Του Μηνά Τσαμόπουλου
Ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να δυναμώνει. Πιο συγκεκριμένα έσπασε τα ο φράγμα των 5.500 φθάνοντας τα 5.508 το 2018 από 5.281 που αριθμούσε πέρσι σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin Reasearch.
Επίσης, αυξήθηκε και η συνολικά χωρητικότητα του στόλου κατά 6,47% ήτοι κατά 25 εκατομμύρια τόνους DW φθάνοντας τα 412,3 εκατομμύρια τόνους από 387,2 το 2017 και 361,9 το 2016.
Ο στόλος των φορτηγών πλοίων άνω των 20.000 τόνων αυξήθηκε κατά 192 «κομμάτια» ενώ αυξήθηκε κατά 15,7 εκατομμύρια τα όνους και η χωρητικότητά τους. Τον διαχειρίζονται συνολικά 315 εταιρείες από 313 το 2017.
Ο στόλος από μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , άνω των 20.000 τόνων το καθένα αυξήθηκε κατά τέσσερα πλοία. Υπάρχουν 34 ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που διαχειρίζονται μεγάλα containers. Είναι ο μεγαλύτερος αριθμός εταιρειών από το 2013. Η συνολική όμως η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 23 εκατομμύρια τόνους.
Η ενίσχυση του στόλου δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας άνω των 20.000 τόνων συνεχίζει να αυξάνει. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου ανέβηκε από τα 149,5 εκατομμύρια στα 159 εκατομμύρια τόνους DW. Ο αριθμός δεξαμενόπλοιων αυτής της κατηγορίας αυξήθηκε από τα 1.004 τα ο 2017 στα 1.048 το 2018.
Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς πετρελαϊκού φυσικού αερίου-LPG, μειώθηκαν αριθμητικά από 76 το 2017 στα 65 το 2018. Η συνολική τους χωρητικότητα από τα 3,7 εκατομμύρια μειώθηκε στα 2,8 εκατ.
Τα μεγάλα LNG-πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν από 82 το 2017 σε 105 το 2018. Ανοδική πορεία ακολούθησε και η χωρητικότητα από τα 7,1 εκατομμύρια τόνους στους 8,9 εκατομμύρια DW. Αυξήθηκαν επίσης και οι εταιρείες με στόλο από LNG φθάνοντας πλέον τις 13 από 8 το 2017. Ο μέσος όρος ηλικία ςτ ου στόλου είναι 5,3 έτη από 3,7 το 2017. ΠΗΓΗ:www.newmoney.gr-www.msn.com/el-gr
Ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να δυναμώνει. Πιο συγκεκριμένα έσπασε τα ο φράγμα των 5.500 φθάνοντας τα 5.508 το 2018 από 5.281 που αριθμούσε πέρσι σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin Reasearch.
Επίσης, αυξήθηκε και η συνολικά χωρητικότητα του στόλου κατά 6,47% ήτοι κατά 25 εκατομμύρια τόνους DW φθάνοντας τα 412,3 εκατομμύρια τόνους από 387,2 το 2017 και 361,9 το 2016.
Ο στόλος των φορτηγών πλοίων άνω των 20.000 τόνων αυξήθηκε κατά 192 «κομμάτια» ενώ αυξήθηκε κατά 15,7 εκατομμύρια τα όνους και η χωρητικότητά τους. Τον διαχειρίζονται συνολικά 315 εταιρείες από 313 το 2017.
Ο στόλος από μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , άνω των 20.000 τόνων το καθένα αυξήθηκε κατά τέσσερα πλοία. Υπάρχουν 34 ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που διαχειρίζονται μεγάλα containers. Είναι ο μεγαλύτερος αριθμός εταιρειών από το 2013. Η συνολική όμως η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 23 εκατομμύρια τόνους.
Η ενίσχυση του στόλου δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας άνω των 20.000 τόνων συνεχίζει να αυξάνει. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου ανέβηκε από τα 149,5 εκατομμύρια στα 159 εκατομμύρια τόνους DW. Ο αριθμός δεξαμενόπλοιων αυτής της κατηγορίας αυξήθηκε από τα 1.004 τα ο 2017 στα 1.048 το 2018.
Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς πετρελαϊκού φυσικού αερίου-LPG, μειώθηκαν αριθμητικά από 76 το 2017 στα 65 το 2018. Η συνολική τους χωρητικότητα από τα 3,7 εκατομμύρια μειώθηκε στα 2,8 εκατ.
Τα μεγάλα LNG-πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν από 82 το 2017 σε 105 το 2018. Ανοδική πορεία ακολούθησε και η χωρητικότητα από τα 7,1 εκατομμύρια τόνους στους 8,9 εκατομμύρια DW. Αυξήθηκαν επίσης και οι εταιρείες με στόλο από LNG φθάνοντας πλέον τις 13 από 8 το 2017. Ο μέσος όρος ηλικία ςτ ου στόλου είναι 5,3 έτη από 3,7 το 2017. ΠΗΓΗ:www.newmoney.gr-www.msn.com/el-gr