Η προσφορά τονάζ, δεδομένης και της ναυλαγοράς, συνεχίζει να έχει αυξητικές τάσεις και οι διαπραγματεύσεις έχουν πάρει φωτιά. Η υπερπροσφορά έχει αρχίσει και γίνεται φανερή καθώς ο αριθμός των πλοίων στα τοπικά αγκυροβόλια έχει αρχίσει και μεγαλώνει.
Μόνο στην Ινδική χερσόνησο (Sub Continent) ο αριθμός των πλοίων στα αγκυροβόλια υπερβαίνει τα 50, αριθμός που αντιστοιχεί σε περισσότερο από μισό εκατομμύριο σε Lightweight (LWT).Οι τελικοί αγοραστές (End Buyers) δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για πλοία «υψηλής αξίας» δηλαδή για νεότερα πλοία προερχόμενα από χώρες που κατασκευάζουν με υψηλές προδιαγραφές και τα οποία είναι non-ferrous, ενώ για παλαιότερα Panamax και Handysize δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς υπάρχει πληθώρα από αυτά στην αγορά.
Το Μπαγκλαντές, ενώ είναι σε λειτουργία, ουσιαστικά απέχει από την αγορά καθώς συνεχίζονται τα προβλήματα χρηματοδότησης από τις τοπικές τράπεζες, αλλά και σε περιπτώσεις όπου υπάρχει χρηματοδότηση, η γραφειοκρατία είναι τόσο χρονοβόρα που καθιστά την αγορά του Μπαγκλαντές απαγορευτική.
Η Ινδία, το Πακιστάν και η Κίνα, δραστηριοποιούνται κανονικά έχοντας όμως να αντιμετωπίσουν την υπερπροσφορά τονάζ όπου έχει σαν αποτέλεσμα να παρατηρείται σταθεροποίηση των τιμών με πτωτικές τάσεις το επερχόμενο διάστημα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,507,997 DWT εκ των οποίων περίπου το 78% (1,171,951 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 14% (209,555 DWT) Containers & MPP’s, και το 8% (126,491 DWT) δεξαμενόπλοια.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 470 - $ 500 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 465 - $ 495 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 410 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ-marinews.gr