Ενώ ο BDI έχει παρουσιάσει μία αυξητική πορεία που όπως προαναφέραμε οφείλεται πιο πολύ στα Capes οι γνώμες των αναλυτών διίστανται για την πορεία της ναυλαγοράς σε βραχύ-μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Η γενικότερη πτώση των τιμών, ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, με μεγαλύτερη πτώση στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ, όπως επίσης και η πτώση των τιμών των New Buildings δημιουργεί αγοραστικές ευκαιρίες παρά την παρούσα δύσκολη παγκόσμια οικονομική συγκυρία.
✏ Το Cape ‘BEGONIA’ 180.265 DWT (2005 – Imabari) πουλήθηκε στη τιμή των $ 33,5 εκ. Το Cape ‘LOWLANDS PROSPERITY’ 169.229 DWT (2001 – Samho) πουλήθηκε στα $ 29 εκ., πάνω από 30% μείωση τιμής με την αντίστοιχη πράξη του Ιανουαρίου όπου το ‘FORMOSABULK ENERGY’ 170.089 DWT (2002 – Japan) έκλεισε στα $ 42 εκ. Αντίστοιχα, το ‘SUMA’ 149,380 DWT (2001 – China) έκλεισε στα $ 14 εκ. με μείωση 12,5% από το ‘SUZAKU’ 148.535 DWT (1994 – Korea) που έγινε στα $ 16 εκ. τον Ιούνιο του 2011.
✏ Στα Panamax, το ‘CONTI SPINELL’ 75.200 DWT (2011 – China) πουλήθηκε στα $ 30,3 εκ. (resale). Το ‘TORO’ 73.034 DWT (1995 – Samsung) και το ‘PEQUOT’ 70.165 DWT (1996 – Samsung) πουλήθηκαν στα 15 εκ. και 15,3 εκ αντίστοιχα όταν το ‘MARIA BOTTIGLIERI’ 75.264 DWT (1995 – Denmark) πουλήθηκε τον Ιούλιο περίπου 12% περισσότερο στα $ 17 εκ. Το ‘ALKMAN’ 66.221 DWT (1985 Namura) έκλεισε στα $ 8 εκ. ίδια τιμή με το ‘MINOAN EURO’ 64.155 DWT (1984 Denmark) που τον Ιούνιο έφυγε στα $ 7,8 εκ.
✏ Στα δεξαμενόπλοια, το ‘HELLESPONT TRUST’ 147.262 DWT (1999 – Samsung) πουλήθηκε στα $ 24.45 εκ., πώληση η οποία επιβλήθηκε από την τράπεζα. Αντίστοιχη πράξη ήταν το ‘CAP LAURENT’ 147.436 DWT (1998 – Korea) το οποίο πουλήθηκε τον Ιούνιο στα $ 25 εκ. Το ‘HIGH CENTURY’ 48.676 DWT (2006 – Japan) έκλεισε στα $ 27 εκ., τιμή η οποία φαίνεται λογική αφού το ‘STAVANGER EAGLE’ 45.898 DWT (2004 – Japan), 2 χρόνια παλαιότερο και μικρότερο, πουλήθηκε πρόσφατα στα $ 24 εκ. Το ‘CLIPPER CARIBE’ 14.246 DWT (2005 – Japan) έκλεισε στα $ 15 εκ. Το ‘AUDACITY’ 3.778 DWT (1997 – Korea) πουλήθηκε στα $ 2,4 εκ. και το ‘NECATIS’ 3.165 DWT (1999 – Korea) το οποίο πουλήθηκε με P+C terms και δεν αναφέρεται η τιμή.
ΑΠΟ-marinews.gr
Ανάλυση
G.Moundreas SA
✏ Το Cape ‘BEGONIA’ 180.265 DWT (2005 – Imabari) πουλήθηκε στη τιμή των $ 33,5 εκ. Το Cape ‘LOWLANDS PROSPERITY’ 169.229 DWT (2001 – Samho) πουλήθηκε στα $ 29 εκ., πάνω από 30% μείωση τιμής με την αντίστοιχη πράξη του Ιανουαρίου όπου το ‘FORMOSABULK ENERGY’ 170.089 DWT (2002 – Japan) έκλεισε στα $ 42 εκ. Αντίστοιχα, το ‘SUMA’ 149,380 DWT (2001 – China) έκλεισε στα $ 14 εκ. με μείωση 12,5% από το ‘SUZAKU’ 148.535 DWT (1994 – Korea) που έγινε στα $ 16 εκ. τον Ιούνιο του 2011.
✏ Στα Panamax, το ‘CONTI SPINELL’ 75.200 DWT (2011 – China) πουλήθηκε στα $ 30,3 εκ. (resale). Το ‘TORO’ 73.034 DWT (1995 – Samsung) και το ‘PEQUOT’ 70.165 DWT (1996 – Samsung) πουλήθηκαν στα 15 εκ. και 15,3 εκ αντίστοιχα όταν το ‘MARIA BOTTIGLIERI’ 75.264 DWT (1995 – Denmark) πουλήθηκε τον Ιούλιο περίπου 12% περισσότερο στα $ 17 εκ. Το ‘ALKMAN’ 66.221 DWT (1985 Namura) έκλεισε στα $ 8 εκ. ίδια τιμή με το ‘MINOAN EURO’ 64.155 DWT (1984 Denmark) που τον Ιούνιο έφυγε στα $ 7,8 εκ.
✏ Στα δεξαμενόπλοια, το ‘HELLESPONT TRUST’ 147.262 DWT (1999 – Samsung) πουλήθηκε στα $ 24.45 εκ., πώληση η οποία επιβλήθηκε από την τράπεζα. Αντίστοιχη πράξη ήταν το ‘CAP LAURENT’ 147.436 DWT (1998 – Korea) το οποίο πουλήθηκε τον Ιούνιο στα $ 25 εκ. Το ‘HIGH CENTURY’ 48.676 DWT (2006 – Japan) έκλεισε στα $ 27 εκ., τιμή η οποία φαίνεται λογική αφού το ‘STAVANGER EAGLE’ 45.898 DWT (2004 – Japan), 2 χρόνια παλαιότερο και μικρότερο, πουλήθηκε πρόσφατα στα $ 24 εκ. Το ‘CLIPPER CARIBE’ 14.246 DWT (2005 – Japan) έκλεισε στα $ 15 εκ. Το ‘AUDACITY’ 3.778 DWT (1997 – Korea) πουλήθηκε στα $ 2,4 εκ. και το ‘NECATIS’ 3.165 DWT (1999 – Korea) το οποίο πουλήθηκε με P+C terms και δεν αναφέρεται η τιμή.
ΑΠΟ-marinews.gr
Ανάλυση
G.Moundreas SA