Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζουν μέσα στο 2011 το «ράλι» των επενδύσεων σε εξειδικευμένου τύπου πλοία, όπως τα LNG carriers, οι Ελληνες εφοπλιστές.
Οι κλασικές, για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, αγορές όπως είναι το χύδην ξηρό φορτίο, αλλά και τα δεξαμενόπλοια βρίσκονται τα τελευταία χρόνια υπό μεγάλη πίεση.
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα αντιλαμβανόμενη για άλλη μια φορά έγκαιρα τις νέες προκλήσεις, εισέρχεται δυναμικά σε έναν τομέα που αναμένεται να διαδραματίσει τα επόμενα χρόνια πρωταγωνιστικό ρόλο στις ενεργειακές αγορές, το φυσικό αέριο.
Σε μία περίοδο μάλιστα που όλο και περισσότερες χώρες σχεδιάζουν να επενδύσουν στη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου για να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες.
Τελευταία προσθήκη στο «γαϊτανάκι» παραγγελιών LNG Carriers που έχουν στήσει φέτος οι Ελληνες πλοιοκτήτες αποτελεί η παραγγελία δύο ακόμα πλοίων από τον κ. Γιώργο Προκοπίου στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy, αξίας 400 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία του κ. Προκοπίου, η Dynagas, τον προηγούμενο Απρίλιο είχε συμφωνήσει με τα ίδια ναυπηγεία για την κατασκευή δύο LNG carriers 155.000 cbm το ένα, και τώρα επανήλθε με άλλα δύο, ενώ έχει σε ενέργεια ακόμα τέσσερα.
Προηγήθηκαν τους τελευταίους μήνες η Cardiff Marine του κ. Γιώργου Οικονόμου, που επενδύει ταυτόχρονα, μέσω της εισηγμένης, στις χρηματιστηριακές αγορές των ΗΠΑ, ναυτιλιακής εταιρείας Dryships, και σε μία άλλη ειδική κατηγορία πλοίων, τα drillships, που ήρθε σε συμφωνία με τα ναυπηγεία της Daewoo για την κατασκευή τεσσάρων LNG'c αξίας 850 εκατ. δολαρίων.
Επίσης ο κ. Ντίνος Μαρτίνος με τη Thenamaris συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Samsung για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ., με παράδοση το τέλος του 2013 και τις αρχές του 2014.
Αλλά και ο όμιλος Αγγελικούση «τρέχει» ένα ναυπηγικό πρόγραμμα άνω των 2 δισ. δολαρίων για τη ναυπήγηση 11 πλοίων, έχοντας ήδη 5 εν ενεργεία στο στόλο του στα ναυπηγεία της Hyundai και της Daewoo. Επίσης, τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία στη Samsung, μεταφορικής ικανότητας 155.000 κ.μ., έχει ήδη και η GasLog του Πήτερ Λιβανού.
Στην αγορά των LNG δραστηριοποιείται και ο όμιλος Τσάκου με ένα πλοίο, ενώ σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα ναυπηγεία Hanjin Heavy Industries για νέες ναυπηγήσεις LNG carriers.
Τα LNG carriers
Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ανέρχεται σε 354, ενώ τα υπό ναυπήγηση πλοία φτάνουν μέχρι τώρα τα 51. Μάλιστα το πρώτο εξάμηνο του 2010 ήταν 23 και στο πρώτο εξάμηνο του 2011 είχαν φτάσει τα 48. Αυτό σημαίνει ότι το βιβλίο παραγγελιών είναι ακόμα σχετικά μικρό σε σχέση με τον εν ενεργεία στόλο, την ίδια περίοδο που οι προοπτικές του συγκεκριμένου κλάδου είναι θετικές.
Τα ναυπηγεία
Η κάθετη πτώση στις νέες παραγγελίες bulkers και δεξαμενόπλοιων και η ταυτόχρονη επενδυτική στροφή σε εξειδικευμένου τύπου πλοία φαίνεται ότι αλλάζουν τις ισορροπίες στον ανταγωνισμό της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Η Κίνα, που τα τελευταία χρόνια είχε πάρει τα πρωτεία από την Νότια Κορέα λόγω του χαμηλού κόστους κατασκευής, τώρα μένει πίσω αφού οι κινεζικές κλίνες δεν είναι έτοιμες σε μεγάλο ποσοστό να ανταγωνιστούν την Κορέα σε αυτό το επίπεδο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες προτιμούν τα κορεατικά ναυπηγεία για να κατασκευάσουν LNG carriers, drillships η ακόμα και mega containerships.
Με δεδομένο ότι η κατασκευή των πλοίων αυτών έχει πολύ υψηλό κόστος, η ναυπηγική βιομηχανία της Κορέας ξεπέρασε στο εξάμηνο του 2011 την αντίστοιχη κινεζική σε ύψος παραγγελιών. Για παράδειγμα ένα LNG carrier στοιχίζει περίπου 200 εκατ. δολάρια, τέσσερις φορές περισσότερο από ένα capesize bulker. Ειδικότερα τα κορεατικά ναυπηγεία δέχθηκαν παραγγελίες ύψους 31,4 δισ. δολαρίων στο πρώτο εξάμηνο του 2011 ενώ τα κινεζικά 8,8 δισ. δολαρίων.
ΑΠΟ-marinews.gr
Source Naftemporiki
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Οι κλασικές, για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, αγορές όπως είναι το χύδην ξηρό φορτίο, αλλά και τα δεξαμενόπλοια βρίσκονται τα τελευταία χρόνια υπό μεγάλη πίεση.
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα αντιλαμβανόμενη για άλλη μια φορά έγκαιρα τις νέες προκλήσεις, εισέρχεται δυναμικά σε έναν τομέα που αναμένεται να διαδραματίσει τα επόμενα χρόνια πρωταγωνιστικό ρόλο στις ενεργειακές αγορές, το φυσικό αέριο.
Σε μία περίοδο μάλιστα που όλο και περισσότερες χώρες σχεδιάζουν να επενδύσουν στη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου για να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες.
Τελευταία προσθήκη στο «γαϊτανάκι» παραγγελιών LNG Carriers που έχουν στήσει φέτος οι Ελληνες πλοιοκτήτες αποτελεί η παραγγελία δύο ακόμα πλοίων από τον κ. Γιώργο Προκοπίου στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy, αξίας 400 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία του κ. Προκοπίου, η Dynagas, τον προηγούμενο Απρίλιο είχε συμφωνήσει με τα ίδια ναυπηγεία για την κατασκευή δύο LNG carriers 155.000 cbm το ένα, και τώρα επανήλθε με άλλα δύο, ενώ έχει σε ενέργεια ακόμα τέσσερα.
Προηγήθηκαν τους τελευταίους μήνες η Cardiff Marine του κ. Γιώργου Οικονόμου, που επενδύει ταυτόχρονα, μέσω της εισηγμένης, στις χρηματιστηριακές αγορές των ΗΠΑ, ναυτιλιακής εταιρείας Dryships, και σε μία άλλη ειδική κατηγορία πλοίων, τα drillships, που ήρθε σε συμφωνία με τα ναυπηγεία της Daewoo για την κατασκευή τεσσάρων LNG'c αξίας 850 εκατ. δολαρίων.
Επίσης ο κ. Ντίνος Μαρτίνος με τη Thenamaris συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Samsung για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ., με παράδοση το τέλος του 2013 και τις αρχές του 2014.
Αλλά και ο όμιλος Αγγελικούση «τρέχει» ένα ναυπηγικό πρόγραμμα άνω των 2 δισ. δολαρίων για τη ναυπήγηση 11 πλοίων, έχοντας ήδη 5 εν ενεργεία στο στόλο του στα ναυπηγεία της Hyundai και της Daewoo. Επίσης, τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία στη Samsung, μεταφορικής ικανότητας 155.000 κ.μ., έχει ήδη και η GasLog του Πήτερ Λιβανού.
Στην αγορά των LNG δραστηριοποιείται και ο όμιλος Τσάκου με ένα πλοίο, ενώ σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα ναυπηγεία Hanjin Heavy Industries για νέες ναυπηγήσεις LNG carriers.
Τα LNG carriers
Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ανέρχεται σε 354, ενώ τα υπό ναυπήγηση πλοία φτάνουν μέχρι τώρα τα 51. Μάλιστα το πρώτο εξάμηνο του 2010 ήταν 23 και στο πρώτο εξάμηνο του 2011 είχαν φτάσει τα 48. Αυτό σημαίνει ότι το βιβλίο παραγγελιών είναι ακόμα σχετικά μικρό σε σχέση με τον εν ενεργεία στόλο, την ίδια περίοδο που οι προοπτικές του συγκεκριμένου κλάδου είναι θετικές.
Τα ναυπηγεία
Η κάθετη πτώση στις νέες παραγγελίες bulkers και δεξαμενόπλοιων και η ταυτόχρονη επενδυτική στροφή σε εξειδικευμένου τύπου πλοία φαίνεται ότι αλλάζουν τις ισορροπίες στον ανταγωνισμό της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Η Κίνα, που τα τελευταία χρόνια είχε πάρει τα πρωτεία από την Νότια Κορέα λόγω του χαμηλού κόστους κατασκευής, τώρα μένει πίσω αφού οι κινεζικές κλίνες δεν είναι έτοιμες σε μεγάλο ποσοστό να ανταγωνιστούν την Κορέα σε αυτό το επίπεδο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες προτιμούν τα κορεατικά ναυπηγεία για να κατασκευάσουν LNG carriers, drillships η ακόμα και mega containerships.
Με δεδομένο ότι η κατασκευή των πλοίων αυτών έχει πολύ υψηλό κόστος, η ναυπηγική βιομηχανία της Κορέας ξεπέρασε στο εξάμηνο του 2011 την αντίστοιχη κινεζική σε ύψος παραγγελιών. Για παράδειγμα ένα LNG carrier στοιχίζει περίπου 200 εκατ. δολάρια, τέσσερις φορές περισσότερο από ένα capesize bulker. Ειδικότερα τα κορεατικά ναυπηγεία δέχθηκαν παραγγελίες ύψους 31,4 δισ. δολαρίων στο πρώτο εξάμηνο του 2011 ενώ τα κινεζικά 8,8 δισ. δολαρίων.
ΑΠΟ-marinews.gr
Source Naftemporiki
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr