Toν «κώδωνα του κινδύνου» για τις λεπτές ισορροπίες στη ναυτιλιακή αγορά, που είναι πολύ εύκολο να διαταραχθούν από τις αλλεπάλληλες ναυπηγήσεις νέων πλοίων, κρούουν με μια μία φωνή όλοι οι αναλυτές, αλλά ακόμα και στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σε μία πολύ ρευστή περίοδο για την παγκόσμια οικονομία, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επιδοθεί σε ένα ράλι ναυπηγήσεων, αφού και οι τιμές που δίνουν τα ναυπηγεία είναι σε καλά επίπεδα και πολύ χαμηλότερες σε σχέση με τα ιστορικά ρεκόρ των τιμών την διετία 2008 και 2009.
Αυτή την περίοδο σχετικά λοιπόν με την προσφορά, είναι μάλλον ακριβείς οι πληροφορίες ότι το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών αποτελεί το 46% του υπάρχοντος τονάζ. Με την εύλογη υπόθεση ότι θα παραδοθεί σε τρία χρόνια, έχουμε ακαθάριστη μέση αύξηση 15% περίπου/χρόνο.
Μοναδική λύση που προτείνουν τόσο οι έλληνες αναλυτές όσο και οι διεθνείς οίκοι, είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες να πουλήσουν τα παλιότερα πλοία του στόλου τους για «σκραπ» και να δείξουν αυτοσυγκράτηση στις νέες επενδύσεις έχοντας πάντα προϋπολογίσει την διατήρηση της ισορροπίας ανάμεσα στην προσφορά και ζήτηση χωρητικότητας.
Επειδή όμως και το πιο έντονο κύμα διαλύσεων δεν υπερβαίνει ιστορικά ετησίως το 5% του παγκόσμιου τονάζ, προκύπτει ότι η καθαρή αύξηση κινείται με ετήσιο ρυθμό τουλάχιστον 10% . Ίσως να χρειαστεί μία επιτάχυνση των διαδικασιών προκειμένου να μην υπάρξουν φαινόμενα ακόμα και εσωτερικού ανταγωνισμού. Ένα μεγάλης ηλικίας πλοίο δηλαδή χωρίς χρέη και δάνεια να ανταγωνίζεται νεότευκτο πλοίο της ίδιας εταιρείας που χρειάζεται όμως να αποπληρώνει τον δανεισμό του. Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Moοdy’s Investors Service, η ζήτηση για ναυτιλιακές υπηρεσίες αναμένεται να παραμείνει σταθερή κατά τη διάρκεια του έτους με την αρωγή των θετικών τάσεων του παγκοσμίου εμπορίου, αλλά οι επικρατούσες συνθήκες στον κλάδο ενδεχομένως να επιδεινωθούν τους προσεχείς 12 - 18 μήνες. Οι προοπτικές μεταβλήθηκαν από θετικές, σύμφωνα με την προηγούμενη εκτίμηση, σε αρνητικές κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης υπερπροσφοράς χωρητικότητας
Αλλά και ο οίκος Jefferies ς αναμένει πτώση των ναύλων στα σούπερ τάνκερ στα 16.000 δολάρια την ημέρα για το τρίτο τρίμηνο, αντί των 53.000 δολαρίων ημερησίως που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση. Αναφορικά με το τελευταίο τρίμηνο του έτους ο ημερήσιος ναύλος για τα πλοία VLCC εκτιμάται ότι θα φθάσει στα 40.000 δολάρια αντί των 65.000 δολαρίων που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση.
ΑΠΟ-marinews.gr
Σε μία πολύ ρευστή περίοδο για την παγκόσμια οικονομία, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επιδοθεί σε ένα ράλι ναυπηγήσεων, αφού και οι τιμές που δίνουν τα ναυπηγεία είναι σε καλά επίπεδα και πολύ χαμηλότερες σε σχέση με τα ιστορικά ρεκόρ των τιμών την διετία 2008 και 2009.
Αυτή την περίοδο σχετικά λοιπόν με την προσφορά, είναι μάλλον ακριβείς οι πληροφορίες ότι το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών αποτελεί το 46% του υπάρχοντος τονάζ. Με την εύλογη υπόθεση ότι θα παραδοθεί σε τρία χρόνια, έχουμε ακαθάριστη μέση αύξηση 15% περίπου/χρόνο.
Μοναδική λύση που προτείνουν τόσο οι έλληνες αναλυτές όσο και οι διεθνείς οίκοι, είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες να πουλήσουν τα παλιότερα πλοία του στόλου τους για «σκραπ» και να δείξουν αυτοσυγκράτηση στις νέες επενδύσεις έχοντας πάντα προϋπολογίσει την διατήρηση της ισορροπίας ανάμεσα στην προσφορά και ζήτηση χωρητικότητας.
Επειδή όμως και το πιο έντονο κύμα διαλύσεων δεν υπερβαίνει ιστορικά ετησίως το 5% του παγκόσμιου τονάζ, προκύπτει ότι η καθαρή αύξηση κινείται με ετήσιο ρυθμό τουλάχιστον 10% . Ίσως να χρειαστεί μία επιτάχυνση των διαδικασιών προκειμένου να μην υπάρξουν φαινόμενα ακόμα και εσωτερικού ανταγωνισμού. Ένα μεγάλης ηλικίας πλοίο δηλαδή χωρίς χρέη και δάνεια να ανταγωνίζεται νεότευκτο πλοίο της ίδιας εταιρείας που χρειάζεται όμως να αποπληρώνει τον δανεισμό του. Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Moοdy’s Investors Service, η ζήτηση για ναυτιλιακές υπηρεσίες αναμένεται να παραμείνει σταθερή κατά τη διάρκεια του έτους με την αρωγή των θετικών τάσεων του παγκοσμίου εμπορίου, αλλά οι επικρατούσες συνθήκες στον κλάδο ενδεχομένως να επιδεινωθούν τους προσεχείς 12 - 18 μήνες. Οι προοπτικές μεταβλήθηκαν από θετικές, σύμφωνα με την προηγούμενη εκτίμηση, σε αρνητικές κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης υπερπροσφοράς χωρητικότητας
Αλλά και ο οίκος Jefferies ς αναμένει πτώση των ναύλων στα σούπερ τάνκερ στα 16.000 δολάρια την ημέρα για το τρίτο τρίμηνο, αντί των 53.000 δολαρίων ημερησίως που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση. Αναφορικά με το τελευταίο τρίμηνο του έτους ο ημερήσιος ναύλος για τα πλοία VLCC εκτιμάται ότι θα φθάσει στα 40.000 δολάρια αντί των 65.000 δολαρίων που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση.
ΑΠΟ-marinews.gr