Τουρισμός, ηλεκτρονικό εμπόριο και νέα μέσα οι τομείς για έξοδο από την κρίση


Ο τουρισμός, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα νέα μέσα είναι οι τρεις τομείς από τους οποίους οι επιχειρηματίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αναμένουν την έξοδο από την οικονομική κρίση. Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποιήθηκε με την μεθοδολογία των online συνεντεύξεων, μέσω διαδικτύου, από τις 5 ως τις 17 Οκτωβρίου, για λογαριασμό της ηλεκτρονικής εφημερίδας «ka-business», σε 100 επιχειρηματίες και διευθυντικά στελέχη μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων με έδρα στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στο 1ο Πολυσυνέδριο για την καινοτομία και την ανάπτυξη, στη Θεσσαλονίκη, οι κλάδοι που έχουν πληγεί περισσότερο έως σήμερα από την κρίση είναι αυτοί των αυτοκινήτων, των κατασκευών, του λιανεμπορίου και των ΜΜΕ. Η ευρύτερη, άλλωστε, οικονομική κατάσταση έχει πλέον επηρεάσει όλες τις επιχειρήσεις και περισσότερο αυτές που έχουν έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Εξάλλου, διαπιστώθηκε ότι στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του δυσμενούς οικονομικού κλίματος τα μέτρα που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις είναι πρωτίστως η μείωση των εξόδων (88%), του προσωπικού (49%) και των μισθών (44%) καθώς τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη ρευστότητας (92%) και κεφαλαίων κίνησης (78%) και το ασταθές περιβάλλον (73%) λόγω φορολογίας.

Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες ανάπτυξης στο μέλλον, οι σημαντικότερες διέξοδοι που αναφέρονται στις απαντήσεις των επιχειρηματιών είναι η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών (85%), η αποτελεσματικότερη παραγωγή (70%), η προστιθέμενη αξία σε προϊόντα και υπηρεσίες (67%) και η επέκταση σε ξένες αγορές (68%). Στο πλαίσιο αυτό, η περιφέρεια φαίνεται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, καθώς θεωρείται ότι μπορεί να συμβάλει στην ανάκαμψη της οικονομίας, αφού κρύβει μεγάλες ικανότητες που δεν έχει ακόμη αναπτύξει.

Για να γίνει, όμως, αυτό, χρειάζονται συγκεκριμένες προϋποθέσεις, η βασικότερη από τις οποίες, σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, είναι η ανάγκη μείωσης της γραφειοκρατίας (75%). Ακολουθούν η ανάγκη εφαρμογής προηγμένης τεχνολογίας (60%), η ευνοϊκή φορολογία (46%), η προσέλκυση στελεχών (46%) και η βελτίωση επιχορηγήσεων (25%) παράλληλα με την προβολή των επιτυχημένων παραδειγμάτων (25%).

Ειδικότερα για τον τομέα των «πράσινων» επιχειρήσεων, μόνο ένας στους δέκα επιχειρηματίες δηλώνει ότι γίνονται ικανοποιητικές προσπάθειες για την υιοθέτηση ενός μοντέλου πράσινης ανάπτυξης. Τόσο οι Αθηναίοι, όσο και οι Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες, θεωρούν τις ίδιες τις επιχειρήσεις υπεύθυνες για τη δημιουργία «πράσινων» επιχειρήσεων, αλλά με υποστήριξη από το κράτος. Δηλώνουν τέλος ότι σημαντικά μέτρα που θα τους οδηγούσαν να υιοθετήσουν την «πράσινη ανάπτυξη» είναι οι φοροαπαλλαγές, αλλά και η ευαισθητοποίηση του κόσμου.







ΑΠΟ-marinews.gr
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.