Μία καινοτόμο πρωτοβουλία υψηλής κοινωνικής ευθύνης της εφοπλιστικής κοινότητας δημοσιοποίησε πριν από λίγο η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Πρόκειται για μία έκδοση στην οποία περιλαμβάνονται όλες οι διεθνείς κανονιστικές ρυθμίσεις που ισχύουν για τη ναυτιλία και αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η έκδοση έρχεται να διαλύσει δυο μύθους και αναδείξει και μία πρόκληση. Ο πρώτος μύθος είναι ότι η ναυτιλία είναι ανέλεγκτη. “Ότι οι πλοιοκτήτες είναι "πειρατές".
Στην έκδοση περιλαμβάνονται 15 διεθνείς συμβάσεις που καθορίζουν υποχρεώσεις της ναυτιλίας για την προστασία του περιβάλλοντος (θαλάσσια ύδατα, εκπομπές αερίων, ατυχήματα, ναυάγια, κ.λ.π.), τέσσερις κώδικες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορούν σε θέματα διαχείρισης πρόληψης, επτά οδηγίες και κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έντεκα κανονισμοί-οδηγίες των συλλογικών φορέων της ναυτιλίας που αφορούν στην αυτορύθμιση του κλάδου σε διάφορα θέματα όπως π.χ. η μετάγγιση καυσίμων από πλοίο σε ποίο, η λειτουργία ενός δεξαμενόπλοιου κ.λ.π.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η διεθνής ναυτιλία, εάν δεν θεωρηθεί ότι ρυθμίζεται υπερβολικά, είναι πάντως επαρκώς ρυθμισμένη.
Ο πρωταρχικός στόχος της ναυτιλίας είναι η σωστή εφαρμογή του θεσμικού καθεστώτος.Ο δεύτερος μύθος είναι ότι η ναυτιλία ρυπαίνει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κλάδο.
Όσο και εάν φαίνεται παράξενο η Ομάδα Εμπειρογνωμόνων για τις Επιστημονικές Πτυχές της Θαλάσσιας Ρύπανσης των Ηνωμένων Εθνών (GESAMP) υπολόγισε ότι οι απορρίψεις από την ξηρά (λύματα, βιομηχανικές απορροές και αστικές/ποτάμιες εκροές) και ατμοσφαιρικές είσοδοι από χερσαίες βιομηχανικές πηγές ανέρχονται περίπου στο 77% της θαλάσσιας ρύπανσης που προέρχεται από ανθρώπινες δραστηριότητες.
Σε αντίθεση, οι ναυτιλιακές μεταφορές είναι υπεύθυνες μόνο για το 12% του συνόλου.
Επίσης οι ποσότητες πετρελαίου που μεταφέρονται δια θαλάσσης αυξήθηκαν από 1.600 εκατομμύρια τόνους το 1992 σε περισσότερο από 2.400 εκατομμύρια τόνους το 2008.
Περισσότερα από 34 .000 εκατομμύρια τόννοι μεταφέρθηκαν την περίοδο των 16 ετών.
Σε αντίθεση, ο αριθμός των μεγάλων ρυπάνσεων με πετρέλαιο την ίδια περίοδο δείχνει σταθερή μείωση.
Ο μέσος όρος για την δεκαετία του 2000 είναι μικρότερος από το μισό του μέσου όρου της δεκαετίας 1990 και μόλις το ένα όγδοο του μέσου όρου της δεκαετίας 1970.
Επίσης μετρούμενες οι εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου ανά τονοχιλιόμετρο αποδεικνύεται ότι ένα βαρύ φορτηγό όχημα με ρυμουλκό εκπέμπει 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος ανά χιλιόμετρο, ενώ ένα φορτηγό πλοίο άνω των 8.000 dwt μόλις ν15 γραμμάρια και ένα αεροπλάνο 540 γραμμάρια.
Η πρόκληση αφορά τη ναυτιλία και τις προσπάθειες της για περαιτέρω βελτίωση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς με δεδομένο ότι ο ρόλος της στο παγκόσμιο εμπόριο θα αυξάνεται στο μέλλον.
Από την άποψη αυτή η πρόταση που καταθέτει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την συμβολή της ναυτιλίας στην μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου με την δημιουργία Διεθνούς Κεφαλαίου για τις εκπομπές GHG από τα πλοία (GHG Fund) είναι μία πρόταση λειτουργικά εφαρμόσιμη, υπηρετεί τον υγιή ανταγωνισμό και έχει πρακτικά αποτελέσματα στην προσπάθεια για μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακος.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Πρόκειται για μία έκδοση στην οποία περιλαμβάνονται όλες οι διεθνείς κανονιστικές ρυθμίσεις που ισχύουν για τη ναυτιλία και αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η έκδοση έρχεται να διαλύσει δυο μύθους και αναδείξει και μία πρόκληση. Ο πρώτος μύθος είναι ότι η ναυτιλία είναι ανέλεγκτη. “Ότι οι πλοιοκτήτες είναι "πειρατές".
Στην έκδοση περιλαμβάνονται 15 διεθνείς συμβάσεις που καθορίζουν υποχρεώσεις της ναυτιλίας για την προστασία του περιβάλλοντος (θαλάσσια ύδατα, εκπομπές αερίων, ατυχήματα, ναυάγια, κ.λ.π.), τέσσερις κώδικες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορούν σε θέματα διαχείρισης πρόληψης, επτά οδηγίες και κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έντεκα κανονισμοί-οδηγίες των συλλογικών φορέων της ναυτιλίας που αφορούν στην αυτορύθμιση του κλάδου σε διάφορα θέματα όπως π.χ. η μετάγγιση καυσίμων από πλοίο σε ποίο, η λειτουργία ενός δεξαμενόπλοιου κ.λ.π.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η διεθνής ναυτιλία, εάν δεν θεωρηθεί ότι ρυθμίζεται υπερβολικά, είναι πάντως επαρκώς ρυθμισμένη.
Ο πρωταρχικός στόχος της ναυτιλίας είναι η σωστή εφαρμογή του θεσμικού καθεστώτος.Ο δεύτερος μύθος είναι ότι η ναυτιλία ρυπαίνει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κλάδο.
Όσο και εάν φαίνεται παράξενο η Ομάδα Εμπειρογνωμόνων για τις Επιστημονικές Πτυχές της Θαλάσσιας Ρύπανσης των Ηνωμένων Εθνών (GESAMP) υπολόγισε ότι οι απορρίψεις από την ξηρά (λύματα, βιομηχανικές απορροές και αστικές/ποτάμιες εκροές) και ατμοσφαιρικές είσοδοι από χερσαίες βιομηχανικές πηγές ανέρχονται περίπου στο 77% της θαλάσσιας ρύπανσης που προέρχεται από ανθρώπινες δραστηριότητες.
Σε αντίθεση, οι ναυτιλιακές μεταφορές είναι υπεύθυνες μόνο για το 12% του συνόλου.
Επίσης οι ποσότητες πετρελαίου που μεταφέρονται δια θαλάσσης αυξήθηκαν από 1.600 εκατομμύρια τόνους το 1992 σε περισσότερο από 2.400 εκατομμύρια τόνους το 2008.
Περισσότερα από 34 .000 εκατομμύρια τόννοι μεταφέρθηκαν την περίοδο των 16 ετών.
Σε αντίθεση, ο αριθμός των μεγάλων ρυπάνσεων με πετρέλαιο την ίδια περίοδο δείχνει σταθερή μείωση.
Ο μέσος όρος για την δεκαετία του 2000 είναι μικρότερος από το μισό του μέσου όρου της δεκαετίας 1990 και μόλις το ένα όγδοο του μέσου όρου της δεκαετίας 1970.
Επίσης μετρούμενες οι εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου ανά τονοχιλιόμετρο αποδεικνύεται ότι ένα βαρύ φορτηγό όχημα με ρυμουλκό εκπέμπει 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος ανά χιλιόμετρο, ενώ ένα φορτηγό πλοίο άνω των 8.000 dwt μόλις ν15 γραμμάρια και ένα αεροπλάνο 540 γραμμάρια.
Η πρόκληση αφορά τη ναυτιλία και τις προσπάθειες της για περαιτέρω βελτίωση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς με δεδομένο ότι ο ρόλος της στο παγκόσμιο εμπόριο θα αυξάνεται στο μέλλον.
Από την άποψη αυτή η πρόταση που καταθέτει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την συμβολή της ναυτιλίας στην μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου με την δημιουργία Διεθνούς Κεφαλαίου για τις εκπομπές GHG από τα πλοία (GHG Fund) είναι μία πρόταση λειτουργικά εφαρμόσιμη, υπηρετεί τον υγιή ανταγωνισμό και έχει πρακτικά αποτελέσματα στην προσπάθεια για μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακος.
ΑΠΟ-theseanation.gr