Τα αποτελέσματα στον τομέα Κρουαζιέρας του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά το 2011 και τις πολιτικές κρουαζιέρας του Οργανισμού για τα επόμενα έτη, παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης.
Συγκεκριμένα τα κρουαζιερόπλοια τα οποία κατά το 2011 προσέγγισαν τα λιμάνι του Πειραιά ανήλθαν σε 936, έναντι 823 του 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 13,73%.
Όσον αφορά στις αφιξοαναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας το 2011 ανήλθαν σε 2.515.191 έναντι 1.864.657 του 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 650.534 επιβατών δηλαδή της τάξης του 34,89%.
Οι επι-αποβιβασθέντες επιβάτες στον Πειραιά (homeporting) ανήλθαν σε 454.387 και transit σε 2.060.804 (+43,26%).
Οι μεταβολές 10ετίας (2002 - 2011) ανήλθαν για τους επιβάτες home σε 198% και για τις διελεύσεις transit σε 339%.
Σχετικά με τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα, ο κ. Γ. Ανωμερίτηςδήλωσε: «Από τα αρχαία χρόνια του Θεμιστοκλή μέχρι τα μετά την Εθνική Ανεξαρτησία χρόνια του Όθωνα, από πλευράς ορισμένων Αθηναίων ετίθετο το ερώτημα αν το επίνειο της Αθήνας έπρεπε να είναι το Φάληρο ή ο Πειραιάς. Το θέμα αυτό έχει ιστορικά επιλυθεί με τεράστιες επενδύσεις, οι οποίες στο μεταξύ έγιναν στον Πειραιά.
Όσοι το επαναφέρουν παραγνωρίζουν: (α) τα ρηχά ισοβαθή της περιοχής Φαλήρου/Φλοίσβου απαγορευτικά για προσέγγιση μεγάλων πλοίων, (β) την απόληξη δύο ποταμών στον όρμο Φαλήρου, (γ) τη χρησιμοποίηση της περιόδου ως στίβου ναυταθλητικών ομίλων, (δ) τη χρησιμοποίηση της περιοχής ως κέντρου θαλάσσιου τουρισμού με 4 μεγάλες χωροθετημένες μαρίνες, (ε) λόγω ανάπλασης του ολυμπιακού θαλάσσιου μετώπου από ΣΕΦ έως Φλοίσβο ως χώρου περιπάτου και αναψυχής, (στ) του χαρακτηρισμού της περιοχής ως αμιγώς οικιστικής και τέλος (ζ) λόγω των θαλασσίων συνθηκών της περιοχής, αφού με νότιους ανέμους έχει μετρηθεί κυματισμός 4-6 μ. χωρίς φυσικά να υπολογίσει κανείς το οικονομικό κόστος της δημιουργίας νέου λιμένα και των απαιτούμενων πανάκριβων χερσαίων χώρων και υποδομών. Ο Πειραιάς και το λιμάνι του αποτελούν το μοναδικό χώρο για ανάπτυξη κρουαζιέρας στην Αττική.
Όπως αποδέχεται και ο Οργανισμός Αθήνας στο σχέδιο του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής 2021, ο μόνος μικρού μεγέθους συμπληρωματικός χώρος κρουαζιέρας θα μπορούσε να κατασκευασθεί στο Λαύριο υπό προϋποθέσεις, σε καμιά όμως περίπτωση στον Φαληρικό Όρμο».
ΑΠΟ-newsbomb.gr
Συγκεκριμένα τα κρουαζιερόπλοια τα οποία κατά το 2011 προσέγγισαν τα λιμάνι του Πειραιά ανήλθαν σε 936, έναντι 823 του 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 13,73%.
Όσον αφορά στις αφιξοαναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας το 2011 ανήλθαν σε 2.515.191 έναντι 1.864.657 του 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 650.534 επιβατών δηλαδή της τάξης του 34,89%.
Οι επι-αποβιβασθέντες επιβάτες στον Πειραιά (homeporting) ανήλθαν σε 454.387 και transit σε 2.060.804 (+43,26%).
Οι μεταβολές 10ετίας (2002 - 2011) ανήλθαν για τους επιβάτες home σε 198% και για τις διελεύσεις transit σε 339%.
Σχετικά με τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα, ο κ. Γ. Ανωμερίτηςδήλωσε: «Από τα αρχαία χρόνια του Θεμιστοκλή μέχρι τα μετά την Εθνική Ανεξαρτησία χρόνια του Όθωνα, από πλευράς ορισμένων Αθηναίων ετίθετο το ερώτημα αν το επίνειο της Αθήνας έπρεπε να είναι το Φάληρο ή ο Πειραιάς. Το θέμα αυτό έχει ιστορικά επιλυθεί με τεράστιες επενδύσεις, οι οποίες στο μεταξύ έγιναν στον Πειραιά.
Όσοι το επαναφέρουν παραγνωρίζουν: (α) τα ρηχά ισοβαθή της περιοχής Φαλήρου/Φλοίσβου απαγορευτικά για προσέγγιση μεγάλων πλοίων, (β) την απόληξη δύο ποταμών στον όρμο Φαλήρου, (γ) τη χρησιμοποίηση της περιόδου ως στίβου ναυταθλητικών ομίλων, (δ) τη χρησιμοποίηση της περιοχής ως κέντρου θαλάσσιου τουρισμού με 4 μεγάλες χωροθετημένες μαρίνες, (ε) λόγω ανάπλασης του ολυμπιακού θαλάσσιου μετώπου από ΣΕΦ έως Φλοίσβο ως χώρου περιπάτου και αναψυχής, (στ) του χαρακτηρισμού της περιοχής ως αμιγώς οικιστικής και τέλος (ζ) λόγω των θαλασσίων συνθηκών της περιοχής, αφού με νότιους ανέμους έχει μετρηθεί κυματισμός 4-6 μ. χωρίς φυσικά να υπολογίσει κανείς το οικονομικό κόστος της δημιουργίας νέου λιμένα και των απαιτούμενων πανάκριβων χερσαίων χώρων και υποδομών. Ο Πειραιάς και το λιμάνι του αποτελούν το μοναδικό χώρο για ανάπτυξη κρουαζιέρας στην Αττική.
Όπως αποδέχεται και ο Οργανισμός Αθήνας στο σχέδιο του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής 2021, ο μόνος μικρού μεγέθους συμπληρωματικός χώρος κρουαζιέρας θα μπορούσε να κατασκευασθεί στο Λαύριο υπό προϋποθέσεις, σε καμιά όμως περίπτωση στον Φαληρικό Όρμο».
ΑΠΟ-newsbomb.gr