Και αυτή την εβδομάδα σχετικά μειωμένες ήτανε οι πράξεις στον τομέα των αγοραπωλησιών γιατί το οποιοδήποτε αγοραστικό ενδιαφέρον δύσκολα βρίσκει ανταπόκριση, λόγω έλλειψης πλοίων προς πώληση, καθώς η πρόσφατη άνοδος της ναυλαγοράς δημιουργεί προσδοκίες και έχει προκαλέσει στάση αναμονής στους πωλητές. Να επισημάνουμε ότι αρχίζουμε σιγά-σιγά και παρατηρούμε το φαινόμενο όπου αρκετοί πλοιοκτήτες, λόγω της μεγαλύτερης πτώσης των τιμών των νεότευκτων πλοίων συγκριτικά με τα μεταχειρισμένα, αρχίζουν και εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο του να βάλουν παραγγελία παρά να αγοράσουν παλαιότερο πλοίο.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα νέα designs των νεότευκτων πλοίων έχουν σημαντικά χαμηλότερη ημερήσια κατανάλωση και ως εκ τούτου μεγάλη μείωση του λειτουργικού κόστους που τα κάνει ιδιαίτερα ελκυστικά στους ναυλωτές. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις όμως καθοριστικός παράγοντας, όπως δείχνουν οι αρνητικές εξελίξεις στον χρηματοπιστωτικό κλάδο, θα είναι η εύρεση χρηματοδότησης είτε αυτή αναζητείται μέσω του παραδοσιακού τρόπου, δηλαδή τραπεζική χρηματοδότηση, είτε μέσω ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων. Άρα το συγκριτικό/ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά των second hand η στην αγορά των New Buildings, το έχουν οι εταιρείες που έχουν υγιή κεφαλαιακή βάση/ρευστότητα, προερχόμενη από προηγούμενες χρήσεις, δίνοντας τους τη δυνατότητα να τοποθετηθούν στις επερχόμενες «ευκαιρίες».
✏ Το Cape ‘CAPE WAKABA’ 171.978 DWT (1996 – Kawasaki), πουλήθηκε στα $ 18.35 εκ., περίπου στα ίδια επίπεδα με το ενός χρόνου παλαιότερο ‘NEW BRISK’ 168.421 DWT (1995 – Mitsui) το οποίο πουλήθηκε αρχές Σεπτεμβρίου στα $ 17,5 εκ., αλλά αρκετά χαμηλότερα από την πώληση του Μαρτίου του ‘CAPE AZALEA’ 171.846 DWT (1996 – Nippon) που έκλεισε στα $ 23 εκ.
✏ Το Panamax ‘BUNGA SAGA 9’ 73.104 DWT (1999 – HHI) πουλήθηκε στα $ 16,75 εκ, όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου, το κινέζικο και 2 χρόνια νεότερο ‘MADDALENA D'AMATO’ 74.716 DWT (2001 – Hudong) πουλήθηκε στα $ 18,1.
✏ Στα Supramax, το ‘SANKO SUMMIT’ 50.655 DWT (1999 – Namura) έκλεισε στα $ 16,5 εκ. και το ‘FREE LADY’ 50.246 DWT (2003 – Mitsui) έκλεισε στα $ 21.85 εκ. όταν τον Μάιο το ‘HERON’ 52.827 DWT (2001 – Onomichi) πουλήθηκε στα $ 23,8 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘DRY BEAM’ 46.400 DWT (2005 – Oshima) έκλεισε στα $ 22.4 εκ. Στα tankers γίνανε μόνο 3 πράξεις εκ των οποίων οι δύο ήτανε χημικά και 1 VLCC. Πιο συγκεκριμένα:
✏ To VLCC ‘TAKASE’ 314.250 DWT (1999 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 27 εκ. όταν το ‘DHT PHOENIX’ 307.751 DWT (1999 – DAEWOO) πουλήθηκε τον Ιανουάριο στα $ 55 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘Sichem Peace’ 8.700 DWT (2005 – Usuki) πουλήθηκε στα $ 9,8 εκ. και το ‘Kilstraum’ 4.061 DWT (1988 – Aukra) που έκλεισε στα $ 3,5 εκ.
ΑΠΟ-marinews.gr
Ανάλυση
G.Moundreas SA
Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα νέα designs των νεότευκτων πλοίων έχουν σημαντικά χαμηλότερη ημερήσια κατανάλωση και ως εκ τούτου μεγάλη μείωση του λειτουργικού κόστους που τα κάνει ιδιαίτερα ελκυστικά στους ναυλωτές. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις όμως καθοριστικός παράγοντας, όπως δείχνουν οι αρνητικές εξελίξεις στον χρηματοπιστωτικό κλάδο, θα είναι η εύρεση χρηματοδότησης είτε αυτή αναζητείται μέσω του παραδοσιακού τρόπου, δηλαδή τραπεζική χρηματοδότηση, είτε μέσω ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων. Άρα το συγκριτικό/ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά των second hand η στην αγορά των New Buildings, το έχουν οι εταιρείες που έχουν υγιή κεφαλαιακή βάση/ρευστότητα, προερχόμενη από προηγούμενες χρήσεις, δίνοντας τους τη δυνατότητα να τοποθετηθούν στις επερχόμενες «ευκαιρίες».
✏ Το Cape ‘CAPE WAKABA’ 171.978 DWT (1996 – Kawasaki), πουλήθηκε στα $ 18.35 εκ., περίπου στα ίδια επίπεδα με το ενός χρόνου παλαιότερο ‘NEW BRISK’ 168.421 DWT (1995 – Mitsui) το οποίο πουλήθηκε αρχές Σεπτεμβρίου στα $ 17,5 εκ., αλλά αρκετά χαμηλότερα από την πώληση του Μαρτίου του ‘CAPE AZALEA’ 171.846 DWT (1996 – Nippon) που έκλεισε στα $ 23 εκ.
✏ Το Panamax ‘BUNGA SAGA 9’ 73.104 DWT (1999 – HHI) πουλήθηκε στα $ 16,75 εκ, όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου, το κινέζικο και 2 χρόνια νεότερο ‘MADDALENA D'AMATO’ 74.716 DWT (2001 – Hudong) πουλήθηκε στα $ 18,1.
✏ Στα Supramax, το ‘SANKO SUMMIT’ 50.655 DWT (1999 – Namura) έκλεισε στα $ 16,5 εκ. και το ‘FREE LADY’ 50.246 DWT (2003 – Mitsui) έκλεισε στα $ 21.85 εκ. όταν τον Μάιο το ‘HERON’ 52.827 DWT (2001 – Onomichi) πουλήθηκε στα $ 23,8 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘DRY BEAM’ 46.400 DWT (2005 – Oshima) έκλεισε στα $ 22.4 εκ. Στα tankers γίνανε μόνο 3 πράξεις εκ των οποίων οι δύο ήτανε χημικά και 1 VLCC. Πιο συγκεκριμένα:
✏ To VLCC ‘TAKASE’ 314.250 DWT (1999 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 27 εκ. όταν το ‘DHT PHOENIX’ 307.751 DWT (1999 – DAEWOO) πουλήθηκε τον Ιανουάριο στα $ 55 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘Sichem Peace’ 8.700 DWT (2005 – Usuki) πουλήθηκε στα $ 9,8 εκ. και το ‘Kilstraum’ 4.061 DWT (1988 – Aukra) που έκλεισε στα $ 3,5 εκ.
ΑΠΟ-marinews.gr
Ανάλυση
G.Moundreas SA