Προνομοιούχες οι ναυτιλιακές εταιρείες με υγιή ισολογισμό

Μεγάλη ευκαιρία σε ναυτιλιακές εταιρείες, με υγιή ισολογισμό και κεφαλαιακή επάρκεια, να προβούν σε αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ή σε παραγγελία νεότευκτων, αποτελεί η παρούσα οικονομική κατάσταση, λόγω και της πτώσης των ναύλων, σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου George Moundreas & Co.

    Στην ανάλυση, υποστηρίζεται ότι, στην περίπτωση των μεταχειρισμένων πλοίων, εκμεταλλεύεται κανείς τις χαμηλές τιμές, αλλά έχει μεγαλύτερα λειτουργικά έξοδα, καθώς τα ναύλα και για το 2012 δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικά.

    Ωστόσο, στην περίπτωση του νεότευκτου, υπάρχει το όφελος των μειωμένων τιμών, καθώς πολλά ναυπηγεία, λόγω και της συγκυρίας, έχουν μειώσει πλέον τις οικονομικές απαιτήσεις τους, ενώ σε αυτή την περίπτωση ο πλοιοκτήτης, αποφεύγοντας το δύσκολο 2012, κερδίζει στο άμεσο μέλλον, με σταδιακή εκταμίευση των χρημάτων.

    Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν, πάντως, ότι το 2012 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τη ναυτιλία, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης και της υπερπροσφοράς χωρητικότητας (τονάζ) ενώ αναφέρουν ότι, από το 2013 και μετά, θα αρχίσουν να διαφαίνονται μηνύματα αισιοδοξίας στην αγορά, με αύξηση της ζήτησης και εκλογίκευση των προσφορών.

    Οι τελευταίες αναλύσεις υποστηρίζουν ότι, το 2012, η ζήτηση για πλοία ξηρού φορτίου θα αυξηθεί κατά 4- 5%, που έως ένα σημείο αποδίδεται και στην αύξηση των αποστάσεων, ενώ για το 2013 η ζήτηση θα είναι σε υψηλότερα επίπεδα, επιφέροντας μια υγιή ισορροπία στα έσοδα των πλοίων.

    Την ίδια ώρα, ναυτιλιακοί οίκοι αναφέρουν ότι οι χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκές τράπεζες για αγορά μεταχειρισμένων ή παραγγελία νεότευκτων πλοίων εξακολουθεί να βρίσκεται σε ένα πολύ δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.

    Οι περισσότερες ευρωπαϊκές τράπεζες, παρά το γεγονός ότι έχουν ευνοϊκότερους όρους σε σχέση με τις κινεζικές, δεν έχουν διαθέσιμα κεφάλαια, λόγω έλλειψης ρευστότητας.

    Μια ευρωπαϊκή τράπεζα, για να χρηματοδοτήσει έναν πλοιοκτήτη, χρειάζεται ένα μήνα και έχει επιτόκιο 3,7% με 4,5%, ενώ μια κινεζική τράπεζα χρειάζεται 3 έως 6 μήνες για τη χρηματοδότηση, που περίπου είναι το 70% του δανείου και με επιτόκιο 6 με 7%.

    Στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ναυτιλίας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Σπύρος Πολέμης, υποστήριξε ότι η Κίνα συνεχίζει να αποτελεί βασικό «παίκτη» στον ναυτιλιακό κλάδο και στις θαλάσσιες μεταφορές.

    Ωστόσο, αυτό δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι ανάγκες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας και του εμπορίου, πρόσθεσε. Πρότεινε, τέλος, να υπάρξει ένα μορατόριουμ για συνεργασία γύρω από το θέμα των ναυπηγήσεων, καθώς ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι ότι στα ναυπηγεία της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας «χτίζεται» μεγάλος αριθμός πλοίων, που σύντομα θα «πέσει» στη θάλασσα.








Πηγή: Express.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.