Εντείνεται ο προβληματισμός για το που κατευθύνεται η αγορά των containers καθώς οι παραδόσεις για pots panamax πάνω από 10.000 teu, έχουν αυξηθεί δημιουργώντας πονοκέφαλο για το που και πως θα απασχοληθούν.
Από την αρχή του έτους έχουν παραδοθεί 37 πλοία, που αναλογούν περίπου στο μισό των νεότευκτων container που έχουν πέσει στην αγορά. Ως και το τέλος τους 2012 εκτιμάται πως θα προστεθούν άλλα 64.
Από την αρχή του έτους έχουν παραδοθεί containers συνολικής χωρητικότητας 600.000 teu, τα δύο τρίτα των οποίων απασχολούνται στην γραμμές Ασίας Ευρώπης, ενώ το 17% στην γραμμή Ευρώπης Λατινικής Αμερικής, Ωστόσο αρκετά από τα μεγάλα πλοία προβλέπεται να μετακινηθούν μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίας διεύρυνσης του καναλιού του Παναμά, εκτοπίζοντας τα μικρότερα πλοία.
Οι αναλυτές προβλέπουν πως στις γραμμές αυτές, ¶πω Ανατολής Ευρώπη από το 2014 και μετά θα απασχολούνται μόνο μεγάλα πλοία , από 11.000 Teu και πάνω, ενώ στην γραμμή ¶πω Ανατολής Μεσογείου πλοία πάνω από 8.000 teu.
Για το 2011 προβλέπεται να παραδοθούν πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,4 εκ. teu, για το 2012 και 2013 1,8 εκ. teu
Επιπλέον υπάρχει προβληματισμός και για τις αποκαλούμενες περιφερειακές γραμμές, όπως αυτές προς Λατινική Αμερική, και Αφρική, όπου οι εταιρείες αντικαθιστούν πλοία των 6.500 teu με πλοία των 8.500 teu στην γραμμή Ασίας- Δυτικής Λατινικής Αμερικής, (WCSA) και την γραμμή Ευρώπης- Κεντρική Αμερική (ANDEX1/ACSA1) και πλοία των 4.200 teu με πλοία των 6.500 teu στην γραμμή Ευρώπης- Ανατολικών Ακτών της Λατινικής Αμερικής (ANDEX2/ACSA3). Η απότομη αύξηση της χωρητικότητας, που δεν συμπλέει με την αύξηση της ζήτησης θα επιφέρει πιέσεις στα ναύλα εκτιμούν αναλυτές.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Από την αρχή του έτους έχουν παραδοθεί 37 πλοία, που αναλογούν περίπου στο μισό των νεότευκτων container που έχουν πέσει στην αγορά. Ως και το τέλος τους 2012 εκτιμάται πως θα προστεθούν άλλα 64.
Από την αρχή του έτους έχουν παραδοθεί containers συνολικής χωρητικότητας 600.000 teu, τα δύο τρίτα των οποίων απασχολούνται στην γραμμές Ασίας Ευρώπης, ενώ το 17% στην γραμμή Ευρώπης Λατινικής Αμερικής, Ωστόσο αρκετά από τα μεγάλα πλοία προβλέπεται να μετακινηθούν μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίας διεύρυνσης του καναλιού του Παναμά, εκτοπίζοντας τα μικρότερα πλοία.
Οι αναλυτές προβλέπουν πως στις γραμμές αυτές, ¶πω Ανατολής Ευρώπη από το 2014 και μετά θα απασχολούνται μόνο μεγάλα πλοία , από 11.000 Teu και πάνω, ενώ στην γραμμή ¶πω Ανατολής Μεσογείου πλοία πάνω από 8.000 teu.
Για το 2011 προβλέπεται να παραδοθούν πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,4 εκ. teu, για το 2012 και 2013 1,8 εκ. teu
Επιπλέον υπάρχει προβληματισμός και για τις αποκαλούμενες περιφερειακές γραμμές, όπως αυτές προς Λατινική Αμερική, και Αφρική, όπου οι εταιρείες αντικαθιστούν πλοία των 6.500 teu με πλοία των 8.500 teu στην γραμμή Ασίας- Δυτικής Λατινικής Αμερικής, (WCSA) και την γραμμή Ευρώπης- Κεντρική Αμερική (ANDEX1/ACSA1) και πλοία των 4.200 teu με πλοία των 6.500 teu στην γραμμή Ευρώπης- Ανατολικών Ακτών της Λατινικής Αμερικής (ANDEX2/ACSA3). Η απότομη αύξηση της χωρητικότητας, που δεν συμπλέει με την αύξηση της ζήτησης θα επιφέρει πιέσεις στα ναύλα εκτιμούν αναλυτές.
ΑΠΟ-theseanation.gr