Ευκαιρίες ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της αναζητά η Goldenport Holdings, η οποία έχει εξασφαλίσει για το 2012 την απασχόληση του 48% των ημερών λειτουργίας των πλοίων της.
Η εισηγμένη στο βρετανικό Χρηματιστήριο ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία του κ. Πάρη Δράγνη ελέγχει ένα μεικτό στόλο από 26 πλοία, εκ των οποίων τα 12 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 14 ξηρού χύδην φορτίου.
Το ποσοστό απασχόλησης για τα containerships είναι σε επίπεδα υψηλότερα από το μέσο όρο του στόλου, φθάνει στο 60%, ενώ για τα πλοία ξηρού φορτίου προσεγγίζει το 38%. Τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2013 είναι 5% και 14%, ενώ για το σύνολο του στόλου είναι 10%.
Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Πάρης Δράγνης, σημείωσε ότι η εταιρεία έχει εξασφαλισμένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση, και σε συνάρτηση με τον υγιή ισολογισμό που παρουσιάζει, της επιτρέπει να σχεδιάζει την ανανέωση και επέκταση του στόλου της αξιοποιώντας τις πολύ χαμηλές τρέχουσες αξίες των πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής η Goldenport απέκτησε πρόσφατα, αντί 4,75 εκατ. δολ., το γερανοφόρο containership «HC Maria», το οποίο ναυπηγήθηκε το 1996 και είναι μεταφορικής ικανότητας 1.129 TEU.
Η αγορά χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από διαθέσιμα της εταιρείας ωστόσο η Goldenport βρίσκεται σε συζητήσεις για τη δανειακή κάλυψη της μισής αξίας του πλοίου. To «HC Maria» μετονομάσθηκε σε «Paris Jr» και αναμένεται να παραληφθεί από την Goldenport μετά την ολοκλήρωση του δεξαμενισμού του εντός του Φεβρουαρίου.
Οι επιδόσεις της εταιρείας δεν αντικατοπτρίζονται στην τιμή της μετοχής και εξ αυτού του λόγου το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών θα συνεχισθεί, πρόσθεσε ο κ. Δράγνης.
Ηδη η εταιρεία απέκτησε από το προηγούμενο πρόγραμμα 427.887 μετοχές σε ένα σύνολο 91.288.554 κοινών μετοχών. Συνεπώς υπό διαπραγμάτευση είναι 90.860.667 μετοχές.
Τέλος, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Goldenport σημείωσε ότι η κατάσταση της αγοράς δημιουργεί προβληματισμούς, όμως η εταιρεία αξιοποιώντας τις ταμιακές της ροές μπορεί να επεκτείνει το στόλο της αποκτώντας νεώτερης ηλικίας πλοία.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική-.marinews.gr