστές της Άπω Ανατολής πλήρωσαν $ 13 εκ. για το ‘NORDRIVER’ 22,420 DWT (1997 Stetin) και $10,25 εκ. για το ‘CAROLIN SCHULTE’ 10,935 DWT (1999 Weihai).

ΑΠΟ-http://www.marinews.gr/

ΑΠΟ-http://www.marinews.gr/  Ανάλυση: G.Moundreas SA

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.