Με την ναυλαγορά να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα δεν αποτελεί παράδοξο η προσφορά πλοίων για διάλυση να έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα. Το παράδοξο όμως είναι ότι αναλογικά με την προσφορά, οι τιμές των διαλύσεων βρίσκονται ακόμη σε ανταγωνιστικά επίπεδα, γεγονός όμως το οποίο δημιουργεί έντονες ανησυχίες για ξαφνική και απότομη πτώση των τιμών.
Απόδειξη της μεγάλης προσφοράς πλοίων είναι το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο στις Δυτικές Ακτές της Ινδίας (West Coast India) υπήρχαν 55 πλοία. Φυσικά από την κατάσταση αυτή επωφελούνται οι τελικοί αγοραστές (End Buyers) οι οποίοι έχουν όλη την δυνατότητα και ευχέρεια να επιλέξουν από ένα μεγάλο αριθμό πλοίων τα πιο οικονομικά, από θέμα τιμής, αλλά και με τις καλύτερες προδιαγραφέ (specification).Τα γνωστά προβλήματα του Μπαγκλαντές, καθυστερήσεις, γραφειοκρατία και έλλειψη χρηματοδότησης, συνεχίζονται και ενώ θεωρητικά η αγορά του είναι εν λειτουργία, πρακτικά παραμένει «κλειστή».
Η Ινδία συνεχίζει να κατέχει την ηγετική θέση, αλλά ενώ οι τιμές του σιδήρου παραμένουν «ισχυρές» και η ρουπία δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί όλοι εκτιμούν ότι τις επόμενες εβδομάδες η μείωση των τιμών είναι αναπόφευκτη.
Στο Πακιστάν, δεν έγινε καμία πράξη την εβδομάδα που μας πέρασε, αλλά αυτό οφείλεται στο ότι οι Cash Buyers ουσιαστικά διαπραγματευόντουσαν τις τιμές με τους End Buyers για ήδη αγορασμένα πλοία. Πρωταγωνιστικό ρόλο στο Πακιστάν έχουν τα VLCC’s και μάλιστα εκτιμάται ότι με την καθοδική πορεία της αγοράς των VLCC σύντομα θα υπάρχει γεωμετρική αύξηση στον αριθμό των πλοίων που θα πηγαίνουν για διάλυση στο Πακιστάν.
Η Κίνα, δεν αντιμετωπίζει το φαινόμενο της υπέρ-προσφοράς όπως οι άλλες χώρες και παρατηρήθηκε αύξηση της δραστηριότητας και ειδικότερα για παραδόσεις Απριλίου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,125,402 DWT εκ των οποίων περίπου το 38% (431,765 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 48% (543,698 DWT) δεξαμενόπλοια, το 12% (130,141 DWT) Containers & MPP’s και το 2% (19,798 DWT) Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα εκτός από αυτές του Μπαγκλαντές που είχαν μία μικρή μείωση και της Κίνας που είχαν μία μικρή αύξηση:
✏ Ινδία: Από $ 470 - $ 500 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 465 - $ 495 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 415 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Ανάλυση G.Moundreas SA
ΠΗΓΗ:marinews.gr