Το «στοίχημα» του ισχυρού άνδρα του λονδρέζικου λόμπι των ελλήνων εφοπλιστών που ενισχύει τον στόλο του αγοράζοντας distressed assetsΜε στοχευμένες εξαγορές πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων με καταβολή ιδιαίτερα χαμηλού τιμήματος σε ιδιοκτήτες που βρίσκονται σε δεινή θέση λόγω της κρίσης στις ναυλαγορές, ο Επαμεινώνδας Εμπειρίκος πραγματοποιεί τη μεγάλη επιστροφή στον μάχιμο εφοπλισμό.
Έπειτα από μια πολυετή θητεία στο πηδάλιο ενός από τα ισχυρότερα εφοπλιστικά λόμπι του πλανήτη, του Greek Shipping Cooperation Committee του Λονδίνου, βάζει ένα μεγάλο «στοίχημα» κόντρα στην κρίση. Το τελευταίο εξάμηνο έχει προβεί σε αλλεπάλληλες αγορές πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων, των γνωστών και ως very large crude carriers ή απλώς VLCC, ενώ πριν από λίγες ημέρες «χτύπησε» σε πλειστηριασμό του Χονγκ Κονγκ ένα ακόμα τάνκερ, το οποίο και απέκτησε σε τιμή πολύ χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις των ναυλομεσιτών.
Πρόκειται για κλασική περίπτωση distressed asset investing στη ναυτιλία, μια στρατηγική η οποία πολλές φορές στο παρελθόν έχει δημιουργήσει, αλλά και καταστρέψει, περιουσίες. Και αυτό, διότι η εκτίμηση του πότε ένα asset όπως τα πλοία έχει φτάσει στο χαμηλότερο σημείο του κύκλου μπορεί να είναι σίγουρη μόνον εκ των υστέρων. Και εδώ έγκειται το μεγάλο «στοίχημα» του Εμπειρίκου, ενός εφοπλιστή που θεωρείται εκ των «γαλαζοαίματων» της βιομηχανίας.
Αγορές «στα χαμηλά»
Ο Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, σύμφωνα με ελληνικούς ναυλομεσιτικούς οίκους που μίλησαν στο «Κ», «μπαίνει» στις αγορές επειδή βλέπει πως οι τιμές των ηλικίας έως και 10 ετών υπερ-δεξαμενόπλοιων έχουν υποχωρήσει σε επίπεδα που βρίσκονται χαμηλότερα από το ένα τρίτο της αξίας μιας παραγγελίας για ένα τέτοιο νεότευκτο πλοίο στα ναυπηγεία. Επιπλέον, οι τρέχουσες τιμές κινούνται πολύ κοντά πλέον στην αξία τους ως παλιοσίδερα, παρά το γεγονός ότι οι ηλικίες αυτές δεν είναι μεγάλες.
Διαθέτοντας την οικονομική επιφάνεια για να βάλει προκαταβολές και το κύρος για να εξασφαλίσει τραπεζικές χρηματοδοτήσεις, και μάλιστα σε μια περίοδο που οι στρόφιγγες των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι κλειστές για τη ναυτιλία, μπορεί να εκμεταλλευτεί την κρίση.
Τα τελευταία deals
Στον πλειστηριασμό του Χονγκ Κονγκ αγόρασε έναντι ποσού της τάξης των 28,5 εκατομμυρίων δολαρίων το VLCC Samho Dream, χωρητικότητας 317.000 τόνων και ναυπήγησης 2002, ενώ οι εκτιμήσεις έγκυρων οίκων όπως της Nordic Shipping για την αξία πλοίου με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι στα επίπεδα των 34 εκατομμυρίων.
Το εν λόγω τάνκερ είχε πέσει στα χέρια Σομαλών πειρατών τον Απρίλιο του 2010 και απελευθερώθηκε τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. Παρέμενε αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του Ντουμπάι, καθώς η πλοιοκτήτρια Samho Shipping αντιμετώπιζε πλέον μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Δημοπρατήθηκε από τον βασικό πιστωτή της, τη νοτιοκορεάτικη Shinhan Bank. Το πλοίο «χτύπησαν» επτά υποψήφιοι αγοραστές, αλλά τελικά κατέληξε στα χέρια του Εμπειρίκου.
Τα ναυτιλιακά συμφέροντα του εφοπλιστή τούς τελευταίους λίγους μήνες έχουν επίσης αποκτήσει το χωρητικότητας 281.000 τόνων VLCC Tenzan, ναυπήγησης 2000, έναντι 36 εκατομμυρίων δολ., το 299.000 τόνων Saga Unity, ναυπήγησης επίσης 2000, έναντι 29,4 εκατ. δολ., και το 298.000 τόνων Saga Chelsea, του 1995, έναντι 25 εκατ.
*Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 4ης Φεβρουαρίου
Πηγή:www.capital.gr
Έπειτα από μια πολυετή θητεία στο πηδάλιο ενός από τα ισχυρότερα εφοπλιστικά λόμπι του πλανήτη, του Greek Shipping Cooperation Committee του Λονδίνου, βάζει ένα μεγάλο «στοίχημα» κόντρα στην κρίση. Το τελευταίο εξάμηνο έχει προβεί σε αλλεπάλληλες αγορές πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων, των γνωστών και ως very large crude carriers ή απλώς VLCC, ενώ πριν από λίγες ημέρες «χτύπησε» σε πλειστηριασμό του Χονγκ Κονγκ ένα ακόμα τάνκερ, το οποίο και απέκτησε σε τιμή πολύ χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις των ναυλομεσιτών.
Πρόκειται για κλασική περίπτωση distressed asset investing στη ναυτιλία, μια στρατηγική η οποία πολλές φορές στο παρελθόν έχει δημιουργήσει, αλλά και καταστρέψει, περιουσίες. Και αυτό, διότι η εκτίμηση του πότε ένα asset όπως τα πλοία έχει φτάσει στο χαμηλότερο σημείο του κύκλου μπορεί να είναι σίγουρη μόνον εκ των υστέρων. Και εδώ έγκειται το μεγάλο «στοίχημα» του Εμπειρίκου, ενός εφοπλιστή που θεωρείται εκ των «γαλαζοαίματων» της βιομηχανίας.
Αγορές «στα χαμηλά»
Ο Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, σύμφωνα με ελληνικούς ναυλομεσιτικούς οίκους που μίλησαν στο «Κ», «μπαίνει» στις αγορές επειδή βλέπει πως οι τιμές των ηλικίας έως και 10 ετών υπερ-δεξαμενόπλοιων έχουν υποχωρήσει σε επίπεδα που βρίσκονται χαμηλότερα από το ένα τρίτο της αξίας μιας παραγγελίας για ένα τέτοιο νεότευκτο πλοίο στα ναυπηγεία. Επιπλέον, οι τρέχουσες τιμές κινούνται πολύ κοντά πλέον στην αξία τους ως παλιοσίδερα, παρά το γεγονός ότι οι ηλικίες αυτές δεν είναι μεγάλες.
Διαθέτοντας την οικονομική επιφάνεια για να βάλει προκαταβολές και το κύρος για να εξασφαλίσει τραπεζικές χρηματοδοτήσεις, και μάλιστα σε μια περίοδο που οι στρόφιγγες των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι κλειστές για τη ναυτιλία, μπορεί να εκμεταλλευτεί την κρίση.
Τα τελευταία deals
Στον πλειστηριασμό του Χονγκ Κονγκ αγόρασε έναντι ποσού της τάξης των 28,5 εκατομμυρίων δολαρίων το VLCC Samho Dream, χωρητικότητας 317.000 τόνων και ναυπήγησης 2002, ενώ οι εκτιμήσεις έγκυρων οίκων όπως της Nordic Shipping για την αξία πλοίου με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι στα επίπεδα των 34 εκατομμυρίων.
Το εν λόγω τάνκερ είχε πέσει στα χέρια Σομαλών πειρατών τον Απρίλιο του 2010 και απελευθερώθηκε τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. Παρέμενε αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του Ντουμπάι, καθώς η πλοιοκτήτρια Samho Shipping αντιμετώπιζε πλέον μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Δημοπρατήθηκε από τον βασικό πιστωτή της, τη νοτιοκορεάτικη Shinhan Bank. Το πλοίο «χτύπησαν» επτά υποψήφιοι αγοραστές, αλλά τελικά κατέληξε στα χέρια του Εμπειρίκου.
Τα ναυτιλιακά συμφέροντα του εφοπλιστή τούς τελευταίους λίγους μήνες έχουν επίσης αποκτήσει το χωρητικότητας 281.000 τόνων VLCC Tenzan, ναυπήγησης 2000, έναντι 36 εκατομμυρίων δολ., το 299.000 τόνων Saga Unity, ναυπήγησης επίσης 2000, έναντι 29,4 εκατ. δολ., και το 298.000 τόνων Saga Chelsea, του 1995, έναντι 25 εκατ.
*Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 4ης Φεβρουαρίου
Πηγή:www.capital.gr