Περί Κινέζων ναυτικών


Το πρόβλημα της έλλειψης ικανού αριθμού ναυτικών για να επανδρώσουν τα πλοία του παγκόσμιου στόλου ο οποίος αυξάνει με την προσθήκη νεότευκτων, απειλεί το μέλλον της. Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) το έλλειμμα σε ανώτερα στελέχη σε διεθνές επίπεδο ανέρχεται σε 34.000 άτομα.
Εάν τα φορτία συνεχίσουν να αυξάνονται με τους σημερινούς ρυθμούς, μέχρι το 2012 το έλλειμμα σε στελέχη θα φτάσει τις 83.900 θέσεις. Σήμερα προσφέρουν εργασία 624.000 αξιωματικοί και 747.000 ναυτικοί -κατώτερο πλήρωμα. Η πρώτη δύναμη σε ναυτεργατικό δυναμικό είναι η Κίνα με 142.000 ναυτικούς, έχοντας το 10% και στην 24η θέση βρίσκεται η Ελλάδα με 12.000.

Την είσοδο Κινέζων ναυτικών και στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία προκειμένου να καλυφθούν οι ελλείψεις στα πληρώματα προωθεί ως πρόταση η εταιρεία IMS (Ελλάς) Ε.Π.Ε., η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβρη του 2010 από το Γιώργο Σκοπελίτη, τον Τάσο Βαβλαδέλλη και την Αλεξάνδρα Πλευρίτη και εκπροσωπεί την εταιρεία YSM, γερμανο-κινεζικών συμφερόντων.

- Κύριε Γ. Σκοπελίτη μπορείτε να μας απαριθμήσετε τους βασικότερους λόγους για τους οποίους προτείνετε κινεζικά πληρώματα στους Έλληνες Πλοιοκτήτες;

- Πραγματικά υπάρχουν πολλοί λόγοι γι αυτό:
- Πρώτα απ’ όλα, οι Κινέζοι ναυτικοί του σήμερα είναι τελείως διαφορετικοί από εκείνους που γνωρίσαμε μερικά χρόνια πριν. Οι σημερινοί, έχουν αποφοιτήσει από σχολές Εμπορικού Ναυτικού (οι αξιωματικοί) και ναυτικές σχολές (οι υπόλοιποι).
- Η γνώση της Αγγλικής γλώσσας του Πλοιάρχου και των Αξιωματικών είναι καλύτερη απ’ όσο θα περίμενε κανείς, πολύ καλύτερη από τα VHF Αγγλικά που μιλούν μερικοί συνάδελφοί τους από την Ανατολική Ευρώπη.
- Η YSM τους οποίους αντιπροσωπεύουμε στην Ελλάδα και την Ελβετία, έχει χτιστεί πάνω σε Γερμανικά πρότυπα. Ένας από τους δύο συνιδιοκτήτες και διευθυντές της είναι Γερμανός και ο άλλος Κινέζος. Το σύστημα διαχείρισης ποιότητας που έχουν είναι πραγματικά άξιο λόγου.
- Κατά την διάρκεια των τελευταίων χρόνων, η φιλιππινέζικη αγορά πληρωμάτων δίνει σημαντικά σημάδια κορεσμού, τάσεις σημαντικής ανόδου των μισθών – θυμίζει πολύ την Ελληνική Αγορά πληρωμάτων της δεκαετίας του 70 – καθώς και έλλειψη ναυτικών συγκεκριμένων ειδικοτήτων όπως Πλοιάρχων, Δεύτερων και Τρίτων Μηχανικών και Ηλεκτρολόγων. Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες, η κινέζικη εναλλακτική λύση έρχεται να καλύψει αυτό το κενό.

- Είστε πλοίαρχος ΕΝ. Έχετε προσωπική εμπειρία με τα Κινεζικά πληρώματα;

- Όπως ξέρετε, η κύρια ενασχόλησή μου είναι η διαχείριση επισκευών πλοίων. Η πρώτη μου εμπειρία με ολοκληρωμένο Κινεζικό πλήρωμα νέου τύπου ήταν πέρσι κατά τη διάρκεια μιας Ενδιάμεσης Επιθεώρησης ενός δεξαμενοπλοίου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου. Πρώτα απ΄ όλα ξαφνιάστηκα που μια γερμανική εταιρία χρησιμοποιούσε ολοκληρωμένα κινεζικά πληρώματα διότι γνωρίζω πόσο απαιτητικοί είναι οι Γερμανοί σε ό,τι αφορά τα πληρώματά τους. Η εταιρία είναι η Asterion Tankers. Συζήτησα το θέμα με τον συνιδιοκτήτη της εταιρίας που έτυχε να είναι παρών στην επισκευή λόγω της πολύ δύσκολης εξαγωγής πηδαλίου που έπρεπε να γίνει. Το σχόλιό του ήταν «Περιμένετε και θα δείτε». Πραγματικά, όλοι οι Αξιωματικοί μιλούσαν καλά αγγλικά, ήταν ικανοί και έτοιμοι να συνεργαστούν μαζί μας. Ο ναύκληρος και μερικοί ναύτες ήταν πολύ συνεργάσιμοι και ικανοί κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης μανούβρας που αφορούσε το μαϊνάρισμα μιας άγκυρας που έπρεπε να επισκευαστεί, χωρίς τη βοήθεια της μπόμπας που δεν λειτουργούσε λόγω επισκευής του συστήματος FRAMO του πλοίου.
Από τότε μέχρι σήμερα, στέλνουμε συνέχεια μηχανικούς για συντήρηση των ηλεκτρομηχανών της εταιρίας παγκόσμια κατά την διάρκεια του πλου. Σε όλα τα πλοία μέχρι σήμερα οι μηχανικοί μας είχαν αρμονική συνεργασία και επαγγελματική αντιμετώπιση από τον κινέζο Πλοίαρχο, τους μηχανικούς του πλοίου με τους οποίους συνεργάστηκαν.

- Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για την εταιρεία σας όσο αφορά τα κινεζικά πληρώματα;

- Θα ανέφερα δύο:
Το πρώτο έχει να κάνει με το πολύ μεγάλο αριθμό ναυτικών που είναι συνδεδεμένοι με το γραφείο σε σταθερή βάση , περισσότεροι πάνω από 1.500 όλων των ειδικοτήτων, που μέσω ανταλλαγής μελών με άλλες εταιρίες φτάνει τους 7.000 ναυτικούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η εταιρία να μπορεί να εγγυηθεί την ομαλή εναλλαγή πληρωμάτων για τον πελάτη της χωρίς κίνδυνο έλλειψης ναυτικών κάποιας ειδικότητας.

Το δεύτερο έχει να κάνει με την διάρθρωση δυτικού τύπου της εταιρίας. Το σύστημα διαχείρισης ποιότητας (QSM), η υποχρεωτική εκπαίδευση των ναυτικών για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου πριν την επιβίβαση και η συνέντευξη που ακολουθεί την επιστροφή του ναυτικού στην έδρα του, η συνεχής παρακολούθηση του πλοίου από Διευθυντικό στέλεχος της εταιρίας δίνει στην YSM ένα σημαντικό προβάδισμα κάνοντας τον συσχετισμό Ποιότητα/Κόστος.

- Τι θα συστήνατε σε έναν υπεύθυνο πληρωμάτων που σκέφτεται σοβαρά την ναυτολόγηση κινεζικών πληρωμάτων;

- Θα τον συμβούλευα ανεπιφύλακτα να οργανώσουμε μια από κοινού επίσκεψη στα γραφεία της YSM στο Dalian πριν ξεκινήσει τις ενέργειες για την υπογραφή κάποιας συμφωνίας. Οι Διευθυντές πληρωμάτων μεγάλων Εταιρικών Πελατών μας όπως η MAERSK, OCEAN TANKERS – κλπ, έκαναν το ίδιο.
Έχουμε στην διάθεσή τους μια ηλεκτρονική παρουσίαση της εταιρίας που υπάρχει και σε έντυπη μορφή, μια συμφωνία παροχής πληρώματος καθώς και διάφορες προτάσεις μισθολογίου για διάφορους τύπους φορτηγών πλοίων όπως μεταφοράς χύδην φορτίων, Δεξαμενοπλοίων όλων των τύπων, πλοίων μεταφοράς χημικών προϊόντων κ.λ.π. Όλα αυτά είμαστε μπορούμε να τα παραδώσουμε στον υπεύθυνο πληρωμάτων μιας εταιρίας στην διάρκεια μιας συνάντησης.



Toυ
Μηνά Τσαμόπουλου
για το Πρώτο ΘΕΜΑ
Μερική Αναδημοσίευση





ΑΠΟ-marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.